BR 39 Rivarossi

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
m-am gandit si eu sa pun patina pe tender insa nu merge. e prea mic spatiul sub tender, adica e prea "jos", nu mai intra patina acolo. am testat deja cu o patina de la marklin, una mica dar spatiul e atat de mic incat ridica tenderul la trecerea peste macaze. am incercat si cu o patina la care i-am scos talpa de textolit, aia de fixare pe loko, si tot nu merge, nu mai are spatiu sa-si faca cursa sus-jos. nu e loc, pur si simplu. :(

am comparat si eu patina de la RR cu cele originale marklin, are aproape aceeasi dimensiune (atat latime cat si lungime) cu alte patine marklin (cod 7185).
si dupa ce am rezolvat jocul lateral la primele si ultimele roti mari nu a mai aparut scurtul cu sinele, deci nu as mai modifica patina. e ok, functioneaza, doar ca e ceva mai zgomotoasa decat cele marklin. dar se acopera cu sunetul, ca d-aia am dat atatia bani pe el :))


ma gandeam la un upgrade la roti, mai exact la niste rulmenti pusi pe axele osiilor. sa vad daca gasesc pe undeva rulmenti asa mici si la pret rezonabil.

bafta
 
am gasit ceva rulmenti aici

cel putin ptr rotile mari cred ca ar merge modelul MR63ZZ. o sa ajung sa masor exact si sa vad ce s-ar putea face. pretul pare sa fie rezonabil, undeva la 1.5 eur bucata.

o sa vad daca s-ar putea si monta, fara prea multe complicatii...

deja e cea mai injurata loco a mea dar in acelasi timp si cea care imi capteaza cel mai mult atentia. probabil din cauza ca nu merge cum trebuie. daca ar fi mers as fi lasat-o pe raft, langa celelalte. :))
 
am vazut pe undeva rulmenti mici, insa cred ca te complici; nici macar Micrometakit nu stiu daca are rulmenti la roti; poti eventual sa incerci o bucsare, insa nu cred ca are rost. Vezi ca lamela patinei trebuie sa fie foarte moale, astfel incat patina sa nu tinda sa ridice modelul in nici un fel. Vezi ca mai e o problema; locomotiva are centrul de greutate foarte sus. Locomotivele Marklin sunt metalice, deci greutatea este rapartizata uniform, dar hai sa nu comparam mere cu pere. Nu spun ca Marklin este cel mai tare, ci doar ca este posibil ca studiind o aburoasa de la Marklin, e posibil sa iti vina multe idei, pentru ca locomotivele lor sunt facute "nativ" pentru acest sistem, iar baietii au niste zeci de ani de experienta la bumbi.

Rugaminte: incearca sa imi trimiti o poza cu locomotiva asezate pe cea mai stransa sina curba pe care o ai, poza in care sa se vada felul in care calca patina pe sina. Deasemenea, verifica daca nu cumva patina are joc transversal cu lamela elastica.
 
nu. nu are joc, e chiar ok patina originala.

am zis mai devreme ca patina sub tender il ridica, da, dar nu din cauza ca e prea tare ci din cauza ca nu are loc sa se destinda. patina presata este destul de "groasa" si pur si simplu nu mai are loc intre burta tenderului si sine. pe linie dreapta merge, e la limita, insa daca trebuie sa incalece macazele nu mai are unde sa se ridice decat odata cu tenderul.

nush cine e micrometakit si ce face el (glumesc) dar din daca tot sunt la capitolul transformarii "broastei raioase" in "printesa balului"... incerc sa abordez si operatiunea asta, dar stai, ca deocamdata sunt la nivel de "gandire". ori la bal ori la spital! :)

dar si daca imi ieseeeeeeeeeee... ma apuc de tuning la RR :))

inca nu am alte negre de la marklin comparative cu asta, doar niste BR89 dar nu prea le pot compara. astept acum sa imi vina o noua pretendenta la locul de "nava amiral", o BR 012 de la Marklin. o sa le compar dupa ce apare, probabil peste vreo saptamana.
 
