Simpozionul Locomotiva Electric?? 060 EA pentru C??ile Ferat

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
am si eu o intrebare de oarece novice in acest subiect: pana la urma, modelul este corect sau nu (in anumite limite, ca model perfect nu exista)

Un material filmat de Robert Tanasa: Mircea Dorobantu (sper sa nu se supere ca postez speach-ul lui):

http://www.youtube.com/watch?v=osvIuiFSMwY
 
  • Like
Reac?ii: Stefan1
Nu stiu cum arata pantografele pentru ca nu am fost astazi la simpozion. Eu am scris ce am aflat la telefon.
 
Nu am dat cu parul. :lol: Ai zis pantografe noi, asta asa e. ;-) Doar ca nu sunt conforme cu realitatea, asta nu e vina ta sau a mea :-? .
 
  • Like
Reac?ii: Stefan1
Gam3 a spus:
Adica locomotiva 91 53 0 477 773 2 a avut dungile laterale mai drepte.
Cu aceasta locomotiva trebuie sa comparam modelul, nu cu alta locomotiva din seria 47 pe care o vedem in gara.

Comparam sigur o comparam cu ce spui tu dar numarul de pe model corespunde cu cel al locomotivei reale .

Toate magazinele de trenulete la care s-au facut precomenzi prezentau schema de vopsire cu dunga arcuita .

Suna , cam ce s-a vrut si ce a iesit , lasa ca merge si asa .
 
Sper ca sa fie schimbat numarul modelului sau dunga sa fie trasa pe el "gresit" fata de modelul real. In caz contrar regret... dar nu va fi in colectie...
 
Bun si la CFR de ce exista un "delfin" altfel fata de celelalte, le era greu sa le faca toate la fel? :lol:
 
Am fost prezent la Simpozion si pot spune cu mana pe suflet ca am ramas placut impresionat de ceea ce am vazut. Am intalnit oameni care au avut de spus cuvinte frumoase despre ceea ce este CFR-ul si cum a luat el nastere, am vazut si un film in acest sens, urmat de o prezentare cu poze 3D.

In cadrul simpozionului, a fost presentata si locomotiva cu numarul 91-53-0-477-773-2 care este prima locomotiva electrica ce apare sub aceasta schema de vopsire. Ulterior s-a trecut la vopsirea cu dunga arcuita.

Poze cu locomotiva:









S-au adus multe imbunatatiri la detaliile mici, trompete, pantografe, faruri, geamuri...
 
Multumim pentru fotografii!
In ce consta imbunatatirea detaliilor mici, trompete,pantografe,faruri,geamuri? Toate piesele provin din aceeasi matrita folosita si pana acum.Difera vopsirea. Cat despre pantografe este laudabil ca in sfarsit s-a miscat ceva in sensul unei imbunatatiri, DAR NU SUNT tipul potrivit pentru masina cu numarul asta. Aveti in topicul asta fotografii cu modelul real, studiati fotografia.Sunt potrivite pentru seriile care au aparut deja si acum se poate vedea diferenta imensa in plan estetic(sa nu uitam ca asta joaca un rol important in modelism) dintre modelul de pantograf folosit pana acum si cel din prezent.
Nu intreb nimic de oglinzile retrovizoare... Va atrag atentia asupra grilajului cu plasa din zona izolatorilor, in realitate lipseste cu desavarsire desi aici poate fi interpretabil pentru ca exista si poze in care locomotiva are grilajul, deci fiecare cum vrea.
 
Am primit cateva precizari de la A.F.

"Motivele pentru care s-a ales aceasta locomotiva si aceasta schema de vopsire:
- prima locomotiva 060-ea produsa in aceste culori "Delfinul" este locomotiva 773
- prima locomotiva a CFR Calatori cu tehnologie IGBT este 773
- prima locomotiva de 7000KW a CFR Calatori este 773
- prima locomotiva Delfin care a tras Dacia Express este 773
- si in caz ca ar mai fi nevoie si de aceasta nota ar fi de spus ca tot timpul am incercat sa facem modele care pot cu usurinta si fara probleme sa formeze o garnitura a unui tren international

La prezentarea primului prototip la Nurnberg este adevarat ca dungile erau curbe, dar era o eroare de proiectare si intrucat s-a dorit realizarea acestei locomotive s-a trecut la corectarea acesteia."
--------------------------------------------------------------------------

Am fotografiat locomotiva 773 anul trecut.
 
