AV's Trains H0 - 1:87

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
La 101 Roco a fabricat initial (1996) modelul 43740 (101 001-6) care nu are dispuse corect anumite elemente, in principal grilele de ventilatie. Locomotiva nu a fost primita foarte bine, asa ca un an mai tarziu au revizuit modelul cu 43741, la care au mai remediat din probleme.

Ei uite, aici te inseli, asa cum s-a inselat si presa modelistica la momentul respectiv.

Le cunosc pe 101 001 pana la 004 pentru ca am avut ocazia sa merg cu fiecare din ele, asa cum cunosc si restul seriei. Cele patru 101 de preserie au si acum dispunerea aeratoarelor in "capotele" amovibile din sala masinilor diferita si modelul Roco al 101 001 si mai tarziu 101 003 pe N este din acest punct de vedere absolut corect. Ceea-ce nu stiau redactorii care au testat modelele la jumatatea lui 1997, comparand Trix/Märklin (serie), Fleischmann (serie) si Roco (preserie) este ca a existat o preserie. Atat EM cat si EJ, EK si MIBA au dat gres, numai EK a rectificat candva tirul.

Spre sfarsitul perioadei de exploatare, s-a incercat folosirea ei pe trasee mai scurte ( si cu mai multe opriri), idee care s-a dovedit neinspirata, crescand numarul de probleme - locomotiva fiind gandita pentru drumuri lungi si cu putine opriri pe traseu.

Nici asta nu este chiar adevarat. Am scris cateva sute de pagini in presa pe tema asta, asa ca pot sa-ti aduc cateva explicatii. :)

La momentul aparitiei seriei 103 in 1971 existau in RFG doua categorii de trenuri in segmentul superior: TEE si primul IC (programul IC'71), amandoua formate numai din vagoane salon si cu compartimente de clasa 1, vagoane bar si vagoane restaurant. Lungimea maxima a unui TEE sau IC nu depasea noua vagoane, unele aveau doar trei. Acesta a fost si caietul de sarcini pentru 103.1: masa remorcata de maxim 480 de tone, viteza maxima 200 km/h.

Cu programul IC'79 si mai ales dupa introducerea IC'85 s-a schimbat treaba. TEE era o specie pe cale de disparitie, trenurile IC aveau acum doua clase si pana la 18 vagoane. Este si momentul in care 103.1 au fost distruse mecanic in mod programat, fiind puse la treaba pe trenuri pentru care nu au fost gandite. Au facut fata cu brio insa asta le-a scurtat mult viata. Au aparut probleme mecanice mari.

In 1986-87 s-au dat in exploatare liniile noi de mare viteza. 103.1 nu era adaptata (nu avea posturi de conducere presurizate) asa ca deasupra ei a aparut 120.1. Nu mai era "topul topului" ci esalonul al doilea.

In 1991 au avut loc alte schimbari: IC nu mai era produsul de top, ci ICE. Intre timp aparuse si IR. Locomotivele 103.1 imbatranisera, si imbatranisera prost. Au asigurat mai departe tractiunea trenurillor IC si IR pe linii clasice modernizate, la fel ca 120.1 (cu diferenta ca acestea se vedeau si pe NBS) si 111. Traseele erau la fel de lungi ca inainte, numarul de opriri mai mare doar la trenuri IR sau la acele IC-uri care opreau si inainte la fiecare al doilea gard.

Si asta cu "negandita pentru opriri dese" este un mit fara baza reala. In RFG in anumite regiuni distanta intre doua orase mari, opriri TEE si IC in anii 1970, este uneori sub 30, chiar 20 km (exemplu clasic: Ruhrgebiet, Dortmund-Essen-Düsseldorf-Köln, apoi mai jos Bonn, ba si Bad Godersberg, unde unele trenuri IC opreau pentru ca acolo locuiau mai-marii regionalei; alt exemplu ar fi Oberrheinstrecke, opriri la Karlsruhe, Baden-Baden (statiune mondena), Offenburg, uneori Lahr, Freiburg-i-Br, Basel Bad, Basel SBB). In caietul de sarcini al 103.1 s-a prevazut o acceleratie mare tocmai din cauza opririlor repetate.

