Ce vagoane sunt?

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
KAA,

Probabil ca NU are o cupla, fiind un vehicul proiectat sa functioneze singur.

Sau poate ca in caz de nevoie se poate desface un capac care mascheaza cupla.

La fel este gandit si trenul de mare viteza "Thalys" ce face cursa Amsterdam-Paris. Acesta are un bot aerodinamic ce se poate deschide, iar cupla este ascunsa inauntru.

Motorul cred ca este amplasat asimetric sub scara din stanga, acolo este un spatiu unde pare sa fie "ascuns" ceva, iar in poza se vad si doua grile de aerisire!

Oricum vehiculul este interesant, probabil face parte din noua generatie de vehicule de pasageri pe care le vom vedea pe sine in mod normal candva...
 
Trebuie sa aiba cupla, ce se intampla cand se defecteaza in trafic? Numai romanii au putut sa trimita Desiro fara adaptor la carlig UIC si au ajuns sa-i faca vant periodic cu un Sulzer.
 
Ce vagon o fi cel care e partial acoperit de locomotiva EA1 - 029? Fotografia a fost realizata in anul 1997. Mersi anticipat!


http://www.bahnbilder.de/name/einzelbild/number/191296/kategorie/Neuzug%E4nge/hierarchie1/Rum%E4nien.html
 
Hum, parca n-am vazut asa ceva la CFR, in schimb cred ca am vazut asemenea vagoane in componenta trenurilor care veneau din Republica Moldova. Si sistemul asta de pereti laterali nervurati sugereaza o constructie de influenta sovietica. Uita-te de asemenea ca raportul intre inaltimea vagonului si inaltimea ferestrelor este complet diferit de "ale noastre" si mai exista o portiune de perete lateral vertical deasupra ferestrelor, care la nu exista la cele CFR.

Poate e un vagon moldovenesc sau bulgaresc intrat in componenta unui tren international?
 
Asa ma gandeam si eu. EA1 - 029 e locomotiva de Brasov, poza a fost facuta in Brasov iar in mersul trenurilor pe 1997 figura un rapid Brasov- Chisinau.
In stanga locomotivei se vede o mica parte a unui vagon CFR (initial am crezut ca are ferestre din asazis "termopan" dar la o privire atenta mi-am dat seama ca e o ferestra de vagon vechi, cat se poate de banala. N-am mai vazut demult vagoane vopsite in stilul acela.
 
Ca design, vagonul seamana mult cu cele rusesti (sovietice) apte sa circule pe rutele internationale si care sunt incadrate la clasa 70-30.
Si, avand in vedere ca s-au adus in discutie vagoanele rusesti, pe Railfaneurope se gasesc poze cu interiorul unor vagoane care din punctul meu de vedere, sfideaza orice norme de civilizatie si de bun simt. Practic, ce sunt aceste vagoane? Niste cusete-salon!! Eu, desi nu am fost niciodata intern (facand scoala si facultatea in orasul natal) am vazut cam cum se prezinta internatele, ori, vagonul in cauza cred ca il pot caracteriza fara nicio problema drept "internat pe roti"!! Cum se permite circulatia unui asemenea vehicul care atenteaza la minima intimitate pe care trebuie sa o ofere un vagon cuseta? Uitati-va aici. Pentru inceput, interiorul unui astfel de vehicul:

http://www.railfaneurope.net/pix/ru/car/platskart/09_630.jpg

http://www.railfaneurope.net/pix/ru/car/platskart/SpalnyInterior.jpg

iar acum exteriorul unor astfel de vagoane. Din punctul de vedere a laspectului exterior, aceste internate pe roti nu difera prea mult de vagoanele rusesti incadrate clasei 70-30:

http://www.railfaneurope.net/pix/ru/car/platskart/demid.jpg

http://www.railfaneurope.net/pix/ru/car/platskart/RZD08328676bi.jpg
 
Vagoane de felul asta veti gasi pe interminabilele linii din Asia, pe Transiberian, in China si, varianta fara geamuri, in India.
Faptul ca nu circula la noi nu inseamna ca nu exista si sunt destinate calatoriile de cala a 2-a pe liniile mentionate, acolo unde, de obicei, iti trebuie foarte mult timp sa ajungi din punctul A in punctul B, eventual pe parcursul mai multori zile si nopti.

Din pacate nu toate trenurile de luuuuuuung parcurs sunt de tipul Orient Express, unde exista vagon salon, vagon cuseta, vagon bar separat si astfel 10 vagoane au capacitatea de 100 de persoane.

PS: Primele vagoane Pullman construite in State pentru lungile drumuri prin preeria americana eveau aceiasi compartimentare. Unul din celebrele filme mute cu Stan si Bran este filmat intr-un astfel de vagon.
 
Ce vagoane sunt ?

<r>am gasit un site cu detoate si am descoperit multe lucruri interesante printre care si asta<br/>
<URL url="http://www.bahnbilder.de/name/einzelbild/number/176823/kategorie/Rum%E4nien~Wagen~Personenwagen.html"><LINK_TEXT text="http://www.bahnbilder.de/name/einzelbil ... wagen.html">http://www.bahnbilder.de/name/einzelbild/number/176823/kategorie/Rum%E4nien~Wagen~Personenwagen.html</LINK_TEXT></URL><br/>
ce epoca sunt vagoanele? ce origine au ele ?</r>
 
Sunt vagoanele de linie ingusta utilizate pe linia Sibiu - Agnita. Vagoanele zaceau abandonate in gara Sibiu, unde am pozat si eu mai detaliat cateva, le voi prezenta la timpul lor, poate si cu poze, daca voi gasi o cale de a le atasa.
 
Unde zaceau vagoanele astea?eu nu le-am vazut decit pe cele de la MEVA Drobeta Turnu Severin.

http://www.railwayfan.ro/images/SECT/9/45/5878.jpg
http://www.railwayfan.ro/images/SECT/9/45/5879.jpg
http://www.railwayfan.ro/images/SECT/9/45/5880.jpg
http://www.railwayfan.ro/images/SECT/9/45/5881.jpg

Pozele le-am facut pe liniile inguste din apropierea statiei Sibiu inainte de refactia zonei, care a implicat si ceva asfaltari pe acolo.
Nu am vazut nicaieri vagoanele vechi despre care e intrebarea.Nu erau nici in depoul de ingusta.
Din pacate pozele din depoul de ingusta pe care le-am inserat intr-un reportaj, erau puse in galeria privata de pe rfr si nu pot fi accesate.

Scuze pt off topic.
 
Astea sunt pozate la noi?
Seamana cu 26-26. Stiu ca s-au facut unele la Astra Arad, care aveau geamurile de sus asemanatoare cu cele de la ramele etajate. Dar nu sunt sigur de chestia asta, cred ca am vazut o singura data poza cu asa ceva. Ma intriga geamul de deasupra usilor, care ma duce cu gandul la etajatele din germania (mai moderne).
 
Sunt vagoane etajate construite la Arad. Au avut seria 26-47. Sunt o replica la actualele etajatele seria 26-26 care sunt fabricate la Gorlitz in Republica Democrata Germana.

Acum sunt folosite pentru transporul navetistilor de la Mittal Steel Roman.