Ia uitati-va ce proiect interesant am descoperit cautand de fapt altceva:
Scurtare Apahida - Campia Turzii prin modificare traseu
Harta cu cele trei variante de rectificare a traseului c??ii ferate.
In esenta ar fi vorba de o scurtare cu 8 - 12 km prin modificarea actualului traseu
în scopul optimiz??rii traseului c??ii ferate, se iau in calcul trei variante de rectificare a acestuiacare necesit?? efectuarea urm??toarelor lucr??ri majore:
1. Devierea de la Plosco? spre vest, cu str??baterea dealului Straja Mic?? printr-un tunel.
- Avantaje: evitarea virajelor ample, scurtarea traseului cu circa 5 km.
- Dezavantaje: necesitatea realiz??rii unui tunel de circa 4 km lungime.
2. Traversarea dealului Loboda? prin intermediul unui tunel de circa 2 km lungime, cu ie?ire în zona de obâr?ie a V??ii Florilor, iar în continuare un al doilea tunel de circa 2 km lungime, ce traverseaz?? dealul Straja Mare.
- Avantaje: este traseul cel mai rectiliniu, evitând virajele ?i schimb??rile de pant??.
- Dezavantaje: necesitatea s??p??rii a dou?? tunele de câte 2 km lungime.
3. Urm??rirea cursului V??ii Florilor pe traseul actual al c??ii ferate, traversarea sectorului superior al V??ii Florilor între punctul La Rupturi ?i Boju C??tun prin intermediul unui viaduct, ocolirea dealului Straja Mare, traversarea sectorului superior al V??ii M??r??loiu prin intermediul unui viaduct ?i racordarea la traseul actual în apropiere de Cojocna.
- Avantaje: evitarea unei curbe de 180 grade, ce se întinde pe circa 2 km, evitarea schimb??rilor de pant??.
- Dezavantaje: necesitatea realiz??rii unui viaduct de circa 1 km lungime ?i a unuia de 0,5 km lungime.
Cel mai probabil traseu de rectificare ar fi 2, urmat de 1 ?i 3.
Scurtare Apahida - Campia Turzii prin modificare traseu
Harta cu cele trei variante de rectificare a traseului c??ii ferate.
In esenta ar fi vorba de o scurtare cu 8 - 12 km prin modificarea actualului traseu
în scopul optimiz??rii traseului c??ii ferate, se iau in calcul trei variante de rectificare a acestuiacare necesit?? efectuarea urm??toarelor lucr??ri majore:
1. Devierea de la Plosco? spre vest, cu str??baterea dealului Straja Mic?? printr-un tunel.
- Avantaje: evitarea virajelor ample, scurtarea traseului cu circa 5 km.
- Dezavantaje: necesitatea realiz??rii unui tunel de circa 4 km lungime.
2. Traversarea dealului Loboda? prin intermediul unui tunel de circa 2 km lungime, cu ie?ire în zona de obâr?ie a V??ii Florilor, iar în continuare un al doilea tunel de circa 2 km lungime, ce traverseaz?? dealul Straja Mare.
- Avantaje: este traseul cel mai rectiliniu, evitând virajele ?i schimb??rile de pant??.
- Dezavantaje: necesitatea s??p??rii a dou?? tunele de câte 2 km lungime.
3. Urm??rirea cursului V??ii Florilor pe traseul actual al c??ii ferate, traversarea sectorului superior al V??ii Florilor între punctul La Rupturi ?i Boju C??tun prin intermediul unui viaduct, ocolirea dealului Straja Mare, traversarea sectorului superior al V??ii M??r??loiu prin intermediul unui viaduct ?i racordarea la traseul actual în apropiere de Cojocna.
- Avantaje: evitarea unei curbe de 180 grade, ce se întinde pe circa 2 km, evitarea schimb??rilor de pant??.
- Dezavantaje: necesitatea realiz??rii unui viaduct de circa 1 km lungime ?i a unuia de 0,5 km lungime.
Cel mai probabil traseu de rectificare ar fi 2, urmat de 1 ?i 3.