Un sfat despre bucla de ??ÂŽntoarcere

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

neamtuioan

Active Member
2 Ianuarie 2011
69
0
47
Constanta
LOCATION
Constanta
Buna ziua,

As dori ajutorul Dvs. pentru a verifica planul dioramei la care lucrez, mai exact pentru a imi confirma sau a îmi infirma existen?a unor bucle de întoarcere (reversing loop) în schema liniilor.

Planul este organizat pe 3 nivele conform fotografiilor de mai jos:

Planul general:


Plan LEVEL 1:


Plan LEVEL 2:


Plan LEVEL 3 PARTEA 1:


Plan LEVEL 3 PARTEA A 2-A:


în opinia mea (de?i nu sînt foarte sigur...), se creez?? o bucl?? de întoarcere la conexiunea macazelor M21 cu M22 (PLAN LEVEL 3 PARTEA 1).
Dac?? a? înl??tura aceast?? conexiune, atunci s-ar mai crea o bucl?? de întoarcere la conexiunea dintre macazele M18, M19 ?i M20 (PLAN LEVEL 2).

Nu am putut verifica înc?? practic, pentru c?? înc?? nu am cump??rat toat?? linia necesar??, ?i de altfel nici nu a? vrea s?? fac achizi?ii iar apoi s?? schimb planul (nu doresc s?? am bucle de întoarcere).

V?? rog frumos a?adar s?? m?? ajuta?i cu p??rerea Dvs., dac?? întradev??r se creeaz?? bucle de întoarcere în zonele indicate.
Desigur, ajutorul Dvs. ar fi ?i mai pre?ios dac??, verificînd întregul plan, a?i descoperi ?i alte bucle de întoarcere.

V?? mul?umesc !
 
@cosmin78: multumesc de p??rere ! ?i ca s?? fiu insitent: înl??turarea macazelor M21 ?i M22 nu va crea bucla de intoarcere pe macazele M18, M19 ?i M20 ? (PLAN LEVEL 2) ?

PLAN LEVEL 3 PARTEA 1 modificat:


@sogard_2003: scara HO, dimensiuni diorama 6,79 metri X 1,20 metri cu largi posibilitati de extindere in L sau în U cît ?i pe lateralele de 6,79 metri (cu cca.20 cm în partea din spate ?i mai mult de 50 cm pe partea din fa???).
 
nu.ai bucla de intoarcere atunci cand trenul se intoarce prin acelasi punct (prin care a trecut in sens opus).
 
Arata bine, dar am o singura intrebare: E pozitionata langa perete?
daca da , o sa fie naspha de lucrat aplecat peste ea la adancimea aia. Ar fi indicat sa te poti misca de jur imprejurul ei. Despre bucle, nimic de speriat, chiar daca le faci si ai un scurt in toata regula exista electronice care controleaza lucrul acesta..E de bine, ai unde sa te extinzi in caz ca o sa ajungi la un nr de lcoco si vagane mare.Spor la treaba. :D
http://www.traintekllc.com/MRC-AD520-Auto-Reverser/productinfo/MRC-AD520/
Asa ceva pt DCC, exista si varianta DC
 
Dac?? de fapt vrei s?? ?tii dac?? ai scurt circuit pe traseu, din câte v??d eu ai dou??:
- cel pe care l-ai identificat ?i tu: macazele M19 ?i M20 de pe nivelul 2 pun în scurt circuit traseul de pe nivelul 3 ?i
- macazele M13 ?i M 15 de pe nivelul 2 pun în scurt circuit traseul de pe nivelul 1.
 
ai dreptate Pok.
cred ca solutia cea mai adecvata ar fi izolarea buclei si aplicarea unui modul electronic pentru bucle de intoarcere....altfel trebuiesc eliminate toate acele macaze si, implicit, se pierd o multime de manevre. :roll:
 
@gamitzu: spa?iu este suficient, am încercat sa lucrez si merge relativ facil (infrastructura, adic?? masa cu traseul e gata cca.80%). Mai ales ca toat?? construc?ia este 100% modulara (module 100 cm X 60 cm - diorama o fac in pod iar trapa spre pod nu permite altfel - mai puteam sa dau jos acoperisul, dar...:)
Despre modulul electronic pt bucla, stiu ca exista, dar din ce m-am documentat are ceva dezavantaje. Mai ales ca diorama se propune a fi 100% automatizata (totul pe sistem Roco DCC).
 
@pok ?i cosmin78: la asta chiar nu m-am gîndit....na?pa.
Dar m?? întreb:

1) Presupunînd c?? elimin macazul M15 nu la fel îmi va face scurt ?i pe macazul M18 ? Eu a?a cred, p??rerea Dvs. ?
C??ci atunci ar trebui eliminat ?i M18.

