Florinn a scris:
Mi se pare extrem de stupid sa muti o gara din centrul unei metropole la marginea ei
Florinn, exact asta s-a intamplat in cazul Constantei, unde vechea gara aflata vis-a-vis de Tribunal a fost re-locata in pozitia unde se afla astazi, iar spatiul ocupat de liniile de cale ferata a fost transformat intr-un cartier de blocuri care initial s-a numit "ansamblul gara noua-gara veche"!
Atunci cand un oras creste, o asemenea manevra urbana de relocare a garii, mai ales la o gara terminus, se poate dovedi benefica pentru a "elibera" centrul de un triaj si niste linii infipte acolo precum un pumnal in inima orasului.
Insa o asemenea operatie urbana de anvergura se face dupa o matura chibzuinta, este rezultatul unor studii urbanistice aprofundate, si nu se face fiindca i-a venit ideea intr-o noapte de nesomn unui politician sau altuia!
Un lucru este adevarat totusi; daca privesti orasul de sus, pe Google Earth, iti dai seama cat spatiu consuma totusi toate traseele feroviare din zona Garii de Nord. Si este vorba despre spatiu de prima mana, aflat chiar in centrul orasului, acolo unde metrul patrat de teren costa mii de euro!
O solutie ar fi ceea ce au facut de exemplu belgienii la Bruxelles, unde toata partea de triaj si linii este practic acoperita de oras, iar accesul in gara principala se face pe la un colt de strada, de nici nu stii ca-i gara acolo! Doar ca gara din Bruxelles a fost o operatiune urbana realizata in intregime in aproximativ un secol, si nu o idee creatza a unui politician realizata de azi pe maine!