AV's Trains H0 - 1:87

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
M-am “impiedicat” de o intersectie Märklin astazi, eu fiind de fapt la cumparaturi pentru decodoare, sa mai reduc din deficit- inca vreo 4-5(cred) si ajung la zi ( toate piesele din micuta colectie vor functiona in digital). Cum gama Trix nu beneficiaza de un asemenea element, o conversie era necesara. Toata operatia a durat sub jumatate de ora si am modificat deja schema traseului, astfel incat 2 trenuri vor putea folosi simultan zona depoului- mai am cateva idei de modificari, timp sa am…
Urmeaza partea de finisare (astupat gauri ramase de la sina centrala si vopsire la culoare - ca sa arate a Trix)
Pe de alta parte, a ajuns zilele trecute si Vectron-ul danez, care arata si se comporta regulamentar. A primit un decodor ToM PLUX22, lumini in cabine si faza lunga la cabina 1.
Doar cateva imagini acum…
1673B1F3-21AB-4DDC-B305-AA3CDB29BB81.jpeg
63987478-567F-4CAE-B323-EE811AC6C2BA.jpeg
FE11EBD5-F3DC-47FF-A843-9A25F89D17D0.jpeg
8AD2DC91-2FE6-4562-8076-DCADCE974FF2.jpeg
D890A0F8-6439-4B49-AF75-C1B521B5B185.jpeg
LE: In realitate luminile nu sunt atat de puternice, corectia din telefon e ceva cam agresiva...
 
Ultima editare:
Prin gaura aia neagra dintre traversele sinei drepte o sa fie absorbit tot universul.:D
 
Sina respectiva, impreuna cu alte cateva au fost de fapt cadou la o comanda de sine fara gauri :) :) - impreuna cu cateva bucati de Roco line cu terasament "jumulit" ele sunt "bancul de proba", ce ruleaza pe ele ruleaza pe orice alta sina din univers.
Primele probe de astupare a golurilor pe ea vor fi efectuate - caut motiv de mestereala - desi mai am de lucru la trenuri mult si bine (lumini, pasageri, greutati, etc). Am parcurs 2-3 tutoriale de "transformare" din Maerklin in Trix - imi strang materialele si sa ma apuc de lucru. Va fi destul de migaloasa operatia (mai ales vopsirea), dar rezultatul poate fi unul foarte bun. A-propos, sinele Märklin tip C sunt fabricate din otel (unul de calitate, cel putin la prima vedere) nu din aliaj nickel silver.
 
Ultima editare:
O?elul oxideaz?,cât de bun o fi el.
Pentru schimbarea vizualului la ?inele cu balastru din fabric?, recomand aplicarea unui strat minim de pietri? peste. Merge lipit cu aracet nediluat sau prenandez (cât mai fluid posibil).
 
  • Like
Reac?ii: anvo5555
Mutumesc pentru idee. O voi pune in aplicare destul de curand (sper). Junioarea familiei ma indeamna sa fac un prim modul de prezentare, cu ajutorul ei desigur - i-a placut mult expozitia de saptamana trecuta (si diorama de la Muzeul CFR).
Chiar sunt curios cum se comporta in timp intersectia mentionata/convertita.
 
Am cedat tentatiei ( din nou ) - desi gama Hobby( primul reper din colectie de acest gen), dupa cateva ore de munca am reusit sa scot ceva interesant.
Pe scurt: balastare suplimentara vagoane- dupa caz, aranjare lumini si culegere de curent de pe toate osiile cu roti, lumini in vagoane(permanente, - oricum invart trenurile mai mult seara(noaptea) si cativa calatori, ca inca bantuie carcalacul prin lume.
Concluzie: ICE3 Piko 57194.
0D3DDE82-58B3-4F4F-9B63-39D87166EC90.jpeg4852A4D5-13E0-4220-9C45-50386997310D.jpegF4009580-6516-4649-86BC-4EC09ADAEB57.jpegFFA1E61D-7C57-478C-AB2C-D1FF0E556E00.jpeg5F5F1789-F555-4881-9086-5F9713C13387.jpeg6A87C497-6E9C-498C-870B-EBA0A03B8D44.jpeg
 
Ultima editare:
Solu?ia aleas? pentru captarea curentului este mult mai avantajoas? decât cea pe lamele, in ceea ce prive?te rulajul osiilor libere.
Eu am luat acum câ?iva ani, de pe un site englezesc, o cutie cu arcuri din alam? (sau o?el al?mit), special pentru a?a ceva. Înc? nu am le-am folosit la ce voiam ?i am reu?it s? r?t?cesc respectiva cutie. Tipic.

Parc? sunt pu?in cam intense luminile sau mi se pare?
 
Nu am gasit pe stoc lamele potrivite pentru acest tip de boghiu (partea inferioara are un “pin” - nu imi vine acum o alta caracterizare) - lamela ar trebui sa aiba o gaura centrala. In acest caz am recurs la o tehnica de incepator, stiu, dar care da rezultate.