2.A.) Este adev??rat c?? scurtul ar avea loc doar dac?? o locomotiv?? care vine pe traseul TUR LINIE PRINCIPAL? block 2 ar vrea s?? intre pe LINIA 2, iar scurtul se produce exact în momentul în care ar intra pe macazul M15 (mai exact cînd comut?? macazul) ?

2.B.) Din sens invers, este adev??rat c?? scurtul ar avea loc cind o locomotiva vine pe segmentul RETUR LINIE PRINCIPALA block 1 (cînd comut?? macazul) doar dac?? acea locomotiva ar vrea s?? intre pe LINIA 1 (ceea ce practic este imposibil f??r?? manevre special în acest sens) ?
 
??Ë?i un plan ref??cut pentru LEVEL 2 (de?i înc?? nu sînt sigur c?? ar trebui eliminat ?i M18 (DKW 22,5):



Sigur, func?ionalitatea la manevre se reduce, dar cred c?? este preferabil problemelor electronice care apar, mai ales c?? nu sînt specialist în aceast?? materie, de aceea am ?i ales s?? optez pentru sisteme integrate de la acela?i produc??tor. Dar sigur, op?iunile îmi r??mîn deschise :)
 
DKW-ul nu trebuie eliminat.
Din câte v??d eu scurturile au fost rezolvate.

Legat de modulele de bucl??: având în vedere c?? (spui c??) diorama va fi total automatizat?? ?i din asta deduc c?? va fi guvernat?? de calculator î?i recomand s?? iei în vedere ?i posibilitatea de a rezolva scurt circuitele prin metoda aliment??rii la nevoie a sec?iunilor izolate.
Desigur asta adaug?? complexitate: detectoare de prezen???, module de feed-back ?.a.m.d.
Dac?? merit??, sau dac?? ai bugetul necesar numai to po?i ?ti.

Ai putea s?? arunci o privire ?i la postarea colegului nostru tyco despre tema de mai sus.

(Corectat ancor??)
 
@ cosmin78: pentru a ameliora lipsa de manevrabilitate, am refacut LEVEL 2 cu dou?? linii principale de garare pentru fiecare fir, 2 pe tur ?i 2 pe retur.
A?a:

??Ë?i se vede ?i mai MARE poza :)
 
@pok: te rog frumos mai da-mi o data linkul cu postarea lui tyco, nu merge, primesc: Nu exista subiectul sau mesajul cerut. Sînt foarte interesat.

Cît despre DKW, pentru a spori manevrabilitatea, deja l-am eliminat, altfel r??mîn doar cu o linie pe tur ?i 3 pe retur, zic c?? e mai preferabil 2 cu 2, as avea spa?iu pentru a rula un tren pe tot circuitul, timp în care 2 trenuri s?? fie stationate în gar?? (unul pe tur ?i unul pe retur).
 
parerea mea este sa nu elimini macazele, ci mai degraba sa instalezi un modul pentru bucla de intoarcere.altfel vei pierde mult din farmecul manevrelor, nu vei putea muta o garnitura de pe o linie pe alta, dupa plac.
modulul din link-ul lui gamitzu, se conecteaza foarte usor,are 4 fire, 2 sunt legate la sinele inainte de bucla si 2 fire la sinele buclei.( bucla trebuie izolata in 2 puncte)
 
@cosmin78: p??rerea ta este corecta. Si data fiind simplitatea montajului, foarte tentanta.Dar m?? întreb: centrala Roco va mai vedea bucla, cu acest montaj ? C??ci si in bucla sint blocuri care se automatizeaza, nu este doar un bloc constituit din insasi bucla.
 
Am corectat ancora; iat-o înc?? o dat??: http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=5467

în rest cum zice Cosmin78: dac??-?i permite timpul ?i bugetul, mai bine cu macaze ?i cu o metod?? de tratare a scurt circuitelor.
 
@pok: multumesc, foarte util, mai ales pentru electronisti, care se pricep sa isi construiasc?? propriile module. Nu e cazul meu :(.
De aceea am ales sistemul integrat central??+module detectie+senzori+turnout decodere+etc de la Roco, citind schemele de montaj ale tuturor mi s-a p??rut relativ facil de pus in opera. Despre pret, un deviz estimativ pentru traseul prezentat ajunge la cca.2500 EUR (cu centrala Rocomotion, nu cu Z21).
As mai avea o întrebare: cu modulul de bucla, segmentul ce constituie bucla mai este v??zut de modulul de detectie+central?? ? întreb deoarece este important, in caz ca nu, evident trebuie eliminat?? bucla.