Tramvaiele din Ia?i

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Foarte fain mai ales filmuletul cu masina de fancurier trecind tramvaiul linga el, aveti un tramvai foarte modertn, aici la Satu Mare si linia de troleu au distrus timpitii astia de mostenitori al comunismului, ce sa mai visam de tramvai.
 
Tipic celor care au site-ul de pe care s-a postat articolul: copiaz?? cu neru?inare, articolul a fost publicat de c??tre 7 Est: http://www.7est.ro/stiri/Exclusiv/18304-Bijuteria-din-depoul-RATP-Dotarile-noului-vagon-usi-automate-supraveghere-video-aer-conditionat-si-Wi-Fi
 
In sfarsit vesti bune pentru linia de tramvai dintre CUG si Podu Ros.
Primaria Iasi a semnat marti contractul de finantare pentru refacerea infrastructurii stradale din cartierele Nicolina si CUG. Este vizat inclusiv pasajul Nicolina, care va fi reabilitat si consolidat. Traficul auto ii va pune la grea incercare pe iesenii din cele doua cartiere, in urmatoarea perioada. Proiectul este derulat cu fonduri europene nerambursabile.
Contractul de finantare a fost semnat intr-o conferinta de presa, transmisa in direct de catre Primaria Municipiului Iasi pe site-ul www.prioritatepentruiasi.ro.

Informatii tehnice despre proiect
- durata contractului: 35 luni, pina la data de 31 iulie 2015.
- valoarea totala: 87,6 milioane lei, din care 70,8 milioane lei fonduri europene nerambursabile

"Este o lucrare complexa, care include si pasajul suprateran Nicolina, la care sint mari probleme. La discutiile avute cu executantul, am convenit sa inceapa o serie de sondaje pe acest pasaj, pentru a se asigura ca solutiile tehnice din proiect sint suficiente", a declarat primarul Gheorghe Nichita.
In proiect este prevazuta si reabilitarea liniei de tramvai, 4 kilometri pe sens, pe strada si soseaua Nicolina. Se reface si reteaua stradala pe aceleasi artere, in lungime totala de 3,5 kilometri, dar si trotuarele si marcajele rutiere aferente. In plus, va fi amenajata o pista pentru biciclisti, in lungime de aproape 4 kilometri.

http://www.newsiasi.ro/eveniment/actualitate/3628-din-iunie-inca-doua-cartiere-intra-in-santier-un-nou-proiect-cu-fonduri-europene-la-iasi.html
 
Astazi (27.06.2013) a fost prezentat oficial la Iasi tramvaiul ce a fost modernizat la Remar Pascani..



De la distanta arata ok, dar cand te uiti atent la el si la detalii se poate observa ca a fost modernizat cu lopata si tarnacopul.

se poate observa cu cata finete s-a lucrat la bordul tramvaiului



acelas lucru se poate observa si la burduf




Sedita foto la detalii a fost intrerupta de un director(?) comunist de la Remar Pascani care m-a amenintat sa numai fac poze, poze pe domeniu pulic la prezentarea oficiala a tramvaiului.
Au mai fost multe detalii pe care nu am reusit sa le prind pentru a se putea vedea cum s-a facut aceasta modernizare.

In interior nu am avut acces pentru poze.

Totusi ma intreb, exista niste oameni competenti sa faca o receptie la acest tramvai ? sau in acest domeniu nu se merge pe acest principiu.
 
Poate o sa par ridicol in ce scriu insa pentru un oras ca Iasul, care mai are inca o puternica amprenta de sec 19 inceput de secol 20 (slava Domnului !), care mai are inca un centru istoric cu cladiri din vremuri apuse si un anume farmec pe care nu multe orase il mai au (si nu ma refer numai la "frumusetile" de pe Copou), un GT4 refacut, adus la conditiile anului 2013, chiar asa cu caroseria lui din 1962 cred ca ar arata mult mai bine decat chestia din poze.

Vazut din fata mi se pare o usa de termopan de la balcon peste care s-a aplicat modelul casca de "gladiator". Cautam pe undeva sa vad clanta...

Modul cum este finisat arata respectul pentru banii care nu sunt ai tai.

Nu in ultimul rand, garda de sol imensa contrasteaza cu forma futurista a noii caroserii. Parca e o Dacie 1310 sport cu spoiler si leduri la stergatoare de la care te astepti sa arate ca un Porsche 911 model 1968. Din ce am vazut pe unde am mai fost trendul e sa acoperi prin fuste cat mai mult astfel incat vehiculul sa aibe un aspect compact. Aici, nu e cazul...

Dar, e doar parerea unui nespecialist.
 
http://www.b1.ro/stiri/eveniment/cum-arata-un-tramvai-vechi-de-50-de-ani-modernizat-la-pa-cani-video-59747.html
 
Dupa ce am accesat linkul lui Semafor,ca nu imi dadeam seama de la ce model de baza s-a plecat cu'' metamorfozarea omidei in fluture'',ca si Catalin ,am ajuns la concluzia ca s-a procedat in spirit profund patriotic, de imbracarea unei batrane,babe,de 99 de ani in rochie de mireasa,chiar daca ai pus 10 kg de fard si alte adaosuri mirositoare pe ea ''sasiul ''tot ala este.
 
Iasi - V58 78 + V10 93, 20-06-1983

https://flic.kr/p/vEhr55
 
De la Bernhard Studer ,1972

dks7spo6qcr6g3dog.jpg


dks7t6eaw7998mbk0.jpg


https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?017,8234711,page=1
 

Câteva poze f?cute cu telefonul.
PS
Mul?umim Cristi ce ai f?cut cu forumul.
Am urcat pozele direct din telefon.
 

