Din "ISTORIA ILUSTRAT? A C?ILOR FERATE FORESTIERE DIN ROM??â??NIA" a lui Radu Bellu, Edi?ia I-a, 2007, pagina 50, titlul 1.29 Calea ferat?? forestier?? Bistri?a Bârg??ului.
Conform celor din aceast?? lucrare, în 1928 când au fost puse în func?iune trei gatere ale noii Fabrici de Cherestea din Susenii Bârg??ului ale Societ???ii "Regna"-N??s??ud, s-a pus problema transportului masei lemnoase din exploat??rile din zon?? la gatere ; pentru asta, societatea a construit în 1928-1929, pe Valea Bistri?ei, de la Bistri?a Bârg??ului (km 0) prin Colibi?a-Mi?a (de aici spre sud pe cursul P??nule?ului)-Fundul V??ii (km 16), o linie cu ecartamentul de 760 mm. Se precizeaz?? în lucrare c?? linia avea ca material rulant o locomotiv?? cu abur (50 C.P.), 17 vagone?i de 8 tone, un vagon de marf?? ?i un vagon de c??l??tori (cu 26 de locuri).
în 1950-1951, acum, IFET Bistri?a, din punctul Mi?a, construie?te o ramifica?ie de 9 km, pe direc?ia N-E, pân?? la Valea lui Toader. Acum privind pe atlas acest?? ramifica?ie a mers pe cursul Izvorului Lung spre poalele Muntelui D??lbidanul (1848 m).
Linia a func?ionat pân??-n anii 1968-1970, când a fost închis?? ?i apoi desfiin?at?? (desfiin?at?? dup?? inunda?iile din '70, dac?? corobor??m cu ceea ce a scris mai sus "Semafor"; autorul nu d?? nici un indiciu asupra modivului desfiin???rii).
în lucrare mai este ?i o hart?? a traseului liniei, dar eu nu am reu?it s?? identific pe Google-satelit ?i nici pe atlasul din dotare, unde ar fi fost punctul de bifurca?ie Mi?a (probabil dup?? ie?irea spre est din Colibi?a).