Au existat CFF si in Muntii Tarcau.Din ghidul acestor munti cateva fragmente :
<<<Exploatarile forestiere iau amploare mai ales in a dua jumatate a sec. XIX, cand pe valea Tarcaului apar ferastraie purtate de apa ca cele de la Ata ori de la Harburi,din aval de Brates.
Transportul lemnului se facea printr-un canal lung de 12 km, de la gura Atei la gura Tarcaului, care a functionat din 1906 pana in 1913, sau pe calea ferata ingusta de aproximativ 31 km, pana dincolo de Ardeluta, ce venea de la Poiana Tapului, a carei constructie a durat din 1892 pana in 1899.
Tarcaul constituia odinioara locul de vilegiatura al multor impatimiti ai naturii; in perioada interbelica se construisera, de altfel, in acest scop, doua pavilioane, proprietatea fabricii Letea din Bacau.
O placuta surpriza era calatoria cu trenul, purtat de locomotive liliputane, supranumite cu umor -?ceainice-, dar mai ales intoarcerea cu -?vagonetul - liber, din a carui viteza nu vedeai decat -?o fasie de cer si o dunga de apa.
In susul drumului care a lasat in urma ultimile case din Tazlau, pe stanga soseaua este insotita, pana la Gura Soimului, de calea ferata ingusta aflata inca in exploatare.
De la stana de sub Holmul Geamanei, situate pe culmea ce duce spre Varful Rachitis, se poate cobori in circa o jumatate de ora in valea Asaului Mic si dupa 20 de minute la capatul liniei ferate inguste, care ne scoate, dupa aproximativ 32 km, in valea Trotusului, la Asau. >>
Muntii Tarcau -?? C. Brandus si C. Grasu -?? Editura Sport Turism- Bucuresti 1987>
<<<Exploatarile forestiere iau amploare mai ales in a dua jumatate a sec. XIX, cand pe valea Tarcaului apar ferastraie purtate de apa ca cele de la Ata ori de la Harburi,din aval de Brates.
Transportul lemnului se facea printr-un canal lung de 12 km, de la gura Atei la gura Tarcaului, care a functionat din 1906 pana in 1913, sau pe calea ferata ingusta de aproximativ 31 km, pana dincolo de Ardeluta, ce venea de la Poiana Tapului, a carei constructie a durat din 1892 pana in 1899.
Tarcaul constituia odinioara locul de vilegiatura al multor impatimiti ai naturii; in perioada interbelica se construisera, de altfel, in acest scop, doua pavilioane, proprietatea fabricii Letea din Bacau.
O placuta surpriza era calatoria cu trenul, purtat de locomotive liliputane, supranumite cu umor -?ceainice-, dar mai ales intoarcerea cu -?vagonetul - liber, din a carui viteza nu vedeai decat -?o fasie de cer si o dunga de apa.
In susul drumului care a lasat in urma ultimile case din Tazlau, pe stanga soseaua este insotita, pana la Gura Soimului, de calea ferata ingusta aflata inca in exploatare.
De la stana de sub Holmul Geamanei, situate pe culmea ce duce spre Varful Rachitis, se poate cobori in circa o jumatate de ora in valea Asaului Mic si dupa 20 de minute la capatul liniei ferate inguste, care ne scoate, dupa aproximativ 32 km, in valea Trotusului, la Asau. >>
Muntii Tarcau -?? C. Brandus si C. Grasu -?? Editura Sport Turism- Bucuresti 1987>