Vagoane de calatori istorice CFR

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Pu?in OFF TOPIC...
Am in fata un livret din 1929 si de la Bucuresti la Grigore Ghica Voda si exista un singur sector de linie cu vmax 70 km/h, restul 90-100.
Citesc ?i ajung s?? recitesc....."livret din 1929"....un singur sector cu vmax.70km/h....mai avem 16 ani pân?? la împlinirea a 100 de ani de la existen??? a acestui livret.....Unde eram !?!?....Unde suntem ???
 
Buna catalin,

Asa de "batrane" nu erau vagoanele prusace. Serii pe 3 osii s-au produs pana spre 1916, iar cele cu intaritura la sasiu si doar 2 osii pana dupa 1920. Aveau un aspect care le facea sa para "batrane" din cauza cutiei cu multe usi, la fel ca si rudele lor italiene din familia numita "Centoporte", insa chiar batrane nu erau.

Vagoanele prusace C3, BC3, C3tr si celelalte rude ale lor erau autorizate in tara de origine la 90 sau 100km/h pentru cele construite dupa 1911 si nu vad de ce la CFR, dupa reparatiile din anii 1920 de la Staudinger sau Nesseldorf ar fi fost altfel.
 
209012_367364473378701_624454289_n.png


Cine urmareste rubrica nu mai are nevoie de prezentarea vagonului din prim plan.
sursa: Romania in WW2 -pagina facebook.
 
Poza de mai sus a fost de vanzare pe ebay si pe langa ea a mai fost si poza de mai jos:

http://www.ebay.de/itm/350740157379?nma=true&si=red%2FS%2BDYiJcI2yL8sy9gYDfhCDQ%3D&rt=nc&_trksid=p4340.l2557&orig_cvip=true
Din putinul care se vede din vagon ma hazardez sa spun ca este un fost vagon belgian de cl a 3-a.

Incercam o identificare de vagon? La pagina 55 vol II din Istoric in fata unei locomotive 231.000 se vede un vagon. Eu nu am dat peste acest tip de vagon in alte poze sau in filmari. Cred ca vagonul atunci cand a fost facuta poza era folosit ca vagon pentru uzul administratiei.

Am gasit ceva asemanator aici:
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?108,5821895
 
Salut,

in principiu, asta e vagonul. Bucuresteanul e varianta cu 8 geamuri (exceptand cele de la grupurile sanitare). La data fotografiei vagonul ajunsese atelier sau dormitor muncitoresc (geamurile au fost inlocuite cu ferestre obisnuite din lemn, ca la orice casa de oameni gospodari :))

Spun in principiu pentru ca in poza nu se disting detalii ale boghielor (acoperite de buruieni) sau alte elemente de constructie, exceptand cutia.

Nu stiu de ce am un deja-vu. Parca am mai vazut pe undeva o poza cu acest vagon, din alt unghi, poza ce il avea ca subiect principal. Se poate sa ma insel.
 
Catalin, sper sa nu te inseli :D .
Intrebare la fel ca la vagoanele Eilzugwagen Gruppe 36 cele cu usi duble. Inainte de a ajunge vagon in uzul administratiei a facut servici la calatori?
 
Multumim pentru up-date Mishu88.
Trist dar previzibil. Si mai trist este ca nu exista practica fotografierii/masurarii acestor vehicule inainte de taierea finala. Sa mai reziste macar datele daca obiectul dispare....
 
Fratele meu a trecut ieri prin Dolhasca. Se taia ultimul vagon.
 
2 imagini mai rare, interior de vagon restaurant CFR.


foto - cfr

Am reusit sa vad 2 foste vagoane restaurant tipul FS 1921 fabricate la Officine Meccaniche Italiane Reggio Emilia.

Acum inmatriculat ca 80 53 97-10 009-2

Bucuresti Triaj.

Ultimul numar avut la CFR 50 53 88-29 001-5

In depoul Brasov.
 
Buna,

Intr-adevar, este vorba de vagoane Tipo 1921 foste FS. Din cate stiu, CFR a avut patru asemenea vagoane. De asemenea, in listele mele apare si un vagon FS Tipo 1937 fabricat in 1939, este probabil vorba de cel de la Fetesti care a fost transformat in vagon dinamometric (model H0 AF).

Intrebarea este daca cele doua fotografii de interior publicate de Florin mai sus sunt din vagoane italienesti sau foste DRG/DRB, intrucat CFR a avut ca vagoane restaurant si 5 foste vagoane germane fabricate intre 1936 si 40, deci grupele 35, 36 sau 39. Intrucat vagoanele au primit toate amenajare interioara noua in anii 1950 la Grivita, este probabil ca aceasta sa fi fost similara la cele germane si italiene.
 
Eu cred ca in prima poza apare interiorul unui vagon restaurant ex DRG/DRB iat in poza mai proasta (din M.T. 1966) apare interiorul unui vagon restaurant tipul FS 1921.


Cel mai usor model H0 care poate fi facut este vagonul italian, cel care apare si in filmul Asta seara dansam in familie:



Am deja un model cu 8 compartimente de la Roco si urmeaza sa fie transformat.

Am cercetat si varianta DRG/DRB. Modelul meu DRG 37-49 are 27 cm iar vagonul CFR avea 20.30 m. Diferenta este f.mare, trebuie sa scot un grup de 3 ferestre (VR-ul CFR avea la bucatarie 3 ferestre, nu 6 ca la cel nemtesc) si trebuie scurtat si din acest motiv cred ca o sa dureze pana o sa am un restaurant ex DRG.
64465.jpg
 
Buna Florin,

Vagonul DRG este un Gruppe 29 (constructie din 1928) nituita, unul din cele mai lungi vagoane germane. Se cunoaste soarta tuturor vagoanelor Mitropa WR4ü-28/29 si nici unul nu a ajuns la CFR.

Privind "italianul" din cea de-a doua poza sunt de acord cu tine, se disting clar ferestrele duble. Exista si o fotografie cu el in Bucuresti-Nord Gr.A in 1967 sau 1968 facuta de doctorul Stöckl, este clar un Tipo 1921, asa cum au exista si la CFR Aafld 10.000 si Bafld/Aaafld 50.000.

Cu prima poza, si aici tind sa cred ca ai dreptate. Cz Tipo 1921 ale FS aveau ferestrele de 800 sau 900mm latime iar in poza de interior se vad ferestre mult mai largi, precum un AB4ü-35/36 al DRG/DRB (ferestre de 1200 sau 1400mm). Este probabil unul din cei cinci "nemti".

Ar mai fi o grupa de WR-uri, in afara de fostele CIWL, fostele DRG/DRB si fostele FS si anume vagoanele transformate din vagoane clasa fabricate de Unio Satu-Mare.
 
Radu161 a spus:
Garnitura de calatori in zona Timisul de Jos:
http://romaniainterbelica.memoria.ro/pictures/fullsize/152/fotografii/1330___timiul_de_jos.jpg
Poza de pe siteul http://romaniainterbelica.memoria.ro/ .

Poza, facuta de W. Pragher, este de fapt "suflata" de pe site-ul arhivelor din Baden-Wurttemberg fara nicio permisiune...