In 18 apr 2010, cu ocazia drumului facut la Sf. Gheorghe si Covasna am avut avut norocul sa fotografiez locomotiva 41-0105-1. Am atasat mai jos doua dintre fotografii pentru a se putea face o comparatie intre realitate si jucarie:
Pana la a trece la atelierul de pictura, m-am jucat cu o fotografie a jucariei incercand sa gasesc toate modificarile pe care le consider necesare chiar daca nu vorbim de weathering.
- cutii de osie - albastru
- timonerie frana - albastru
- arcuri de cauciuc - negru
- scaune de asezare ale arcurilor elicoidale - negru
- console laterale ale boghiurilor pt sprijinul cutiei locomotivei - rosu
- bucsi si burdufe protectie articulatii tiranti verticali intre consolele laterale ale boghiurilor si grinzile pe care se aseaza arcurile elicoidale - negru
- indusi - alb sau galben
- scurgeri apa de pe plafon intre grilele salii - alb
- dungi pe geamurile culisante ale cabinelor - alb
- funduri oale faruri montate in carcasele prizelor de multipla tractiune - gri metal
- parti frontale goarnelor - gri inchis sau negru, eventual usor gaurite inainte
- legaturi de rigidizare intre tirantii verticali si arcurile elicoidate - negru mat (in realitate ea nu exista)
- sasie boghiuri si falci de osie - rosu (merita o vopsea pentru a scapa de aspectul de plastic)
Am remarcat si lipsa pompei de ungere a buzei bandajului ce trebuie apoi vopsita in albastru.
Ce nu vad ca s-ar putea rezolva este corectarea nuantei de albastru (pe care o gasesc a fi mai deschisa decat ar fi trebuit) si latirea aparatorului de animale la partea inferioara. Exemplarul meu mai are nevoie de cateva corectii pe care le vad destul de greu de realizat: una din platformele de acces la parbriz este gazata cu albastru, una dintre literele CFR este patata cu o nuanta mai inchisa iar undeva in miezul dungii rosii, pe lateral, are un punct de lipsa de vopsea de diametru de aprox. 0,5 mm - asta imi arata ca ACME nu s-a omorat prea tare cu controlul de calitate la finalul productiei.
Mai pot comenta ceva legat de documentare: mi se pare o tiganie maxima realizarea autocolantului tricolor cu Romania de pe peretele frontal! Pe locomotiva reala azi poate fi si maine nu si in nici un caz nu reprezinta ceva pentru locomotiva EA (ci doar o ciobanie, un fetis al vreunui mecanic sau lucrator din depou). Bine ca nu i-au pus si perdelute la geamuri. In mod sigur realizarea autocolantului a adus ceva bani in plus la pretul produsului si ma gandesc ca in banii aia se putea face ceva bun (poate chiar ceva din lista de mai sus).
Luata in ansamblu pot zice ca este o jucarie destul de bine realizata, la un pret corect, care arata, ca multe alte lucruri pe lumea asta, ca exista loc de mai bine.
Sunt multumit de jucarie? Da! Imi pare rau ca am cumparat-o? Nu!