wpz - un plug uitat intr-un colt din preajma garii Slobozia

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Remarc ca nu este nici o deosebire de numerotare intre plugul de cale dubla si cel de simpla! Vad ca vin unul dupa altul, in timp ce vagoanele sunt in serii diferite si daca au ceva suruburi in plus!
 
Totu?i... care e diferen?a între WPZ ?i UYPZ? Doar forma plugului? C.F.R. le-a înmatriculat în acea?i serie.

Parc?? citisem undeva c?? UYPZ ar fi vehicule motoare, îns?? cel de la Pa?cani e pe boghiuri ORE.

Poate oferi cineva mai multe date despre aceste vehicule? Cum se face c?? unele au boghiuri ORE, altele (de ex. cel de la Constan?a, WPZ.108) au boghiuri Diamond?

Câte mai sunt active? C?? pân?? acum toate pe care le-am v??zut erau expirate... a?a se explic?? situa?ia de-a dreptul penibil?? de luna trecut??.

Apropo de 004... cel de la Vatra Dornei... tot cu botul ,,îngropat" într-un mal de p??mânt e? Cel pu?in pe 1 Mai 2009 a?a era: http://trenuri.uv.ro/zapada/zapada.htm
 
cele de linie dubla au boghiuri diamond,sau ore...cele de linie simpla nu....care sa fie cauza? :roll:
 
WeepingEye a spus:
Ce diferenta de forma? Poate ca sunt obosit, ca nu observ nimic!

Din unghiul in care sunt f??cute cele 2 poze ale lui Electrica 675, primul pare a da z??pada în ambele p??r?i ale liniei, iar al 2lea doar într-o parte. Dealtfel, dac?? o s?? te ui?i pe linkul pe care l-am pus, o s?? vezi mai bine diferen?a asta între 98-64 005 ?i WPZ.108, unde am tras ni?te poze mai de detaliu cu plugurile.
Cum se face c?? unele au boghiuri ORE, altele (de ex. cel de la Constan?a, WPZ.108) au boghiuri Diamond?
Asta era întrebarea mea original??... nu în
cele de linie dubla au boghiuri diamond,sau ore...cele de linie simpla nu....

WeepingEye a spus:
Pai si ce-a mai ramas? H unificat, ca nu cred ca s-a folosit Y25!
Atunci s?? reformulez toate întreb??rile:
-De ce unele sunt pe ORE, altele pe Diamond?
-Au existat WPZ ?i/sau UYPZ ?i pe H unificat? Câte au fost din fiecare?
-Care-i direne?a între WPZ ?i UYPZ?
-Au existat/exist?? vehicule cu aceea?i cutie dar cu motor?
 
Din unghiul in care sunt f??cute cele 2 poze ale lui Electrica 675, primul pare a da z??pada în ambele p??r?i ale liniei, iar al 2lea doar într-o parte.

Dragos, am observat aceasta diferenta!!! Altfel nici nu puneam intrebarea! Daca esti bun sa revezi pozele lui Electrica 675, vei vedea ca primul (007) este plug de simpla iar al doilea (008) este plug de dubla! Amandoua sunt UYPZ, seria este aceeasi iar numerele sunt consecutive!
 
P??i bine, diferen?a asta am v??zut-o ?i eu... ?i am ?i întrebat dac?? diferen?a e doar forma plugului sau mai sunt ?i altele. Deci... care e diferen?a între WPZ ?i UYPZ? în afar?? de faptul c?? avem WPZ ?i UYPZ pentru cale simpl?? ?i pentru cale dubl??.
 
Va pun la dispozitie si o poza proasta cu WPZ 80 53 98 64-0005-4 al CFR Vatra Dornei :



Stiu ca i-am facut poza de aproape, dar nu o mai gasesc, tot ce mai am e foto de mai sus :(
 
Plugurile de cale simpla sunt pe ORE, cele de dubla sunt pe Dimanond.
WPZ este inmatricularea lor initiala, si pe pluguri e trecuta denumirea acestui vehicul (adica WPZ urmat de numarul de ordine). Numarul initial era de forma WPZ XXX. Dupa introducerea codului unificat de 12 cifre la vagoane, au fost renumerotate ca vagoane pentru uz administratiei dar, nu si-au pastrat numarul original si impartirea in doua plaje de numere.
Din acest motiv gasiti inmatriculare consecutiva la plug de simpla urmat de un plug de dubla....
Veti gasi pe ele inscriptia WPZ XXX urmata de codul unificat 12 cifre specific vagoanelor.

Initial cele simple erau inmatriculate intre 1 si 101, cele duble dupa numarul 102. Asa cum scriam mai sus, dupa renumerotare, nu s-a pastrat impartirea originala din anii '60.

Nu am cunostinta de un plug de acest tip (constructie Marub) care sa fie autopropulsat. Probabil se face o confuzie cu WPZ H.
 
Exista vreo poza cu plug (de dubla sau nu) pe Daimond?
Pe pagina precedenta sunt 2 pluguri de dubla, nici unul nu este pe Daimond...
 
Shoppy, plugul de simpla e cel cu doua lame, cel de dubla cu acea lama mare inclinata intr-un singur unghi pentru a arunca zapada pe dreapta firului de lucru nu pe linia vecina.

pe pagina precedenta exista o singura poza cu un plug de dubla (cel de la Bacau) si DA, e pe Diamond. Sau poate nu mai vad eu bine :roll: .