A fost o masina gandita pentru trenuri usoare spre medii, viteza maxima ridicata si capacitatea de a accelera repede; aparatul de rulare o ajuta in acest sens insa "fura" mult din catenara. A ramas de pomina povestea cand cineva a avut ideea neinspirata sa puna prin 1985 o 103.1 de Hamburg pe IC "Oldenburg City" format dintr-un Avmz si trei Bm 235 (care era remorcat de regula cu 112, adica prima 112, ex-E10.12) si mecanicul a tras de ea in asemenea hal la plecarea din Oldenburg ca a "omorat" nu numai substatia din partea locului ci si, in cascada, toata reteaua electrica a DB pana la Bremen. :)
 
"I stand corrected", in acest caz si multumesc pentru lamuriri.:)
Deocamdata sunt pe la inceputuri cu documentarea, deci am destul de citit si de filtrat/verificat informatiile. In plus, articole in engleza sunt putine (spre deloc), iar germana mea nu e deloc stralucita..:( (mi-ar fi placut sa existe editii in engleza macar pentru EM si/sau MIBA)
 
Ultima editare:
  • Like
Reac?ii: Horia_Radulescu
Ai mare grija cu informatiile de pe Internet: pe unele situri sau pe pagini de Wikipedia informatiile par bine structurate si formulate intr-un mod stralucit insa asta nu le face corecte. In general un autor face o greseala, altii o preiau si o imbraca in haine din ce in ce mai frumoase pana ce marea majoritate a cititorilor o accepta drept adevarul absolut. Doar cei care au legatura directa cu sistemul sau fac parte din sistem si nu sunt complet ermetici la logica :) ajung candva sa-si dea seama ca ce scrie pe ecran si uneori si in carte este o minciuna, din nestiinta, din prea multa imaginatie a autorului sau din rea-vointa pentru ca dorea sa isi vanda propria sa ideie drept un adevar absolut.

E greu sa ai discernamant cand nu ai acces la informatiile primare. In MIBA de exemplu odata cu disparitia unor "monstri sacriI" precum Michael Meinhold autorii care l-au inlocuit au inceput din pacate sa copieze de pe Wikipedia. La MEB, publicatia cu cel mai mare tiraj din Germania, sunt pasaje intregi de articole copiate de Cutarica sau Cutarel de pe Wikipedia...

Articolele in engleza sunt in general varza. Incearca mai bine sa le citesti pe cele in germana, chiar daca le traduci cu ajutorul unui program. O informatie mai corecta prost tradusa e mai buna decat una orientata de la inceput intr-o directie anume...
 
  • Like
Reac?ii: anvo5555
In general, caut informatia in mai multe locuri. Citesc articole scrise in germana si traduc (destul de mult din ele, inca) cu Google Translate, dar nu in romana, ci in engleza.
 
