Trenuri si cai ferate in Japonia

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

mishu88

Well-Known Member
Trenulist
13 Mai 2008
668
8
Falticeni, Pascani, Bucuresti
trenuriromania.blogspot.com
WEBSITE
http://trenuriromania.blogspot.com
LOCATION
Falticeni, Pascani, Bucuresti
Poppoya (The Railroad Man) - FeRoviaRul din Horomai [1999] <i></i>

Fiecare dintre noi a c??utat cel pu?in o dat?? pe internet ââ????railroad moviesââ?? sau ââ????filme cu calea ferat??ââ??. Ei bine, a?a am dat de filmul japonez ââ???žPoppoyaââ??, bazat dup?? romanul cu acela?i nume, Poppoya (The stationmaster), scris de Jiro Asada.

înc?? de la începutul filmului, o locomotiv?? cu abur seria D51 (cea mai r??spândit?? serie de locomotive cu abur din Japonia) î?i face apari?ia c??lcând f??r?? mil?? ?ina ferat?? asiatic??. Un nor negru de fum ?i abur laolalt?? face trecerea spre filmul al c??rui personaj principal este Otomatsu Sato, impiegatul de mi?care al unei g??ri din Horomai.

Din cauza ora?ului care nu mai este atractiv din punct de vedere economic, precum ?i datorit?? închiderii minei de c??rbuni, linia din Horomai urmeaz?? s?? fie închis??. Automotorul care circul?? pe o cale ferat?? caracterizat?? de un peisaj formidabil este singurul tren care îi aminte?te de vremurile din trecut. Astfel, filmul ne arat?? c?? el a avut o so?ie ?i o fiic??, care au murit r??puse de bolile necru???toare. îns?? FeRoviaRul a privit aceste evenimente doar ca pe ni?te chestiuni particulare, slujba lui fiind prioritatea num??rul 1.

Un prieten de-al lui cu care f??cea serviciu cu mult timp în urm?? pe locomotivele cu abur este singurul lui sus?in??tor moral. Pe numele lui, Senji Sugiura, dore?te s??-l conving?? s?? se angajeze în alt domeniu, având în vedere c?? linia va fi desfiin?at??, iar postul de impiegat de mi?care ââ??â?? anulat. FeRoviaRul nostru, Otomatsu Sato, n??p??stuit de soarta crud??, r??mâne totu?i pe postul mo?tenit de la tat??l s??u, pân?? în clipele cele din urm??ââ??Â?

V?? recomand s?? urm??ri?i un film FeRoviaR pentru buc???ica FeRoviaR?? din sufletul dumneavoastr??, un film care inspir?? o sensibilitate cunoscut?? nu numai iubitorilor c??ii ferate, ci ?i de to?i oamenii care au fost impresiona?i de puterea unei locomotive, de sonoritatea unui tren, de întâlnirile ?i desp??r?irile emo?ionante din g??ri, de natur?? sau de o poveste de via??? impresionant??.

http://www.youtube.com/watch?v=EOr3e0xjgTg

PS: Pentru c?? ast??zi este 1 Mai 2010, din partea mea v?? ofer un cadou, ?i anume v?? invit s?? urm??ri?i acest film subtitrat.
 
Japan launches Hayabusa train

http://search.japantimes.co.jp/cgi-bin/nn20110306a1.html

http://www.deccanchronicle.com/international/japan-launches-hayabusa-train-813

http://www.youtube.com/watch?v=MiTgf_lke3M&feature=player_embeddedat=11

http://www.youtube.com/watch?v=PtpWU7O069o&feature=channel

http://www.news.com.au/travel/world/japan-launches-hayabusa-bullet-train/story-e6frfqai-1226016874651

http://www.blue-works.com/jprail/wp-content/uploads/2011/02/e5-sukhoi37.jpg
 
Interesant. In ultima poza se observa doua panouri ciudate in dreptul fiecarui pantograf pe marginea vagonului. Oare care o fi motivul montarii acestora ? Presupun ca nu de design.
 
Aceea?i M??ri??? ca acum 40 de ani, dar cu alt?? rochi???.
CFR-ul îmb??trâne?te, c??ile ferate nipone întineresc.
C??ile ferate pot evolua în dou?? direc?ii:precum în Japonia, China, Fran?a, etc... spre dezvoltare, sau ca la noi spre dispari?ie.

Aripioarele cred c?? folosesc la asigurarea unei stabilit???i a pantografului. Cred ca au studiat mult în tunelul aerodinamic. Peste 5-6 luni o s?? vedem la Discovery care este rolul lor.
 
Totusi trenurile europene nu circula cu viteze asemanatoare ? In inele cazuri chiar mai mari ? Ma uitam la ultimul TGV care a mers cu peste 500 km/h si nu avea astfel de aripioare pentru directionarea aerului.

De design nici nu poate fi vorba... iar despre posibilul arc electric ce poate aparea pe la aparatele de conectare nu prea cred ca poate fi vorba. Desi stiu ca si pe EA-ul nostru apar in dreptul disjunctorului niste plase de protectie.
 
TGV-ul ala cu 574 km/h a fost doar de record, desi pe aproximativ aceleasi linii (dar cu tensiunea in fire - si cea electrica, si cea elastica - marite). Plus ca aveau boghiuri motoare. In general TGV-ul din cate stiu (si din cate stiu stiu :D) merge cu maxim 300-320 km/h. Dar chiar merge cu viteza aia pe liniile de mare viteza frantuzesti.
Se lucreaza la AGV (desi n-am auzit nimic concret), care va mari viteza, folosind boghiuri motoare. Dar ultima data cand am citit nu exista niciun deadline.
Asa ca sincer stirea de la japonezi ma lasa cam rece. Poate e o realizare pentru ei, dar sincer fiind japonezi am si o stacheta foarte ridicata pentru ei, deci daca nu e macar un 400-500 km/h atunci nu o consider stire de luat in seama.
Oricum, e muuuuuuuuult mai bine ca la noi, unde avem locomotive care sa prinda 160-200 la ora, dar viteza medie e uneori sub 50, iar cand prinzi peste 100 pe vreun traseu te intrebi daca nu cumva ai trecut granita fara sa-ti dai seama ...
 
sogard_2003 a spus:
Interesant. In ultima poza se observa doua panouri ciudate in dreptul fiecarui pantograf pe marginea vagonului. Oare care o fi motivul montarii acestora ? Presupun ca nu de design.

La Japonezi sunt cateva zeci de versiuni ale "bullet train"-ului. Multe dintre ale au aceste aripioare, nu stiu ce rol au, tind sa cred ca sunt pentru curentii de aer, sa tinem cont si de uraganele si taifunurile din acea zona geografica.

Cat despre viteza de circulatie, cu cei 320 km/h Japonezii sunt putin in urma. (atentie, vorbesc de viteze de circulatie ale trenurilor conventionale, nu recorduri sau alte evenimente).
 
Discutia degenerand spre Maglev, am mutat continuarea aici:

http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=109009109009

Loc unde putem dezvolta discutii despre Maglev.