dantm a spus:Frumos reportaj.
Frumoasa implicare a CFR-ului, care si de aceasta data a facut o actiune rezervata doar pentru o anumita,,casta" toata actiunea fiind aproape cu circuit inchis.
Am citit ieri in renasterea Banateana despre actiune, articol ,,asezonat " cu o poza cu 50065.
Aveti aici articolul cu doua galerii de poze din Oravita si o filmare tot de acolo.Caras Severin Online a spus:Drumul de fier a sfidat timpul
ORAVI??A - Mar?ži a fost aniversat centenarul c?ii ferate Oravi?ža-Berzovia, inaugurat? în 10 februarie 1909.
Gara din localitate, devenit? un nod feroviar de dincolo de timpuri, primul nod de cale ferat? din aceast? parte a Europei, a fost mar?ži scena unei noi anivers?ri. Ieri s-au împlinit 100 de ani de când în Oravi?ža a intrat primul tren venit de la Berzovia, în 10 februarie 1909 având loc deschiderea oficial? a traseului de 59 de km dintre cele dou? localit??ži, la care lucr?rile au fost finalizate patru ani mai târziu.
??ns? primul tren a intrat în Oravi?ža cu mul?ži ani mai devreme, gara din localitate fiind, potrivit primarului, Ion Goga, prima de pe teritoriul na?žional al României, unde a fost dat în folosin?ž? Â?i primul depou. Tot aici, în 1854, a fost dat? în folosin?ž? &8211; pentru transportul de m?rfuri &8211; prima cale ferat? montan? din România (Iam-Oravi?ža-Anina), care este, cronologic vorbind, a patra cale ferat? din ?žar?, Â?i care a fost deschis? transportului de c?l?tori doi ani mai târziu. Potrivit ing. Radu Bellu, reprezentantul C.F.R. &8211; care a realizat Â?i o monografie intitulat? &8222;Centenarul C?ii Ferate Oravi?ža-Berzovia 1909-2009&8220; &8211;, dezvoltarea c?ilor ferate din zona Oravi?žei a fost strâns legat? de Uzinele ReÂ?i?žei.
Evenimentul de mar?ži a început cu o c?l?torie cu motorul pe traseul aniversar &8211; care a fost concesionat, în urm? cu un an Â?i jum?tate, unei societ??ži private &8211;, dinspre Berzovia, la Oravi?ža, unde, în gar?, c?l?torii au fost primi?ži în acorduri de fanfar?, urmate de o slujb? oficiat? de un sobor de preo?ži, fiind inaugurat? o pl?cu?ž? comemorativ?.
Ing. Radu Bellu a ?žinut s? precizeze c? Â?i-a dorit neap?rat ca în gar? s? fie adus? o locomotiv? cu aburi unicat, de o mare valoare pe care nu mul?ži copii din ziua de ast?zi au avut Â?ansa s? o vad?. Lucru care s-a Â?i întâmplat de altfel, îns? dincolo de imaginea proasp?t vopsit? a b?trânului utilaj se ascunde marea nevoie de repara?žii, Â?i la fel de marea lips? de bani.
Â?i totuÂ?i, în spatele blitz-urilor, evenimentul a ascuns probleme organizatorice. Unii primari au fost invita?ži la eveniment abia în seara de dinainte, marii absen?ži fiind senatorii Â?i deputa?žii c?r?Â?eni, care, dup? cum spun gurile rele, au avut de discutat problema bugetului.
Prefectura Â?i Consiliul Jude?žean Â?i-a trimis câte un reprezentant... Al?turi de ei au mai fost prezen?ži, mar?ži, Mircea Benec, directorul Sucursalei Regionale de C?i Ferate TimiÂ?oara, Â?i reprezentan?žii societ??žii care au concesionat traseul.
Antoniu Mocanu
catalin a spus:grandpagscout, eu nu fac semnatica. Nu ma duce capul la chestii soft.
Cand am scris ca mai e una in Romania inseamnca ca mai stiu un 80 austriac in Romania. Si am si scris unde. Gabi a completat cu exemple de locomotive identice care exista in lume.
Istoricul feroviar Radu Bellu, care confunda in toate lucrarile sale seria 50.000 CFR cu seria 50.100 desi sunt generatii si tipuri diferite, probabil habar nu are de Muzeul de la Resita, asa cum probabil nu are habar de multe altele.
Ce am scris mai sus e o reactie personala si pasionala la multele tampenii pe care acest om le debiteaza presei, care preia informatia asa cum acest om o furnizeaza.
Locomotiva de la Oravita face parte dintr-o serie botezata 50.0 care este este de fapt seria austriaca 80. Din aceasta serie, in Romania mai exista un exemplar la Resita. Deci nu caut circumstante atenunate unuia care declara ca e " unica" !
Tot asa a declarat (vezi subiectul cu Dracula express) ca 231.065 e " unica" cand la Dej mai exiata sora 231.050.
Dar, in lucrare pe care istoricul Radu Bellu o dedica locomotivelor cu abur CFR, nici macar nu exista aceste locomotive !
Sunt tratate " la gramada" cu seria 50.100 CFR (G10 prusac).
Singura asemenare intre cele doua locomotive e ca ambele au 5 osii cuplate si sunt locomotive cu abur !
Atat !
Personal am obosit sa tot face erata la aberatiile pe care omul asta le declara presei, si am obosit de atitudinea pasionatilor romani care ii tot cauta circumstante atenuante.
....
Domnul Dragila are perfecta dreptate (Ii transmit cele mai bune urari de prietenie - am si niste fotografii pentru Domnia Sa !): 50.065 este singura locomotiva de acest tip in stare de functionare. Al doilea si singurul exemplar al seriei este 50.025 de la muzeul din Resita (avand in vedere data la care locomotiva a fost retrasa din circulatie - circa 1971, ar trebui sa se afle intr-o foarte buna stare tehnica din punct de vedere al uzurilor, deci foarte usor de pus in functiune !)grandpagscout a spus:Din ce stiu eu singurele locomotive seria 50.0 sunt cele de la Oravita si Resita. Acum treaba e discutabila. Este adevarat; locomotive fabricate de StEG si Wiener Neudstadt sunt raspandite in lume, dar eu cred ca dl.Bellu se referea strict la aceasta locomotiva, descendenta a seriei 80 kkStB, care sin informatiile mele nu se mai gaseste niciunde. Din ce imi povestea dl. Dragila, "Neagra" era singura functionala existenta, care din pacate acuma se poate plimba numa remorcata.
claudiu_ne2000 a spus:zicea ceva Dl. Serban despre o surpriza foarte placuta intr-unul din mesajele de pe acest topic...curiozitatea ma face sa scriu, poate putin offff-topic, dar poate Dl. Serban doreste sa ne explice mai multe despre aceasta surpriza...binenteles in alt topic
la un pret similar cu cel al unui bilet de calatorie pentru tren rapid pe ruta respectiva