Sincer cred ca mai bine pastrau 'greseala' initiala si schimbau numarul de inmatriculare. Dar asta e parerea mea. Cred ca cel mai bine ar scoate in ambele variante, ca sa impace si capra si varza. Matrita exista deja, trebuie putin modificata matrita de culoare (stiu ca nu e deloc usor asa cum pare in vorba, dar visez si eu).
Intr-adevar, faptul ca e prima locomotiva de genul asta o face mai deosebita, dar sincer preferam schema de culoare asa cum se intalneste la marea majoritate a locomotivelor (daca nu chiar toate in afara de asta de fata).
 
Felicitari! Nu pune nimeni la indoiala importanta istorica a locomotivei cu numarul 773. Dar am si eu o dambla, da cu pantograful ce ati avut? Acum poate o sa ziceti ca-s exagerat dar pana la urma este o componenta importanta pentru o locomotiva electrica. Este ca si cum ai avea o locomotiva cu aburi cu biele complet aiurea.
 
Ionut, e posibil sa fie vorba de buget. Poate ca pantografele originale necesitau reproiectare, iar pentru o serie limitata pretul ar fi fost cu mult peste actualul pret, care ca fapt divers este destul de ridicat motivul fiind acelasi , numar limitat de modele. Cat despre schema, AF promite ca vom avea ambele scheme de vopsire la dispozitie.
 
Pantografele sunt asa dintr-o eroare de montaj si sunt deja pe drum saniile noi pentru inlocuire.

Demontand saniile de la 733 le putem pune pe 105 sau pe 520.
 
sogard_2003 a spus:
Ionut, e posibil sa fie vorba de buget. Poate ca pantografele originale necesitau reproiectare, iar pentru o serie limitata pretul ar fi fost cu mult peste actualul pret, care ca fapt divers este destul de ridicat motivul fiind acelasi , numar limitat de modele. Cat despre schema, AF promite ca vom avea ambele scheme de vopsire la dispozitie.


Nu te supara pe mine, o serie limitata este undeva pana in 100 de buc. Aici vorbim de o cantitate mult mai mare si te asigur ca un pantograf la poarta fabricii nu are un pret imposibil. La fel de "mult" costa si pantograful reproiectat deja si montat, ca sa nu vorbesc de pantografele de la primele serii de locomotive, crezi ca erau gratis? Deci. Unde e problema? Hai sa fim realisti ca si client trebuie sa ai pretentii de la cel care iti vinde un produs. Nimeni nu-ti face cadou nimic, platesti, pretul nu este mic si este normal sa ceri ceva in schimb.In orice caz la ora actuala, tendinta tuturor producatorilor este sa fixeze pretul unei locomotive electrice undeva la 200 de Euro. Nu am pretentia ca la un astfel de pret sa primesc detalii ca la firme gen Lemaco. Dar sunt detalii grosiere care trebuiesc respectate. Cat despre buget... nu uita ca nu degeaba produsul este MADE IN CHINA. Tocmai pentru ca pretul de productie este foarte avantajos pentru producator. Atentie! Matrita este deja folosita pentru varianta nr. 5 de vopsire,deci, noi cheltuieli s-au facut pentru tampografie. Asa ca daca producatorul vrea avantaje am si eu tot dreptul sa cer avantaje pe banii mei.
Oricum se pare ca problema a fost rezolvata deja. In ciuda bugetului! :aplauze:
Si inca ceva, daca imi este permis , hai sa nu mai afisam o atitudine prea umila fata de producatori oricare ar fi numele lor. In fond ei TRAIESC pe spinarea noastra! E culmea! Ar trebui ca producatorii sa se foloseasca de ocaziile cand se intalnesc cu pasionatii (clientii) si sa incerce sa tina cont de sesizarile si parerile lor. Repet, indiferent ca se numesc ROCO, TRIX, ACME, LS Models, etc.
Hai sa auzim numai de bine! :wink:
 
Cartea se poate cumpara de la magazinele care au relatii comerciale cu AF Models, intra pe site si vezi lista.