Uite c?? nu dup?? mult?? folosire, dar dup?? o lung?? sta?ionare în cutia ei, locomotiva cu pricina a început s?? fac?? probleme. Cea mai grav?? ar fi c?? la prima rulare dup?? mult timp, locomotiva a pierdut gumele de aderen???. Acestea au c??zut efectiv foarte u?or. La o examinare sumar?? se pare c?? au devenit foarte moi ?i nu mai stau pe ro?i.
Am zis c?? oricum nu-mi plac ro?ile cu gum?? de aderen??? ?i am transformat ro?ile f??r?? gume în ro?i motoare ?i Mare Surpriz?? - NEPL?CUT?! Locomotiva nu se mai clinte?te de pe loc. Ro?ile merg în gol. Nu au pic de aderen???. F??r?? gume nu se mi?c??. Trebuie ajutat?? ?i dup?? ce pleac?? accelereaz?? u?or dar în prima curb?? începe iar s?? patineze ?i nu mai pleac?? nici ajutat??. Mare porc??rie. Prost lucrat??! P??cat c?? e o locomotiv?? frumoas?? ?i cu o caroserie destul de reu?it??. Dar dac?? ?tiam ce probleme are nu o mai cump??ram. Tenderul pare prea u?or.... Dac?? pun o greutate mai mare pe el locomotiva merge....dar e nevoie de o greutate considerabil?? ?i în tender nu mai e loc suficient pentru o greutate eficient??. Trebuie umblat în alt?? parte!!!
O s?? modific iar osiile ?i o s?? schimb gumele de aderen??? dar nu îmi pun mari speran?e. Ce gume ar fi mai bune? Ce diametru ar fi necesar? S?? încerc cu ceva mai mic? 9 mm sau s?? încerc cu 8 mm?
Oricum trac?iunea pe 2 osii la o astfel de locomotiv?? a fost o alegere foarte proast??. Nu mai vorbesc de aderen?a celor dou?? osii libere...
A?tept un sfat...eventual un loc de unde pot lua inele de aderen??? de calitate.....
 
stai asa...ca nu e asa :!:

caucioacele alea de aderenta intra intr-un sant strunjit acolo,pentru ele.daca scoti inelele,atunci roata nu mai are acelasi diametru ,este mai mic :|
daca inlocuiesti rotile cu gume,cu niste roti fara gume,fara sa fie strunjite,atunci vei observa o mare diferenta.adica o sa iti traga.rotile se invart in gol dupa scoaterea inelelor pentru ca nu ating linia efectiv.nu este indeajuns a scoti inelele si gata,trebuie sa compensezi lipsa acestora...
 
Cosmin nu ai citit cu atentie.... Am inlocuit rotile de tractiune cu unele fara gume, roti normale. Si acum locomotiva patineaza si nu are aderenta.
Multumesc andreiul. Sper sa gasesc la Rally astfel de gume! Pentru orice eventualitate o sa iau o osie cu mine.
Credeti ca ar fi bine sa mai tai din lestul din cazan? E prea grea locomotiva si tenderul nu are putere sa împing?? cazanul?
 
Dorin,

Daca locomotiva avea tractiunea in tender, avea gume de aderenta si i le-ai scos, nu greutatea locomotivei propriu zise e problema, ci tocmai lipsa de greutate in tender. Daca tenderul e deja lestat la maximum, adica orice locsor disponibil e deja umplut si inca patineaza, nu mai ai ce sa-i faci. Decat eventual ideea de a inlocui greutatea de plumb cu una identica, realizata dintr-un element mai greu decat plumbul, spre exemplu uraniu. :D Desigur, glumesc, asa ceva este dincolo de posibilitatile unui amator. Deci, in atare situatie, singura varianta ramane sa folosesti gumele de aderenta siliconice, sperand ca se potrivesc. Spor la treaba!
 
E singura posibilitate pe care o mai intrevad fara modificari majore nerentabile. In tender ar mai fi foarte putin spatiu, neesential in problema de fata. Speranta o mai am de la acele gume siliconice. Si iar trebuie sa fac transformarea si mutarea rotilor cu canal pe bandaj pe axele cu pinioane....... Si uite asa se slabesc lagarele rotilor..... Dar sper sa fie ultima permutare......
Dar cazanul e intradevar foarte greu! Solutia cu tractiunea doar pe 2 osii din 4 ale tenderului a fost o prostie.
 
mda,nasoala problema.
o mica sugestie inainte de schimba rotile si osiile iarasi...
osiile libere...pilesti un pic lagarele acestora,in partea de sus,astfel incat greutatea tenderelui sa se "aseze" doar pe rotile motoare,dat fiind faptul ca jocul osiilor pe verticala va permita acest lucru.iar lestul ala imens in cazan incurca mult,asa cum zicea PDI la inceputul topicului,un sfert este de ajuns.deci taie din el si lasa decat pe fata,deasupra alergatoarelor.
 
