1970 - diorama la scara N

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
aha...

cu Rudi vad ca nu mai e scapare, trebuie sa-i tragem un glonte in ecran calculatorului sau, cum se facea cu caii in vestul salbatic :D

acum am vazut si eu problema lui Alex... da, e oxidare, si pesemne un agent intaritor din aracet e problema... foloseste cu incredere mai departe aracet normal!

privind sina flex Peco, ca am ramas dator cu un raspuns, nu am zis nimic pentru ca ea exista numai in Code 55 din cate stiu, nu si Code 80... si cum eu am luat hotararea inteleapta sa nu mai fac nimic Code 80, nu am de ales...

acum se pune la mine intrebarea ce sa fac cu macazele mele Shinohara code 70, insa asta e OT... :roll:
 
Horia_Radulescu a spus:
aha...

cu Rudi vad ca nu mai e scapare, trebuie sa-i tragem un glonte in ecran calculatorului sau, cum se facea cu caii in vestul salbatic :D
:D :D :D
Poate as avea atunci mai mult timp sa-mi petrec iarasi la diorama.Atunci in orice caz as avansa mai rapid...Merge prea incet... :(
Dar sa revenim la problema lui Alex: La trei diorame am folosit aracet alb normal (cel cu care se lipeste lemnul ) si asa probleme nu am avut niciodata.Folosesc Ponal (asa se numeste la noi ,si cumpar de la Obi sau Praktiker).
 
exact la fel si eu, Rudi!

poate Vali (felippe) din Anglia in schimb sa ne zica daca Peco face si sine flex Code 80, eu de ele nu stiu...
 
Mai baieti, ma cam speriati cu ce discutati voi aici!

Dupa cum bine stiti, am si eu in plan construirea unei diorame la scara N si voiam s-o fac cu sine flex Fleischmann si cu macaze Fleischmann (sau poate mai degraba Peco), exact dupa sistemul folosit de tine Horia la diorama ta pe segmente.

Acuma, Horia spune ca nu mai foloseste code 80, fiindca nu arata bine, ci trece pe code 55. Horia, oare materialul meu rulant, in special acel Adler din 1985, ar putea oare sa ruleze pe code 55? De vechiturile mele Piko nici nu mai vorbesc, cred ca ar "salta" din traversa in traversa!

Am cautat si eu sine flex Peco code 55, dar n-am gasit. Mai caut, totusi stiu bine din discutiile cu Vali ca in Marea Britanie actualmente cam toate dioramele se fac cu sine flexibile, fiindca sunt singurele care permit realizarea unor trasee curbe, naturale. Deci trebuie sa existe, dar de unde sa le procuram? La magazinul din Kent de unde m-am aprovizionat eu pana acum n-au asa ceva.

Iar acum, colac peste pupaza, sinele Fleischmann flexibile cu terasament oxideaza din cauza aracetului din amestecul de balastare!

:( :( :(

Salutari din Constanta,
Dorin
 
Continuam.
Azi am cumparat 2 cotacte reed si doua relee.
Am inceput o automatizare.
In stil propriu, am spart primul contact Reed in 5 secunde de la inceperea lucrarilor.
Dupa ce mi-a venit mintea la cap, am reusit sa il montez pe al doilea, iar acum, la trecerea trenului peste el se schimba 2 macaze (prin cele 2 releee)
Mai urmeaza sa cumpar si al doilea contact pentru a-l monta pe a doua linie, si a schimba aceleasi macaze in sens contrar.

Sunt foarte deranjat de sunetul care il fac bobinele Peco. Baraie la capat de cursa de sari in sus.
Solutiile mecanice (invelirea tijei care atinge bobina intr-un manson) nu au dat nici un rezultat , practic vibreaza miezul mobil in bobina.

Cand actionez macazele din tastatura problema are o solutie, si anume apasarea butoanelor in stil ninja, timp de fractiuni de secunda.
Dar cand bobina este actionata de contactul Reed peste care trece o locomotiva agale, timpul de actionare ajunge la 1-2 secunde si atunci baraie si vibreaza de sare trenul de pe sina!

Sub bobina macazelor am 2 comutatoare de polarizare, cu trei pini 1,2,3 Functioneaza pe principiul: 2 intra in contact ori cu 1 ori cu 3.
Unul din aceste doua comutatoare este liber. Pot sa il folosesc pentru a opri alimentarea la un capat al cursei. Merge fantastic. Se aude doar un tac frumos, dupa care acel comutator taie alimentarea bobinei.
Problema e ca am un singur comutator liber si mi-ar trebui 2 pentru a rezolva ambele capete ale bobinei. Si nu vreau sa renunt la polarizare.

