Dac?? tot îl am în preajm?? ?i m?? bucur de el de cîteva zile, încerc aici o mic?? recenzie, poate u?or subiectiv??.
în primul rînd, vagonul CFR de la Fleischmann a picat la ?anc pentru un rodaj pe cinste în prima zi de TrainFest.
A?a cum a remarcat toat?? lumea, e o pies?? fin lucrat??, o construc?ie nou?? care îi face cinste produc??torului. F??r?? s?? fiu foarte r??u, nu a? face compara?ii cu G 10-le de la Roco, care a fost de mult demolat - ?i la propriu, ?i la figurat - de ni?te b??ie?i serio?i aici: http://www.awlingen.de/Modelle/Xf08%20Roco%20G10/index.html (al doilea articol).
în schimb, m-am gîndit c?? poate ar fi interesant s?? vedem cum îi st?? în compania unui G 10 de la Brawa (despre care se spune c?? folose?te la ora actual?? cea mai exact?? matri???).
în primul rînd, în??l?imea cutiei - marele p??cat al G 10-lui Roco (unde e cu 2 mm mai înalt??!), este perfect la scar?? la ceferistul nostru. Acurate?ea detaliior de pe cutie ?i a inscrip?iilor - jos p??l??ria. în schimb, cabina de frînare, chiar dac?? o fi de la Roco, are cîteva detalii care mi s-au p??rut chiar mai fine decît la Brawa
.
Fa??? de matri?a mai veche de G 02, unde lestul era continuu ?i era "înv??luit" cu o podin?? ciudat??, nu ?tiu cum s??-i spun altfel - cu sec?iune trapezoidal?? în zona u?ii, aici s-a recurs la o solu?ie mai ingenioas?? - lestul a fost împ??r?it pe osii ?i zona deschiderii u?ii a fost l??sat?? liber??, astfel c?? nivelul podelei apare în mod realist acolo unde îi e locul.
Ar fi totu?i un bai - în??l?imea mai mare a tampoanelor de care spune Cosmin: ?asiul e mai gros, lonjeroanele au aproximativ 1 mm mai mult în grosime. Recunosc, pentru mine e destul de sup??r??tor (dar nu v?? lua?i neap??rat dup?? mine, sînt un purist
)
Dup?? p??rerea mea, aici ar fi singurul minus serios. Restul imperfec?iunilor, care ies în eviden??? doar la o privire mai atent?? sau prin compara?ie (?i asta, la lup??) cu modelul Brawa, cum ar fi mînerele în relief, în??l?imea u?ii (care mi se pare u?or mai scund??, îns?? asta e din ra?iuni constructive), treptele nu atît de filigranate ca la Brawa - pot fi considerate chiar avantaje prin robuste?ea lor - mai ales în cazul în care vrem s??-l rul??m f??r?? griji&probleme.
Deci, m-am întors la plusuri
oricît de purist ?i cîrcota? a? fi
Una peste alta, e un vagon de care nu-mi pare r??u c?? îl am în colec?ie din ziua apari?iei lui în magazin.
Concluzie:
Bra
Wo Fleischmann
?i s?? nu uit??m de Florin ?i Horia ai no?tri, care s-au ocupat de documenta?ie ?i ne dau garan?ia autenticit???ii! Mul?umim b??ie?i!