Daca tot adus vorba pe topicul de aici despre locomotiva Skoda CD 380 - Typ 109 , modelul produs de Trix cu cod 22284 a sosit in micuta colectie. Am reusit sa o gasesc in stare practic noua (am verificat-o temeinic, zic eu) cu decodor gata instalat si la un pret cat de cat ok. Decodorul este un ToM MTC21 cu mufa SUSI si care isi face treaba regulamentar, chiar si cu setarile de fabrica. Urmeaza sa il actualizez la ultima versiune de firmware si sa ii fac reglajele de rigoare pe parte de motor, lumini, etc.
Din punct de vedere al constructiei, locomotiva are carcasa metalica, cu prindere de sasiu prin 4 suruburi, "Spezial motor" dispus central cu transmisie cardanica catre ambele boghiuri si lumini LED alb cald si rosu. Motorul imi pare identic cu cele instalate pe modelele hobby, dar isi face treaba si e dotat cu o volanta generoasa. Desi sunt anumite aspecte care puteau fi imbunatite - pantografele nu sunt prea convingatoare (din cate imi amintesc, o mare parte de pantografele de la MaTrix erau de fapt produse de catre Sommerfeldt, dar de cativa ani incoace e posibil sa fie alt furnizor), cablurile de frana sunt ca si inexistente (se pot instala de la Roco, etc) si blocurile de lumini nu respecta intocmai realitatea (locomotiva reala are cate doua focuri pe un bloc, modelul de fata are doar unul), per ansamblu locomotiva este solida si sunt convins ca isi va indeplini rolul cu succes. Va primi o garnitura de vagoane adecvata, ma gandesc chiar la o combinatie de vagoane CD, OBB, MAV - avand in vedere ca in realitate este ajunge (si) pe la Budapesta, Praga, Viena, Bratislava. Mai citesc un pic si voi compune si garnitura, dupa care va veni partea cu "lacrimi" - achizitia in sine.
Din punct de vedere design, este un pic neobisnuita (nu prea pot spune ca sunt mare fan locomotive cehesti, modelul de fata este o exceptie), dar da senzatia de lucru facut sa reziste in timp. Nu am apucat sa fac poze cu modelul meu, asa ca voi atasa imaginea oficiala (Trix).

cd380.jpg


LE: Pe lista de achizitii au intrat si variantele facute pentru Slovacia (ZSSK) si Germania (BR 102). Ramane de vazut cand vor ajunge efectiv, pentru ca lista mea de achizitii "creste" in mod constant...;)
 
Ultima editare:
Precizeaza si tu sursa la poza oficiala ca sa nu existe discutii. :)

In general locomotivele cehesti sunt facute sa dureze in timp. 380/381 sunt mai sensibile pentru ca e al naibii de multa electronica pe ele insa isi fac treaba in parametrii.
 
  • Like
Reac?ii: anvo5555
Editat in postul anterior (insert link). Nu am apucat sa fac niste poze pana acum.
Pentru a nu fi probleme, totusi, sursa imaginii este site-ul oficial Trix.

M-am uitat mai atent si la 381 (ZSSK). E posibil sa am din nou un moment de slabiciune si sa cedez tentatiei. :);) Cu versiunea destinata DB (BR102) e un pic de cantec - din cate stiu Skoda a propus DB si garnituri de vagoane supraetajate pentru trenurile regionale, dar nu cred ca le-a produs nimeni la H0 (cel putin pana acum). In fine, imi place locomotiva si in culorile DB Regio, fara dubiu.
 
Ultima editare:
Locomotiva seria 102 nu va circula decat cu vagoanele atasate aferente (nu supraetajate ci etajate :) ). E vorba de un sistem complet.

Trenurile trebuiau puse in circulatie de acum 3 ani insa nu sunt nici azi autorizate sa circule din cauza unor probleme tehnice nerezolvate de producator. Nu e usor sa iei vagoane de 160 nepresurizate si sa le presurizezi pentru viteze mai mari. De alftel trenul nu va fi marcat dupa UIC cu Vmax 190 km/h cum trebuia ci cu 189 (!!!) pentru ca de la 190 in sus se considera in Germania mare viteza si se aplica alte norme.
 
  • Like
Reac?ii: anvo5555
Sa o stapanesti sanatos, arata mai altfel, parca ar fi...............doua Skode lipite spate in spate cu pantografe :D:D:D:D
 
  • Like
Reac?ii: anvo5555
Ceva de genul..:) Are o forma neobisnuita, dar ii sta bine pe sine - cand ii pun 2-3 vagoane in spate arata chiar a locomotiva (voi atrage strigatele de lupta germane, pentru ca i-am pus in spate 3 vagoane IC de la Roco, de proba - sa vad cum arata live cu trenul dupa ea) . Recunosc ca m-am obisnuit cu design-ul Traxx si Vectron si la prima vedere ma uit un pic intr-o parte "Tu ce cauti aici? :rolleyes:" (dar imi trece repede....)
Multumesc de urari! Asemenea pentru BR44 (am citit a cata este - deci "La mai multe!")
 