In ceea ce priveste luminile, am folosit cate 12 led-uri pentru un vagon, exceptia fiind vagonul motor unde am folosit 9 ( grupate cate 3). Pentru fiecare vagon am folosit rezistente de 3,3kOhm- in prealabil am testat si cu 1,3/2,7/5,6 kOhm. Sa fiu sincer, initial a parut slaba lumina, a trebuit sa mai arunc un ochi pe Youtube, ca nu imi mai aminteam exact cum arata pe viu. In imaginea din postul anterior, luminile par mai puternice din cauza algoritmilor de corectie a imaginii folositi de telefonul meu, care sunt cam agresivi la imaginile capturate in lumina slaba.( Se poate observa la faruri, par mai intense decat sunt in realitate.)
 
Ultima editare:
  • Like
Reac?ii: mpursu
Dac? luminile par bine in realitate ?i telefonul le amplific?, e normal.
Totul este ca vagonul s? nu fie o veioz? ambulant?. :)

Solu?ia de captare a curentului nu este una de încep?tor. Englejii folosesc mult astfel de "arcuri". Faza urât? este s? le pui pe osie pe cele gata f?cute...
 
  • Like
Reac?ii: mpursu
Arata urat cu lumini foarte puternice, de aceea folosesc rezistente mai mari decat se obisnuieste in astfel de montaje. Am vazut la un moment dat un video pe youtube im care era montat si un astfel de arc, dar recunosc faptul ca prefer cuprul stramosesc :) :) :)
 
Ultima editare:
  • Like
Reac?ii: mpursu
Vezi ca pe 403/406 (ICE 3) cat si generatiile urmatoare (407, 412) ferestrele sunt extrem de intunecate si lasa sa treaca mai putina lumina decat de exemplu pe 401 sau 402 (ICE 1, ICE 2). Adica de afara noaptea nu vei vedea decat o lumina foarte decenta, destul de slaba, din saloanele iluminate de dinauntru. Multe fotografii, chiar si ale trenurilor reale, sunt false pentru ca lumina "pacaleste" senzorul aparatului foto. Trebuie sa vezi asta "pe viu" ca sa-ti dai seama cat de slab se vede lumina de afara.
 
  • Like
Reac?ii: mpursu
Stiu asta, am folosit vagoane “normale” pentru a compara iluminarea cu cea instalata pe garnitura ICE3. Vagonul din poze nu e chiar intamplator ales, are interiorul intr-o culoare foarte apropiata (este de la Roco).

Lumina artificiala (lampa de birou)
35AB65D0-605A-45A2-85AD-F1E7ED9E5C43.jpeg





CEAB1D76-9DDA-4160-850C-C92445D11C8C.jpeg


Intuneric deplin
DD1BAC6B-E159-4AE6-B4A1-CCC1A626E1E0.jpeg8AD26C15-37B5-4BFD-83D5-9982928086D0.jpeg

La imaginile in intuneric telefonul “isi face de cap” - din nou…
 
Ultima editare:
A fost un an lung si destul de greu (pentru mine), dar ma bucur ca am reusit sa aduc in micuta colectie cateva modele pe care le doream si care imi plac foarte mult. Ultima achizitie (probabil) din acest an se pregateste sa ajunga la mine.
Fleischmann 431801 - 119 011 - DB. Constructie recenta (~2017) , lumini frontale , interfata 8pini, detaliere si caracteristici de rulare foarte bune (din ce am citit pana acum). Printr-un noroc (a cata oara?) am gasit locomotiva noua la un magazin online, la un pret bun.
LE: Este prima locomotiva Fleischmann din micuta colectie. (Totodata este printre ultimele locomotive la scara H0 produse)

Imagini de pe site oficial (mai jos)
Fleischmann-431801 (1).jpg391801-d3 (1).jpg391801-d4.jpg391801-d2 (1).jpg391801-d5.jpg
Si cateva imagini ale locomotivei reale (sursa https://www.bundesbahnzeit.de/ - Autor Ulrich Budde)
b09-119 011.jpgb07-119 011.jpg
 
Ultima editare:
A ajuns si "taurul" despre care am vorbit aici...
Pe scurt,locomotiva este noua, am desfacut-o pentru inspectie si revizie - nu a fost cazul, zero urme de uzura, vaselina de pe angrenaje arata neatinsa, doar decodorul ar putea trada ca a fost probata. Drept urmare,m-am multumit doar sa separ luminile rosii, care sunt acum pe AUX1 si AUX2 si sa o asamblez la loc. Decodorul din ea este un Zimo cu valorile de fabrica. Cand apar in peisaj si vagoanele, fac o mica sedinta foto.
 
  • Like
Reac?ii: AdyAero ?i GFN
Daca tot am achizitionat cateva locomotive epoca V in ultima vreme, inca una nu are cum sa strice... Pandeam modelul de ceva vreme, dar de cate ori aparea, era bataie in caz de licitatie sau se vindea la niste preturi exorbitante. Pana la urma, am gasit ce trebuie- stare excelenta si un pret decent.
Roco H0 62500 - BR146.2 - BR 146 233-2 DB AG - imaginile sunt din anuntul original. Locomotiva va porni spre mine in scurt timp.
Este a 35-a locomotiva Roco. (nr 60 din micuta colectie)

roco62500_3.jpgroco62500_1.jpg

roco62500_6.jpgroco62500_4.jpg
 
Ultima editare:
  • Love
  • Like
Reac?ii: AdyAero ?i GFN