Nu e nevoie s?? pilesc pentru c?? aceste osii au un joc mai mare pe vertical??. între timp am g??sit hiba!
T??bli?ele de cupru culeg??toare de tensiune de pe osiile tenderului erau foarte pu?in flexibile ?i din construc?ie ap??sau foarte tare pe osiile acestea libere. A?a c?? am luat m??suri ?i le-am arcuit pu?in în sus ca s?? ating?? mai fin pe osii. Primul gînd a fost s?? le înlocuiesc dar era prea dificil ?i nerentabil a?a c?? am adoptat aceast?? solu?ie.
Am înlocuit ?i gumele de aderen??? cu unele noi nou?e. Acum am ?i rezerve.
Acum locomotiva ruleaz?? iar foarte bine, chiar mai bine decât înainte pentru c?? pe ling?? faptul c?? ro?ile motoare nu mai patineaz??, celelalte osii, cele libere de la tender merg foarte lin ?i nu mai sunt târâte în curbe.
Apreciez aceast?? locomotiv?? ?i pentru c?? se inscrie u?or în curbele R 2 cele mai strânse curbe la mine pe domeniu :D ....
 
andreiul, am v??zut c?? ai acumulat destul?? experian??? în modificarea acestei locomotive ?i m?? refer aici mai ales la mic?orarea buzei bandajului cât ?i la sub?ierea ei... Cu ce ai m??surat ca s?? o faci uniform??? Care a fost procedura folosit?? la sub?ierea buzei bandajului sau ai sub?iat toat?? roata? Pân?? la urm?? lucrarea a avut succes? Ce probleme mai apar? Ce probleme importante apar la remontarea ro?ilor ?i a bielelor? Chiar merit?? f??cut?? aceast?? lucrare?
 
Salut Dorin,

Am luat ca reper o roata de Roco, am facut masuratorile si apoi am prelucrat rotile de la Riva. Am facut o roata etalon, iar celelalte dupa ea.

In cazul meu, procedura a fost: depresat rotile, prinse pe un ax de biax in mandrina, prelucrate (pila si apoi smirghel de 2000), presat rotile.

Incearca sa gasesti o varianta de prelucrare fara sa depresezi rotile.

Problemele care pot apare sunt 2:
1. sa nu mai nimeresti decalarea rotilor
2. sa nu mai nimeresti ecartamentul

Lucrarea a avut si nu a avut succes. Locomotiva nu merge bine din punctul meu de vedere, insa nu mergea bine nici inainte (rotile nu au suficient joc lateral si din aceasta cauza nu se inscrie bine in viraje).

Din punctul meu de vedere, lucrarea nu merita; este mult de munca, iar locomotiva nu e cine stie ce.

Eu pe a mea am facut-o cadou dupa ce am finalizat lucrarea.
 
Mul?umesc pentru r??spunsul rapid. Locomotiva mea merge foarte bine, inclusiv în curbele R2, de aceea a? fi vrut s?? o upgradez. Probleme am cu ea la grupurile de macazuri ?i în general la cele cu macazuri scurte...iar eu am destul de multe macazuri într-o gar??. Chiar nu ?tiu ce s?? fac..... m?? gândesc ?i la varianta vânz??rii dar i-am instalat un decodor performant ?i parc?? nu mi-ar conveni s?? pierd atât - decodorul fiind legat permanent, f??r?? interfa???.
 
saebbs, spune-mi te rog, ai reglat si distan?a dintre ro?ile tenderului? Ai stabilit-o ?i pe aceea la 14 mm? întradev??r la ro?ile acestei locomotive trebuie umblat ?i la ecartamet, distan?a interioar?? dintre ele fiind de 13 mm - foarte grav - face scurt pe macazurile ceva mai strânse sau chiar se urc?? pe ?ine în macazurile cu R2. Dac?? reglezi ecartamentul cred c?? se rezolv?? în mare ?i problema înscrierii în curbele strânse f??r?? a mai fi nevoie de ajustarea buzei bandajului.