victorian a spus:
deplasarea vehiculelor automotoare proiectate de Astra era asigurata prin intermediul unui motor Diesel tip MAN, care asigura o putere nominala de 210 CP la turatia normala de 1200 ture/minut. Motorul respectiv actiona un generator electric care la randul sau, prin intermediul unui sistem de variere a turatiei, actiona un set de motoare electrice care roteau osiile vehiculului [...] Toata partea de transmisie electrica era realizata de prestigioasa firma germana AEG.
CFR-ul (de unde banuiesc ca provin datele) a facut o salata. Motorul Diesel MAN in 6 cilindri functiona la 2 turatii, dand 210 CP la 1100 ture pe minut, respectiv 225 CP la 1200 ture pe minut. De aici probabil rezulta si valorile diverse ale vitezei maxime. Motorul era cuplat la un dinam AEG de 150 KW la 1100/1200 ture pe minut. Pe celelalt boghiu se aflau 2 motoare electrice AEG de cate 73 KW, cate unul pentru fiecare osie.
victorian a spus:
Este de presupus ca tot pneumatic erau actionate si franele vehiculului.
Daca CFR-ul a facut salata, eu iti ofer bufet suedez
Care dintre variantele de mai jos este corecta?
a) Frana "Westinghouse", directa si automata, care actiona pe cei 16 saboti plus eventuala remorca (o grasuna de 14 tone)
b) Frana de mana, disponibila la ambele posturi de conducere, care actiona pe cei 8 saboti dinspre postul respectiv de conducere
c) Dispozitiv de franare de tip "om mort", care actiona atat frana automata, cat si asupra admisiei de combustibil, in cazul in care conducatorul pierde controlul automotorului, sau lesina (de la caldura sobei si a motorului!)
d) Toate cele de mai sus plus sistem de ventilatie tip "Chanard", ca sa-si revina conducatorul
E posibil ca ceea ce am vazut in poza lui Catalin sa fie un cos din fundalul automotorului, fara nicio legatura. Din pacate, e singura imagine pe care o stiu din acest unghi, perioada CFPV. Dar in sursa mea apare ca intre compartimente exista un coridor scurt, cu closetul pe de-o parte si "cabina de incalzire si depozitul de carbuni" pe cealalta parte. De aici am dedus ca trebuia sa fie soba.