:-? Avand in vedere ca in ultimele Postings au fost scrise mai multe lucruri care nu sunt corecte, si chiar lucrurile care nu sunt corecte si privesc activitatiile mele, imi permit sa prezint urmatoarele clarificari:
1.)
Facand o paralela daca bine-mi aduc aminte era o fundatie belgiana care a renovat o locomotiva la Remarul si spuneau ca au strans, din donatii si au platit putin peste 300.000 de euro.
Aceasta locomotiva nu a fost reparata de 16 Februarie Cluj ci de firma Preasfintie sale Dl. Gurzau la CUG Cluj
2.)
Cat despre Atelierele Centrale Criscior...din cate stiu eu, majoritatea lucrarilor ale materialului rulant pe care ei le contracteaza (Criscior) sunt facute tot de la REVA.
Asta nu este deloc corect. Atelierele Centrale este o fabrica pe domeniu mineritului care si repara material rulant de cale ingusta. Nici una dintre aceste lucrari nu au fost contractate/efectuate de REVA Simeria. Ce rost avea ca Atelierele Centrale, care are 200 de angajati sa subcontracteze lucrari din domeniu propriu la o alta firma?
Cred ca ai incurcat aici SC Atelierele Centrale SA cu SC Calea Ferata Ingusta SRL, care are un parc de vagoane de cale normala care, bineinteles, le repara la REVA Simeria. Cu aceasta ocazie pot sa va si spun ca sunt foarte multumit de prestatiile de la REVA la domeniu vagoanelor de cale normala.
3.)
.....REVA este la autorizari si pentru abur..... O sansa in plus.
Autorizatiile care are REVA Simeria sunt cele care sunt necesare pentru interventii la recipiente a vagoanelor cisterne. Ca sa poti repara cazanul unei locomotive cu Abur trebuie mult mai mult decat niste autorizatii (scule, experienta in domeniu, SDV etc).
4.)
Dupa o alta discutie, am mai aflat ca cei de la REVA sunt acreditati ISCIR, pentru verificari de cazane sub presiune. Si pot efectua si lucrari de reparatii. Singura problema e presiunea cazanului de la locomotiva Krauss, pe care nu am stiu sa le-a dau.
Aceasta acreditare ISCIR este nevoie pentru lucrari la vagoane cisterna, vagoane de tip Ucs sau Uacs de exemplu, se descarca cu aer comprimat (presiune de lucru 2daN/cmp) Supapele de siguranta a locomotivei Krauss, dupa efectuarea reparatiei, ar trebui sa se deschia la 14 bar, deci presiunea de lucru este de 7 ori mai mare decat la vagon Ucs. Este si o mare diferenta dintr-o virola obisnuita, cum o are un vagon cisterna, si cazanul unei Locomotive cu Abur, care are cazan vertical, cazan orizontal, cutie de foc, tevi fierbatoare etc.
5.)
Alta firma in tara nu este, sau nu stim noi, cu autorizare de furnizor feroviar. Sa vedem proiectul de revizie inceput la Criscior pentru locomotiva 764-243, deci asta ar fi inca o posibilitate.
764.243 este deja a treia locomotiva care se repara in Criscior (762.209, 764.435). Avand in vedere ca pana acum nu a fost necesar pentru liniile inguste din Romania sa ai o autorizatie de furnizor feroviar, si nimeni dintre clienti nostri din Austria, Germania, Italia, Franta, Mare Britania, Cambodia... nu cere asa ceva, nici nu nu am considerat ca este necesar sa o avem. In momentul in care va fi cerut prin lege asa ceva, ne vom conforma.
Cu mare stima, si ne vom vedea in data de 17.4.2010 in Covasna
Georg Hocevar