Ultima editare:
Chiar ma gandeam ca o mananca de vie Vectronul ala cu dinti de rechin , asta arata asa de cuminte si inocenta in comparatie cu ferocitatea aia.
E ca si cum ai pune unul langa alta un BMW M Power si o Skoda :D :D :D
 
Ultima editare:
Chiar le voi pune la un moment dat una langa alta, m-ai facut curios (deja rad de unul singur cand ma gandesc la ce imagine o sa iasa :) )
 
N-am mai editat postul precedent... Daca tot am prins cateva minute libere, am scos la lumina "piesele" pentru "versus".

@GFN , la asa ceva te refereai, corect?










Nu stiu ce sa zic, nu pare chiar atat de inocenta cehoaica. In mod clar, nu are o linie eleganta precum Vectron-ul, dar urata nu este. Se vede si diferenta de detalii, in favoarea locomotivei Roco, la care nu am montat aceesoriile (bare, stergatoare, etc).
 
Ultima editare:
Da, hai ca privita din fata parca nu mai arata asa de inocenta parca se ia la tranta un pic cu Vectronul. In poza aia de la Trix nu imi zicea nimic dar vazand acum pozele de la tine mi se pare altceva, iar pentru un Trix are detalii peste detalii si este lucrata la mare arta.
Facand o comparatie intre aparatura de pe acoperis am vazut ca la cea Trix sunt mai bine reprodusi izolatorii decat la Roco.
Spor la joaca.
;););)
 
Ultima editare:
  • Like
Reac?ii: anvo5555
Multumesc! Imi place din ce in ce mai mult (a se intelege ca resimt foarte tare acea slabiciune despre care vorbeam cateva posturi mai sus :D - dupa CD 380, urmeaza in mod natural CD 381, nu?)
Versiunea de fata este multisistem(Cehia, Austria, Germania, Slovacia, Ungaria,Polonia), de aceea exista si "aglomeratia" pe acoperis. Totusi, am observat un detaliu interesant pe carcasa. Caseta cu tarile pentru care este apta sa serveasca contine si "D" (Germania), dar este barat. Curios, pentru ca am vazut imagini cu locomotiva reala captate in Munchen si din cate stiu locomotiva are aprobarea autoritatii feroviare germane pentru viteza max de 200 Km/h.
Pe de alta parte, BR102 (DB) este monosistem, deci "balamucul" de pe acoperis e ceva mai mic. De asemenea, blocurile optice de la BR102 au un singur "foc", de unde deduc in mod logic (Multumesc din nou , @Horia_Radulescu ) faptul ca Maerklin a avut drept scop principal reproducerea la scara a variantei germane, variantele CD si ZSSK fiind pe plan secund. Hmm, treaca de la mine, ce sa mai zic acum ? :cool:

Daca nu e o problema, aici se pot vedea si cateva trenuri tractate de catre CD380. Pornind de la ea, se pot compune cateva garnituri interesante.
 
Ultima editare:
Multumesc din nou , @Horia_Radulescu ) faptul ca Maerklin a avut drept scop principal reproducerea la scara a variantei germane, variantele CD si ZSSK fiind pe plan secund. Hmm, treaca de la mine, ce sa mai zic acum ?

Exact asa si este. Tipul 109 a fost conceput la Märklin ca BR 102 DB AG, celelalte sunt doar variante cu compromisuri. Fata de alti producatori Märklin nu face forme cu multe sertare, mai ales la carcasele metalice.

Totusi, am observat un detaliu interesant pe carcasa. Caseta cu tarile pentru care este apta sa serveasca contine si "D" (Germania), dar este barat. Curios, pentru ca am vazut imagini cu locomotiva reala captate in Munchen si din cate stiu locomotiva are aprobarea autoritatii feroviare germane pentru viteza max de 200 Km/h.