Ata?amente

  • IMG_20200629_102929.jpg
    IMG_20200629_102929.jpg
    460,7 KB · Vizualiz?ri: 11
  • IMG_20200629_102920.jpg
    IMG_20200629_102920.jpg
    469,3 KB · Vizualiz?ri: 12
  • IMG_20200629_102848.jpg
    IMG_20200629_102848.jpg
    400,5 KB · Vizualiz?ri: 11
  • IMG_20200629_102827.jpg
    IMG_20200629_102827.jpg
    426 KB · Vizualiz?ri: 12
  • IMG_20200629_103245.jpg
    IMG_20200629_103245.jpg
    337,4 KB · Vizualiz?ri: 11
  • IMG_20200629_103249.jpg
    IMG_20200629_103249.jpg
    186 KB · Vizualiz?ri: 10
  • Like
Reac?ii: Radu161

Tramvaiele Bozankaya, puse în circula?ie începând de luni.​


"Tramvaiele Bozankaya vor fi puse în circula?ie începând de luni, la circa 9 luni de la sosirea primulului vehicul la Ia?i. Pân? acum, au ajuns în depoul CTP ?apte vagoane.

Întârzierea cu care vehiculele sunt date în folosin?? este explicat? prin faptul c? produc?torul este din afara UE (Turcia), iar procedura pentru ob?inerea tuturor avizelor este una special?.
COMUNICAT OFICIAL: Dublu eveniment în programul de modernizare a transportului public în Municipiul Ia?i: luni, 6 iunie 2022, de la ora 12.15, la centrul intermodal ?u?ora din bulevardul Virgil S?hleanu (Zona Industrial?) va avea loc atât inaugurarea acestuia, cât ?i punerea în func?iune a primelor tramvaie Bozankaya achizi?ionate cu fonduri europene. La eveniment vor participa primarul Mihai Chirica, reprezentan?ii Companiei de Transport Public (CTP) ?i ai constructorilor, precum ?i ai companiei turce?ti Bozankaya (Emrah Dal - Vicepresident, Yi?it Belin - Sales Director, Ula? Be?tepe - Project Manager).
„Tramvaiele Bozankaya vor contribui evident la îmbun?t??irea în continuare a transportului public în ora?ul nostru. De asemenea, finalizarea lucr?rilor pe bulevardul Virgil S?hleanu va facilita circula?ia c?l?torilor spre ?i dinspre Zona Industrial? ?i Tome?ti. Mul?umesc ?i pe aceast? cale companiei din Turcia pentru modul impecabil în care se deruleaz? contractul de achizi?ie a acestor tramvaie, precum ?i constructorilor implica?i în modernizarea infrastructurii. Gra?ie fondurilor europene pe care le-am accesat, Prim?ria asigur? locuitorilor ora?ului un transport public verde, modern, inteligent. Invit to?i ie?enii s? circule cât mai mult cu tramvaiul ?i cu celelalte mijloace de transport public ?i cât mai pu?in cu propriul autoturism. Transportul public ie?ean este ecologic, ieftin ?i sigur!”, a declarat primarul Mihai Chirica.
***
Cel de-al ?aptelea tramvai Bozankaya construit pentru Municipiul Ia?i a ajuns în Depoul CTP Ia?i în cursul serii de miercuri, 1 iunie. Primele ?ase vagoane Bozankaya au fost primite în perioada septembrie 2021 - mai 2022. Celelalte nou? tramvaie vor ajunge la Ia?i pân? la sfâr?itul acestui an.
Contractul cu compania turceasc? Bozankaya a fost semnat de primarul Mihai Chirica pe 11 noiembrie 2019.
Licita?ia pentru achizi?ia celor 16 tramvaie a fost împ?r?it? în trei loturi, corespunz?toare a trei proiecte cu finan?are european? care includ ?i lucr?ri de modernizare a liniilor de tramvai. Valoarea total? a achizi?iei celor 16 tramvaie este de 140.964.270 lei, f?r? TVA (167.747.481,3 lei, cu TVA), adic? circa 33,8 milioane de euro. Valoarea total? a celor trei proiecte men?ionate este 332.579.670,28 lei (aproximativ 67,2 milioane de euro).
Cele 16 tramvaie Bozankaya au o lungime de circa 30 de metri ?i o capacitate de transport total? de aproximativ 230 de locuri. Tramvaiele au podea joas? ?i sunt echipate cu instala?ie de aer condi?ionat, instala?ie de înc?lzire corespunz?toare pentru sezonul rece, sistem de num?rare a c?l?torilor, instala?ie audio - video în interior, anun?uri vocale exterioare în sta?ii, instala?ie pentru echipamentele de ticketing etc."

 
"Bucur?-te de o plimbare cu tramvaiele istorice AEG ?i ITB ?i alege s? folose?ti transportul public în fiecare zi!
De Ziua Mondial? f?r? Ma?ini, parte a S?pt?mânii Europene a Mobilit??ii, marc?m importan?a renun??rii la autovehiculul personal în ora? ?i necesitatea folosirii transportului în comun.
În acest context, î?i oferim o experien?? memorabil? ?i te invit?m s? c?l?tore?ti cu dou? dintre vagoanele Muzeului Transportului Public Ia?i.
Cursele speciale vor fi organizate duminic?, 25 septembrie 2022, între orele 11 ?i 18, pe traseul Târgu-Cucu – Copou.
Evenimentul este organizat de Compania de Transport Public Iasi ?i Asocia?ia Pasiona?ilor de Transport Public Tramclub Ia?i."
pagina facebook CTP Iasi.