PZA 201 CFR

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Bravo, merge treaba! Felicitari!

P.S. Poate daca termini lok-ul impingi si plugul lui LOK! :D
 
Razvan, a iesit absoult cacator!!!

In asteptarea nucilor :(, m-am apucat de kondenstender (am schimbat major transmisia (alt motor, alte cardane, alte pinioane), urmeaza sa schimb rotile de la tender si apoi sa razui cazanul si sa montez ceva critzicratzuri pe tender. Si apoi, o vopsea gri pe toata locomotiva si poza lu' "tatutu' " pe capacul camerei de fum si gata locomotiva.

50.000-ul va urma dupa ce termin 150.1000, BR52 kondenstender si BR55 G7.1.
 
acelasi manunchi l-am razuit si eu la seria 40.000, cu destula bataie de cap.gaurile se astupa (de fapt stii cum se procedeaza :p ).
 
Sal
Lucrarea avanseaza incet si sigur.
La 50.XXX am eliminat ce era in plus, am slefuit si am astupat ce gauri nu imi erau necesare:

iar la partea orizontala de sub cazan am astupat gaura de la compresor cu o ........... lada de scule:

Si la wannentender-ul lucrarea a continuat cu chituirea lipiturilor si urmeaza slefuirea finala:

La plug inca nu am nici o idee clara cum sa fabric pivotul dintre sasiu si boghiu dar arata bine impreuna:
 
pune poza cu "burta" plugului, sa vedem mai bine.

oricum, va trebui sa faci un o suprafata de sprijin care sa se aseze pe boghiu.ceva plan, acolo unde este in contact cu boghiul.incearca din plastic/styrene/forex , la grosimea necesara sau cateva saibe suprapuse.iti vai trebui si un cui pentru boghiu, care sa il prinzi de sasiu cumva... :roll:
 
Salut
Dupa ca am terminat cu astupatul gaurilor, am trecut la fabricarea detaliilor exterioare ale cazanului.
Primul pas a fost inlocuirea suportilor barilor de mana de pe cazan (care erau mult prea grosier fabricati) cu suporti Weinert 8460.
Din cauza marimii si lungimii lor, primele detalii fabricate au fost tevile de abur precum si o teava care pleca din marchiza si ajungea in camera de fum.
Pentru tevile de abur am recuperat robineti care i-am gaurit si la care am atasat si modelat sarma de alama de 0.8mm:

Teavile trec prin partea orizontala de sub cazan si coboara sub marchiza, parte pentru care am pastrat cate ceva din ornamentele originale ale loko.

Teava care pleaca din marchiza si ajunge pana la camera de fum a fost confectionata din sarma de alama de 0.3mm din care am confectionat si suporti de sprijin:

Asa arata partea stanga dupa cateva ore de munca:

Si tot pe partea stanga si tot din sarma de 0.8 am confectionat conducta care iese din blocul cilindrilor. Din poze am vazut ca aceasta conducta era din bucati cu flanse patrate, detaliu care l-am recreat din mici patratele de ABS.
Dupa aproape 10 ore de munca, o proba cu toate detaliile fabricare:
 
In urmatoarele zile, si pe partea dreapta au fost inlocuiti suporti bari de mana si am confectionat conducta de abur dupa modelul celei de pe stanga:

Urmatorul detaliu confectionat a fost fluierul care a fost strunjit dintr-o bucata de sarma de fier prinsa in Proxxon:

Pentru ai monta mecanismul de actionare, fluierul a fost gaurit iar imitatia mecanismului a fost confectionata din sarma de 0.3:


Dupa ce am terminat cu fluierul am sarit la plug:

Fabricat din sarma de alama de 0.8mm si lamelele din styren de 0.3.
Aceasta loko fiind destinata sa fie impingatoare pentru plug, cupla fata va ramane functionala si din acest motiv plugul nu pot sa il reproduc decat partial.
 
Eu iti recomand tot metal, un patrat, sau mai bine zis un cub, gaurit, prin care sa treaca surubul ce iti va prinde boghiul pe sasiu.
 
Sal
Si wannentenderul a suferit cateva modificari minore cum ar fi:
- manere la capacele de apa:

- bara de pe spatele tenderului:

- suporti tancului de pacura de pe buncarul de carbune:

- tancul de pacura:

Bara si suporti ei sunt Weinert restul sunt din tabla de alama de 0.1
Mica mare problema este ca nu stiu unde este amplasata aceasta gura de umplere a tancului de pacura, nici una din pozele studiate nu releva acest lucru. Un indiciu este treapta de pe tanc dat nu sunt sigur.
 
Pozele lui Detlef Schikorr surprind multe locomotive seria 150.1xxx cu wannentender si s-ar vedea, nu prea clar, gura de umplere situata pe axul longitudinal al rezervorului, spre partea cu rezerva de carbuni.
 
De fapt au fost mai multe variante....

Fix in mijloc exista o trapa circulara de acces, de diametru mai mare (nu cunosc acum dimensiunea) cu capac cu zavor. Este putin iesit in afara fapt ce il face putin vizibil de langa locomotiva.

In coltul spre buncarul de carbune existau una sau doua trape de alimentare, tot circulare, de diametru mai mic, inchise cu ventil sau capac simplu. Aceste ventile sunt mult mai vizibile.

Mai jos ai o imagine (cei drept nu e fenomenala insa e ceea ce am gasit repede) cu treptele de alimentare pacura la locomotivele CFR 50.1. Se vede trapa centrala mare dispusa central (capacul nu mai exista insa e exact ca cea pe care o ai tu mai sus), cea laterala mai mica (langa stalp). La 40.001 exista 2 asemenea trape mici spre buncarul de carbune, dispuse simetric.




In sinteza la tenderul tau: trapa mare circulara exact in mijloc partea superioara. Ventil mic, pentru eliminarea aerului in timpul incarcarii, lateral.
 
Sal Catalin
Multumesc pentru poza, este una dintre putinele in care se poat vedea detaliile parti superioare ale tancului de la 50.XXX CFR.

Referitor la wannentender mai studiem poate gasesc poze care sa ne dezvaluie pozitia exacta a acestora.
 
Poate te ajuta pozele mele.

Poze cu detalii de pe wannentender nu am, in schimb am fost pe 151.002, poza cu capacul de la trapa centrala:



Aici rezervorul de la 150.105


Wannentender-ul de la Iasi, 150.1028


Si cele mai bune, 150.1123
 
Este greseala mea ca editand mesajul nu am mentionat ca cele scrise mai sus nu sunt valabile doar pentru 50.1.

Explicatia cu trapa centrala mare si cele secundare mai mici este valabila la toate buncarele de pacura, indiferent de tender.
In practica am gasit atat de multe variatiuni de asezare (vedeti si pozele de mai sus) incat nu pot sa spun niciodata ca exista o "pozitie exacta". Asta pentru ca buncarul de pacura este adaugire romaneasca si a cunoscut multe variatii....

O sa incerc sa vad daca am poze cu acel tender cu care PZA 201 este cuplat acum, ca sa incerci sa-l reproduci pe acela. Doar asa te poti apropia maxim de adevar.