Trenurile-baie CFR

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Gam3

Moderator
Super Moderator
Trenulist
18 Iunie 2016
6.031
2.557
Ia?i
LOCATION
Iași
Trenurile-baie erau destinate s? asigure efectuarea cur??eniei corporale a muncitorilor din unit??ile de cale ferat? care nu erau dotate cu instala?ii fixe de b?i cu du?uri.
În garnitura unui tren-baie se g?seau urmatoarele vagoane:

vagon de înc?lzit trenuri
vagon uzin?
vagon atelier mecanic
vagon cistern? pentru transport apa necesar? alimentarii du?urilor
vagon du? cu 30 du?uri
vagon etuv?
vagon de dezbracare-îmbracare
vagon dormitor
vagon pentru personal sau club

Am ales pentru reproducere perioada anilor 1950 pentru c? am putut sa m? documentez dup? o serie de fotografii f?cute la 2 trenuri baie.
Am realizat vagonul etuv?, vagonul uzina ?i vagonul atelier mecanic. Toate modelele sunt inscrip?ionate corect si corespund exact cu vagoanele reale.
Din p?cate vagonul cistern? pentru transport ap? pe care vreau sa îl reproduc nu are corespondent la H0. Ca un compromis a? putea folosi un model de la Brawa.

Urmeaz? s? fac vagonul dormitor ?i vagonul club. Vagonul dormitor o sa fie ceva deosebit.

Vagon Uzina
Model Lsmodels, de tip Ocem19



Vagon Atelier Mecanic
Model ACME cu pere?i de tegola



Vagon Sp?latorie Etuv?
Vagon ACME cu pere?i din scândur?


Vagon Sp?latorie Etuv?
Model ReeModeles de tip Ocem19



Transportul garniturii trenului-baie de la sta?ia de expedi?ie la sta?ia de destina?ie se putea face cu trenuri de marf? sau ca tren special.
În pozele de mai jos un tren special. Locomotiva a fost pus? în presiune în mod special pentru acest tren cu achitarea taxei de preg?tire a locomotivei de 165 lei, a unei taxe de 6.50 lei de locomotiv?/km pentru întregul parcurs al locomotivei, calculat? de la ie?irea din depou ?i pan? la înapoierea locomotivei în depoul respectiv.




 
Ultima editare:
Faina tema, atat pe H0 cat si potential pe N.

Aceste vagoane nu aveau numar de parc?

In inventar, aveau. Fotografiile realizate imediat dupa modificarea vagoanelor in starea in care le-a reprezentat Florin mai sus nu arata insa pe ele nici un numar de parc ci doar inscriptiile de pe cutie care au fost facute si pe modele.

Urmeaz? s? fac vagonul dormitor ?i vagonul club. Vagonul dormitor o sa fie ceva deosebit.

Vagonul club era din cate imi amintesc un prusac pe 3 osii, probabil un fost C3tr pr - "tr" vine de la "Traglasten", adica vagon pentru bagaje de dimensiuni mari.

Cel dormitor era ceva si mai interesant, un MC4i-44, adica un vagon auster de calatori realizat in timpul razboiului pe sasiuri de vagoane distruse in bombardamente. Ca o anecdota, structurii peretilor sai laterali ii datoram forma ferestrelor de la vagoanele de azi cu colturi rotunjite.
 
@Horia_Radulescu
Te a?tept cu modelele la N.

Toate vagoanele din compunerea trenului - baie trebuiau sa aib? numere ?i serii de uzul administrativ.
Trenurile baie erau numerotate pe fiecare direc?ie regional?:
Regionala Bucure?ti, Craiova, Timi?oara, Cluj, Bra?ov ?i Ia?i.
Asta era pe hârtie. De ce pozele din perioada aia arat? vagoanele f?r? numerele ?i alte inscrip?ii? O întrebare f?r? r?spuns. Mai important era ca vagonul dormitor sa fie cu lozinci ?i portrete ale comuni?tilor.
 
  • Like
Reac?ii: Horia_Radulescu