Sa construim impreuna H0

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
dupa aceasta etapa evident ne apucam de plantat stalpi cu ajutorul excavatorului galben din imaginea de sus




am primit de la fam Savin intariri pt teste un bobic si un h proaspat vopsite



alaturi de celelalte cfr uri se fac teste de catenara


 
in lipsa shobolanului plecat la expo ne multumim sa facem inca ....cateva poze cu ce avem prin depou :)





studiem problema peronului si constatam ca becurile incep sa topeasca cladirile asa ca trecem la inlocuit becurile cu leduri
 
acum am ajuns la faza in care trebuiesc legate semnale
facute semnale tip cfr , pitici , pietrele care marcheaza capatu trenului
peronu


mai trebuieste cumparata ceva iarba tufe 10 mm dela noch si baiere

probabil si stalpi ...

mai e de facut cu oxid o parte de linie

de pus catenara in spate

de tencuit si-n spate ampora

lipseste o parte de zid in spate nu se vede (na a ajuns materialu ori sa furat de pe shantier)

rezolvata intrarea-n tunel

imbinarile dintre diorame

sunt doar cateva chesti ce pana la craciun speram sa le realizam
 
lungimea este de 2,60 m
latimea 1,2 m defapt sunt doua blaturi de bucatarie din care am taiat 40 cm


nu stiu ce raza sunt curbele fiind linie flexibila
am dus la maxim in margine firele ..drept dovada a ramas catenara pe cubulete:)

pietrele sunt reale
 
3 luni dar nu am lucrat nonstop la ea
desi au fost 2 saptamani de foc continu
 
mixu o intrebare - un Faller car sistem ai pus in calcul ?chiar daca este un circuit simplu este de mare efect pe o diorama .
 
da un ex ..sa vad la ce te gandesti
deshi nu prea icape un circuit aici
eu vroiam sa fac un circuit de tramvaie pe HO e
sunt doua la primar in birou :D
 

cineva vroia sa vada semnalele daca-s puse corect

pt cei ce se pregatesc sa comenteze ce au semnalele astea cu catenara in comu
pe scurt marcheaza o singura zona din care pleaca o linie ne electrificata
restul vine cu semnale cu leduri


acum cine stie la pitic ce culoare e sus alb sau albastru
 
Buna mixu

http://www.railwayfan.ro/semnalizare/eps%20electric/9aa.gif

http://www.railwayfan.ro/semnalizare/eps%20electric/9bb.gif

toata semnalizarea.

http://www.railwayfan.ro/index.php?ml=17

Toate pantografele sus!! :D
 
asa arata primul pitic

inca nu am legat nimika la curent din ce inseamna iluminat semnale deoarece beculetzele au topit o casutza si acuma refac totul pe leduri

sigur se va gasi cineva sa comenteze ca ledu e alb
da la cfr se face economie si de aceea au avut pe stoc neoane de pe vremea raposatului :p



:( :( de asta exista familia savin

ca nu totzi stim sa facem chiar daca vointza avem
 
pt cei ce se pregatesc sa comenteze ce au semnalele astea cu catenara in comu

Mixu , au chiar multe, sunt scetii electrificate cu semnale mecanice (ex: Adjud-Siculeni) :D

Ps semnalul cu 2 brate este ca al lui gabi ?

Adica cu 2 pozitii : oprit si abatere sau cu 3 pozitii : oprit ; liber si abatere.

Ps 2 Instructia din 1970 http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=1966&start=0

Instructia "proaspata" http://trenulete.info/instructie.htm
 
pai cel de intrare e cu 2 motorashe adica 3 pozitzii iar cele 2 de ieshire cu 2 pozitzii /cu un motoras si cel dublu si cel simplu

eu am vrut sa semaforizez doar un macaz dar specialisti au facut shedintza si au hotarat asa :roll:
 
mixu,

Poti semnaliza liniile de iesire individual (semnalul inaintea macazului) sau semnalizare pe grup de linii 2 , 3 , 4 (dupa ultimul macaz de iesire din statie)

Acum acel macaz din care pleaca bucatica de linie infundata nu trebuia semnalizat cu un semnal de iesire cu 2 brate, deoarece este o linie industriala.(poti pune semnale de maevra)

Semnal de iesire cu 2 brate se utilizeaza atunci cand din statie ies 2 linii in directii diferite care formeaza sectii de circulatie .
Directia 1 un brat Directia 2 ,2 brate

Se putea semnaliza macazul de dupa el cu un semnal cu un brat inaintea lui.

La CFR nu am vazut sa fie semnalizat un macaz la o linie infundata cu un semnal cu 2 bate.
 
pai uite aici o schema cum e acum

celelalte linii vor venii semnalizate cu semnale cu leduri dar acestea trebuiesc facute in var cfr

deci discutam de pitici pt manevra (sa nu uitam de ei )
si de semnale vechi pt linia ce duce la poshta garii

 
momentan se lucreaza la catenara din spatele dioramei
se fac ultimele finisari ale terasamentului
si se aranjeaza astfel incat si daca am privi din spate diorama sa arate la fel

a fost cam greu cu intorsul placilor in casa

concluzia ; e necesara o mufa si la legatura butoanelor si alimentarii cu placa1

probleme aparute

1 fz-ul nu duce atatea becuri :(
2 am schombat unele becuri cu leduri dar nu lumineaza asa fain in cladiri :(
3 nu am gasit solutia cum se leaga x urile tillig si daca trece un vagon pe ele face scurt
4 mai am 2 semnale cu brat dublu la care nu se aprinde ledu de jos la ambele
daca le ardeam se ardeau inclusiv ledurile de sus ca-s legate impreuna pe acelasi fir galben cu dioda :( si am folosit doar curentu de fz1
( la inceput au mers)
5 la trecerea de pe o placa pe alta la linii lipesc 2 clipsuri pe o bucata de shina si sper sa iasa imbinarea
dar la sarme sus habar nu am cum sa fac
sa tot pun si sa iau jos = se rupe la un moment, sa fac un fel de colectare a pantografului :?: :?:

astept sugestii de la specialisti

s voi revenii cu poze sapt viitoare :p