Mi-a venit o idee cum sa fac asta folosind singurul comutator liber de bub macaz si 2 relee. O sa pun o schema.

MPU a venit si el cu o solutie electronica care sa temporizeze timpul de actionare la cateva secunde.

Solutia cu releele ar avea avantajul ca atunci cand macazul ar fi schimbat pe direct sa zicem, actionand inca o data butonul pentru direct, bobina NU va primi curect deloc, deci nu va baraii. Bobina va primi curent numai la actionarea butonului pentru linia abatuta.

Sa vedem si costurile

Revin cu schema
 
Ar mai fi doua solutii:

1) Nu stiu cum sunt bobinele de la motorul de macaz pe care-l folosesti, insa daca sunt cumva doua fire de alimentare si o masa comuna, atunci poti incerca sa pui ambele capete pe un singur comutator. Cand ajunge la capatul de cursa, comuta automat pe bobina care actioneaza in celalalt sens! In felul acesta ramane un comutator liber pentru polarizarea inimii si nu mai trebuie sa faci alte smecherii cu relee.


2) ai incercat sa actionezi electromagnetii in curent continuu? Teoretic in curent continuu ar trebui sa continue sa functioneze, insa n-ar mai trebui sa baraie, fiindca n-au de ce!

Eu zic sa studiezi prima varianta, cred ca ar trebui sa mearga! Chiar daca bobinele sunt complet separate, nu vad nici o problema in a lega doua capete impreuna!

Uite aici o schema:
axhqtszdcmpdrt8mf.jpg
 
Domnilor ... nu stiu cum nu gasiti sine PECO Code 55 ? E plin de ele , mai ales in UK (SL300F) ! Singura problema cu ele este exportul din UK deoarece posta regala NU accepta colete mai lungi de 63cm ( cred ) . Dealerii de acolo ori taie liniile in 2 ori le trimit cu un serviciu de curierat rapid care costa cam mult :x
Eu pentru sinele flexi PECO la H0 am apelat la dealeri de pe continent 8)
aaa..... si la H0 la mine merg si niste vagoane maerklin de mai bine de 20 ani ! Unii zic ca doar modelele LIMA au probleme la finescale :| :| :|
 
Victorian esti genial!

Ia uite la mine schema faceam eu


Ce inseamna sa gandesti simplu...
Are totusi si schema ta o buba... la ruperea contactului, cand se schimba macazul apar scantei puternice care, in timp vor distruge contactul... am vazut, bobinele consuma nebuneste, cred ca sunt 2A pe acolo... in cazul acesta varianta mea cu relee e mai fiabila.

Daca imi dai o solutie si cum sa scap de scanteile acelea implementez solutia ta.
 
Ah si nu cred ca merge la mine solutia ta
Stii de ce? Pentru ca am cumparat ca fraierul tastaturi Piko in loc sa folosesc butoane. Si acolo, intre butoanele de stanga si dreapta unde ai legat tu comutatorul meu de sub macaz eu am masa comuna... masa tastaturii
 
La mine tastatura aia e asa

Poftim de-i mai fa ceva!

Si la punctul 2 sa stii ca bobinele acelea nu se sinchisesc de curentul continuu. Nu misca! Doar bazaie Culmea!
 
Pentru a folosi tastatura ta e simplu, trebuie doar inversate intre ele cele doua capete ale alimentarii, astfel incat capatul cu masa comuna sa mearga mai intai la tastatura si apoi la cele doua bobine, iar capatul celalalt cu comutator sa mearga direct la bobine.

Pentru partea cealalta insa, daca curentul prin bobine depaseste maximul admisibil la contactele comutatorului si apar scantei, nu ai de ales, trebuie fie sa actionezi fiecare electromagnet prin cate un releu, fie (mai fiabil, cred eu) sa le actionezi prin intermediul unor triace. Aici cred ca MPU ar putea sa ne ajute cu o idee pertinenta!
 
victorian a spus:
Pentru a folosi tastatura ta e simplu, trebuie doar inversate intre ele cele doua capete ale alimentarii, astfel incat capatul cu masa comuna sa mearga mai intai la tastatura si apoi la cele doua bobine, iar capatul celalalt cu comutator sa mearga direct la bobine.

Sincer, nu am inteles.
Daca poti sa faci o schema raman dator insa tinecont te rog de faptul ca acele tastaturi au masa comuna, adica exista o singura intrare in toate butoanele. Fiecare buton reprezinta o iesire.

Multumesc
 
Ma bag si eu...:
Daca apar scantei nu inseamna ca ai curent mare ci tensiune mare (probabil prin autoinductie in bobine); incearca sa pui in paralel pe contacte condensatoare de vreo 470 nF / 100V.

Ar fi bine sa folosesti curent continuu in loc de alternativ.