Calea ferat? Bra?ov - Sânpetru

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

dimitrov

Well-Known Member
Trenulist
26 August 2007
593
8
Ca s?? nu mai amestec am??nuntele ce le caut legate de linia tramvaiului s??celean la "înc??lecarea" cu linia cfr-ului de la Dârste, deschid o pagin?? separat?? de întreb??ri ?i r??spunsuri cu controversele de rigoare, cu care ocazie sper s?? se mai deschid?? pe undeva ni?te sertare cu amintiri fotografice, uitate ?i neb??gate în seam??.....



Pornesc, pe aceast?? pagin??, din nou cu poza "google" trasat?? dup?? ni?te planuri de tragere cu scara 1:20.000, postat?? la pagina"tramvaiului s??celean", imagine pentru care pusesem ?i întrebarea : a fost ceva sau n-a fost nimic în zon?? ??
Am primit un r??spuns de la Bogdan I., care a decretat ca "zvon", totul, deoarece, din zon?? nimeni din b??trânii locului nu-?i aduce aminte de a?a ceva.
Scopul acestei linii de cale ferat??, pare s?? fi fost crearea unei leg??turi între Gara Bra?ov (a vremii) ?i "Arsenalul Armtei", ce avea o intrare pe sub Cota 620, unde pe drumul de azi din Sânpetru spre H??rman, pe stânga, baza dealului Lempe? se dep??rteaz?? ceva mai mult de drum, cam pe unde sunt azi bolcurile cu dou?? etaje de pe dreapta acestui drum (str.M??ce?ului din Sânpetru).
Am pornit cu prima poz??, dup?? harta postat?? de Radu 161, dar recent n-am mai putut accesa aceast?? hart??, de?i am încercat s?? intru ?i pe http://www.earth.unibuc.ro sau http://www.opengis.unibuc.ro ?i altele asem??n??toare, pentru a revedea acele "planuri de tragere 1:20.000"(austriece)....pe acele planuri linia e trasat?? cu simbolul tradi?ional al c??ii ferate (cele dou?? linii paralele cu spa?ii negre ?i albe), motiv pentru care nu-?i po?i da seama cu ce fel de line ai de lucru.............



S??pând mai adânc, am dat de adresa http://lazarus.elte.hu/digkonyv/topo/200e/ unde am aflat c?? planurile reprezint?? a III-a ridicare topografic?? a Imperiului Austro-Ungar ?i h??r?ile sunt realizate la scara 1:200.000. Anul public??rii acestora e 1910. Harta de sus e un careu din tooat?? ridicare pe Europa, respectiv careul 43-46.
Pentru c?? din careul "mare" n-am reu?it s?? scot "felia" cu zona de interes, dup?? m??rire am pozat-o pur ?i simplu ?i am trasat cu puncte ro?ii traseul liniei de la acea vreme.....poza de jos.....



Uitându.m?? cu "ochii cât cepele" la sec?iune, am constatat c?? pe aceast?? ridicare, traseul liniei ferate e trecut cu linie continu??, neagr??, dar mai sub?ire ?i cu liniu?e scute (perpendiculare pe una din p??r?ile laterale)....comparativ cu linia spre Feldioara sau H??rman.....ceea ce m?? duce cu gândul la reprezentarea unei linii de cale ferat?? îngust??.
Acum, dac?? pe dou?? h??r?i ale vremii a ap??rut aceast?? linie, ea ar trebui s?? fi existat, fiind posibil ca utilizarea ei s?? nu fi fost prea lung??....undeva pe la 1900 pân?? la primul R??zboi Mondial....Dup?? publicarea din 1910, pe alte h??r?i, ulterioare, ea nu mai apare.
Luând de bun?? existena ei, ea putea înlesni transportul "Arsenalului" direct la Gara Bra?ov, dar r??mâne de v??zut, acum, pe unde intra în gara ?i unde era locul de transbordare a "m??rfii".
Pe ambele h??r?i, bucla de intrare din Calea Sfântu Petru spre gar?? aduce cu actualul traseu al str. Dobrogea (de azi), sau pe undeva pe lâng?? ea. Pe locul str. Dobrogea era triunghiul de întoarcere a locomotivelor ?i se spune c?? era ?i "canalul de zgur??" pentru locomotive (la construirea blocurilor-vil?? de acolo, zic oamenii c?? au avut destul de furc?? cu zgura r??mas?? pe loc).
Acest triunghi fiind cel mai aproape de drumul de Sânpetru, pe lâng?? el (pe una din str??zile de azi) putea foarte bine s?? se strecoare o linie îngust??, spre ""Rulmentul" ?i Sânpetru.....stau ?i m?? întreb, dac?? acel trotuar ce era vis-a-vis de sere, pân?? la intrarea în Sânpetru, nu era locul micului terasament....
Dac?? nimeni nu-?i mai aduce aminte, probabil c?? ar fi func?ionat destul de pu?in timp, pentru a intra în "folclor"...totu?i, dac?? era/este pe hart?? ...??
 
Are cineva-cumva o ridicare topo sau un PUZ al g??rii Bra?ov de la 1900-1910 ???
 
De la ultima "interven?ie" la acest subiect, de anul trecut, din 19.07.2013, revin cu o alt?? întrebare.....dac?? are careva o hart?? austriac?? a luptelor din gara / bariera Bartolomeu - Bra?ov, de la "tran?eea mor?ii" 1916..... Sper s?? citeasc?? cineva întrbarea asta, cineva care pe un alt forum legat evenimentele de atunci, spunea c?? are disponibil?? acea hart?? austriac?? (militar??) a "masacrului" de aici......sperând c?? aceast?? hart?? s?? cuprind?? ?i gara Bra?ov ....
 
Iat?? c?? am s??rit ?i-n 2015..... M?? uitam retrospectiv la acest subiect, care lânceze?te.....de mai multicic?? vreme.
neavând ce face, în ni?te clipe de "adânc respiro", am mai dat iama pe ni?te adrese germane cu colec?ii de h??r?i.....?i datorit?? temei în discu?ie , sub titlul temei, am mai g??sit ceva urme ale acestei linii dintre gara veche Bra?ov ?i Arsenalul Armatei de la Sânpetru..... sub adresa de mai jos :

http://www.mapywig.org/m/German_maps/series/300K_UvM/Osteuropa_300K_T46_Kronstadt_Ausg.1_II.1944_incomplete.jpg

???ži încerc s?? v?? ar??t ce redau aceste h??r?i.....

...........................

Pentru c?? de pe saitul respectiv nu am reu?it s?? am un "zoom" convenabil, prin fotografiere am f??cut un detaliu al zonei cu aceast?? cale ferat??.......poza de mai jos :



Eiii, acum gândindu-m?? c?? ?i-n 1944 se puteau face h??r?ile pe principiul "copy-paste", cam ca ast??zi, r??mâne faptul în sine.....ceva ce n-a existat niciodat??, n-are cum s?? fie trecut pe o hart??, oricât de "mincinoas??" s-ar vrea acea hart??.....
Din ceea ce se ?tie "ca folclor" (m?? repet), aceast?? linie ar fi existat (pe teren) prin 1908-10 pân?? prin 1914..... cert este c?? apare pe h??r?i în 1924 ?i mai apoi acum, 1944......