Deci, din cate am inteles, au existat un numar de 12 autobuse romanesti, echipate cu motoare diesel, in perioada 1965-1990 (am inclus si DAC-UDAN-2002):
RD-108 "Satelit", Roman A-8 (dupa poze pare similar cu cel anterior), RD-109 "Montana", Roman 112 UD (din ce am gasit pe alte site-uri ar fi exista si o varianta articulata a acestuia, dar nu-mi prea vine a crede. In Husi ultimile Roman 112-UD le-am vazut prin 1992-1993), RD-111, RD-109, RDTM-111, DAC-112-UDM, DAC-117-UD, DAC-RDT-LD-112, ROCAR-211-UD "Pelican", DAC-UDAN-2002.
Erau 3 tipuri de motoare diesel:
-ââ???žSaviem 797 05ââ??Â, cu 6 cilindri in linie, 5491 cmc, 135 cp. In varianta supraalimentata ajungea si la 154 cp.
-ââ???žD 2156 HM 6 Uââ?? si ââ???žD 2156 HM 81 Uââ??Â
Are 6 cilindri in linie orizontala, 10.349 cmc, turatie maxima 2100 rotatii/minut, cuplu maxim/turatie 71/1300, putere 192 cp, injectie directa.
-ââ???žD 2156 MT 85 Uââ??Â.
Este varianta supraalimentata a precedentului, care dezvolta 240 cp.
Un motor diesel modernizat s-a folosit la autobusul "DAC-UDAN-2002": "1035 LG DTI", care dezvolta 260 cp, cuplu maxim/turatie 118/1350, motor diesel turbo-intercooler, adaptat normelor de poluare "euro 2". In plus, autobusul are ambreiaj servoasistat si puntea motoare echipata cu ABS.
In fine, daca stie cineva datele tehnice a autobuselor sovietice PAZ-672 (produs in 1968), LAZ-695 si LAZ-699, care au fost principalele tipuri de autobuse interurbane, folosite in Basarabia si nordul Bucovinei, inainte de 1991.