Seria CD 380 nu are nici in ziua de azi o autorizatie definitiva valabila pentru Germania, desi a fost acordata prima data in 2015 si apoi inca o data in 2017. DB Netz considera ca locomotiva, prin constructia boghiului, "strica" prea mult sina la peste 140 km/h. De aceea CD a luat in leasing de la ELL locomotive Vectron MS pentru tractiunea EC-urilor Praga <> Berlin/Hamburg, vezi si reportajul meu de pe Valea Elbei de anul trecut de aici. Acele trenuri circula cu 160 km/h.
 
  • Like
Reac?ii: anvo5555
Fara suparare, asta seamana a lovitura “sub centura” data de germani altor producatori europeni. Nu prea pot sa accepte ca se poate face treaba si cu altceva decat Siemens si/sau Bombardier. Ma indoiesc sincer ca infrastructura feroviara germana nu rezista la o locomotiva de talie sa zicem “medie” cum e CD380. Daca trece o Ludmilla peste ele (chiar cu anumite restrictii), o trece si un CD amarat, sunt convins. Poate nu am eu toata informatia, dar asta e concluzia bazata pe ce stiu acum.
A nu se intelege ca am ceva impotriva locomotivelor Vectron, indiferent de operator. Dimpotriva, imi plac mult si ca design si ca solutie tehnica. In colectie am 4 modele, cu plan de achitie pentru minim alte 10-11, nici nu mai stiu, fara sa ma uit in fisierul dedicat. Dar am ceva impotriva monotoniei, totusi.
 
Ultima editare:
Fara suparare, asta seamana a lovitura “sub centura” data de germani altor producatori europeni. Nu prea pot sa accepte ca se poate face treaba si cu altceva decat Siemens si/sau Bombardier. Ma indoiesc sincer ca infrastructura feroviara germana nu rezista la o locomotiva de talie sa zicem “medie” cum e CD380. Daca trece o Ludmilla peste ele (chiar cu anumite restrictii), o trece si un CD amarat, sunt convins. Poate nu am eu toata informatia, dar asta e concluzia bazata pe ce stiu acum.
A nu se intelege ca am ceva impotriva locomotivelor Vectron, indiferent de operator. Dimpotriva, imi plac mult si ca design si ca solutie tehnica. In colectie am 4 modele, cu plan de achitie pentru minim alte 10-11, nici nu mai stiu, fara sa ma uit in fisierul dedicat. Dar am ceva impotriva monotoniei, totusi.

Nu este. Vezi exemplul din 2001 cu refuzarea seriei DB 152 in Austria. Vii intr-o tara, respecti regulile tarii. E simplu. :)
 
  • Like
Reac?ii: anvo5555
Pe principiul "3 sunt mai puternice decat una", va prezint si o parte din locomotivele Diesel din colectie (nu sunt ele prea multe, dar isi fac treaba onorabil). In ordinea inversa achizitiei (incep cu cea mai recenta):
-Roco 62830 - ER20-009 - MRCE
-Marklin 36792 - 2016 025-5 - OBB
-Trix 22082 - ER20-001 - "Eisenbahn Romantik"


Toate au fost cumparate in stare de nou si imbunatatite in limita unei absolute decente.
Locomotiva Roco a sosit astazi in colectie si a facut cunostinta cu colegele din grupul Matrix. A primit un decodor ToM pe 8 pini si a trecut printr-o mica operatie de modificare a luminilor, nu de alta, dar trebuie sa respecte standardul de lumini de drum in vigoare pe caile ferate germane.

Locomotiva Marklin a fost convertita de catre subsemnatul (ma asteptam sa fie mai greu, dar cu tot cu schimbarea luminilor, toata operatia a durat mai putin de 3 ore) - deh, prima conversie de la AC la DC. Locomotivele MaTrix au fost dotate cu decodoare ESU LokPilot Standard, placi de lumina ToM (alb cald+rosu) si au luminile rosii comutabile separat (Aux1+Aux2), pentru a respecta atat cat se poate aceleasi reguli.


Mai jos, cateva imagini.









 
Ultima editare: