CFR: tren de lung parcurs vs. confortul c??l??torului !!

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

dimitrov

Well-Known Member
Trenulist
26 August 2007
593
8
Pe m??sur?? ce înaint??m în vârst??, inevitabil suntem lovi?i de plecarea unora dintre noi în "locuri f??r?? durere", iar ?ie ca membru de familie nu-?i r??mâne decât s?? fi prezent ?i dac?? faci deplasarea singur, socote?ti c?? cel mai "ieftin" r??mâne s?? mergi cu trenul. A?a am gândit ?i eu în seara de 26.03 a acestui an, când ajung??nd în gara nespus de pustie pentru trenul ce urma s??-l iau, în câteva minute m?? v??d cu biletul de I-a în mân?? (asta ca s?? am tot confortul pe cei 460 km de str??b??tut, gândindum-?? ?i la pl??cerea oferit?? de un compartiment unde s?? fiu singur ?i s??-mi pot eventual relaxa oasele - nu am problme cu desc??l?atul)


A?adar, bilet de clasa I-a, pl??tit cu 134 lei.

Cu biletul în mân?? urc la peron, caut tabla cu compunerea trenului ca s?? nu mai "bântui" dup?? vagon ?i r??mân pu?in uimit de numai cei 6-7 c??l??tori ce urcaser?? cu mine la peron ; bunnn zic, un tren aproape gol (era luni seara) !
Cu gândurile duse la ce m?? va a?tepta la sosire, la rudele din ??Â?ara Oa?ului ?i la retrospectiva ce ?i-o faci în minte cu momentele deosebite petrecute în acele locuri, urc în tren f??r?? a realiza c?? în capul vagonului pe o lateral?? am cabina de wc, pe cealalt?? o cabin??/panou tehnic, iar pseudoculoarul (de vreun metru lungime) e pe mijloc, trezindu-m?? la realitatea oferit?? de CFR, cu-n amestec de deziluzie ?i revolt?? p???esc în spatiul acestui "bou-vagon" în toat?? regula.



vagon ?i cu probleme provocate de "civiliza?ia" conationalilor no?trii, ce a adus atingere atât capitonajului interior cât ?i gradului de cur???enie ; degeaba priz?? de 220 V pentru laptop, fiindc?? "m??su?a" de sub fereastr?? e bun?? numai pentru formatele mici.





Scaune fixe, nereglabile, singurul element mobil al acestora fiind doar cotiera care se putea ridica ; rezem??toarea de cap, fix?? ?i ea, dar într-o pozi?ie ce te ?inea cu b??rbia în piept - relaxant la maximum - ?i bineân?eles "patina" de pe materialul scaunelor, ce avea o tent?? de gri închis la negru !!
L-a pus datoria de serviciu pe conductor s?? vin?? s??-mi cear?? biletul ; m-am "r??corit" ?i eu pe cineva, iar acesta mi-a spus c?? în ciuda tuturor sesiz??rilor c??l??torilor ?i-a lor, cei de la "Grivi?a", n-aud nu v??d! Ce mai...respect maxim pentru c??l??tor, pentru confort, pentru banii da?i pe bilet, într-un tren cu parcurs de 680 km pe Bucure?ti-Baia Mare.
Dup?? Sfântu Gheorghe,ascultând ?i de sfatul conductorului, cu arme ?i bagaje, m-am mutat în vagonul urm??tor, de clasa a II-a, într-un compartiment pe la mijlocul lui care avea scaunele "ceva mai pu?in patinate" de jeg ?i unde am r??mas singur, pân?? la Baia Mare. Cu vreo 50 de km înainte de Baia Mare, a urcat în vagon o familie compus?? din 8 persoane, deosebit de "silen?ioas??" de romulani, care spre bucuria mea s-au concentrat în primul compartiment, iar puradeii, extrem de educa?i, î?i ?ineau picioarele cu înc??l???ri cu tot pe scaun, ca s?? nu-?i murd??reasc?? pantofii, probabil. Au devenit mai civiliza?i, când le-am pomenit de eventualitatea solicit??rii interven?iei unor masca?i!



Cu o întârziere de numai 5 minute am ajuns la Baia Mare ; la coborârea din vagon, condutorul m-a v??zut c?? fac poza vagonului ?i fiind destul de aproape de mine ?i-a cerut scuze din nou ?i a spus ?i el c?? sper?? c?? aceast?? abera?ie s?? nu mai circule pe lung parcurs.
Concluzie : cu pre? de I-a, am mers la a II-a, în condi?ii de a III-a !!! La achizi?ionarea biletului nimeni nu e în stare s??-?i spun?? ce vagon "te a?teapt??". Am dat 134 de lei, dac?? m?? gândeammai bine luam la cu?et??, costa mai putin ?i condi?iile erau muuult mai bune!
Chestia cu "ce vagon te a?teapt??" am gustat-o la întoarcere, de?i am luat la cu?et?? ; la "cas??"- de?i e sta?ia de plecare - nu se ?tie cum sunt dispuse locurile dar asta o voi relata ceva mai târziu, tot aici.


Cele descrise mai sus, s-au întimplat pe IR 1641 Bucure?ti Bra?ov-Baia Mare. Vagonul în cauz?? este 50 53 19-56 005-6
 
Salut
Confirm cele scrise de tine. pntru a economisi benzina si pentru ca drumul cu trenul iti permite sa si dormi pe drum, sa vezi un film sau chiar sa bei o bere la un moment dat m-am dus cu trenul la Galati (de la Bucuresti). Aceeasi alegere proasta (clasa I vs clasa a doua). Pretul : 87 de lei pentru 250 de km. Norocul meu ca avea doar 3 statii.

Mi-am deschis DVD-playerul (nu luasem laptop cu mine, proasta alegere) si caut o priza... "Nu avem.. doar la clasa II".

La intoarcere am intrebat daca este aceeasi garnitura si am fost destul de smart sa iau la clasa aIIa...

In rest toate cele semnalate de tine... aceeasi intarziere de 5 minute (poate am eu ceasul dupa alt meridian...), aceleasi vagoane anormale pentru drumuri lungi, aceeasi lamentabila empatie a controlorului cu tine.

Din pacate este de inteles de ce oamenii prefera microbuzele mortii...
 
buna,

vagoanele 19-56 sunt printre primele vagoane cu cutie Bafld74.000 reconstruite la sfarsitul anilor 1990 si au comfortul tipic acelei vremi: scaune nereglabile, partial lipsa climatizarii, etc.

faptul ca aceste vagoane circula inca in asemenea trenuri este inca un motiv in plus, pentru... a merge cu clasa a II-a.
 
Trist, dar m-am convins ?i eu de asta ?i cu toate astea nu sunt pentru casare imediat?? ?i f??r?? drept de apel ; trebuie numai o minte "organizat??" care s?? pun?? fiecare lucru la locul ?i trebuin?a lui.
 
Asa cum am mai povestit si eu am optat pentru clasa I la o calatorie de la Timisoara Nord la Bucuresti Nord cu ocazia summitului feroviar. Am fost multumit de alegerea facuta, multumirea fiind una relativa. La clasa II ar fi fost probleme mult mai mari, deoarece de regula in zona Dunarii aceste vagoane se umplu de tigani, si nu vreau sa consider acest termen ca fiind unul rasist, pentru ca asa se numesc. Nu am problema cu apartenenta la un domeniul etnic a calatorilor, dar nu are cum sa ma umple de bucurie prezenta unui grup periculos format din persoane nespalate, cu un comportament agresiv si necivilizat, mai ales ca si la clasa II era tot bouvagon.

Deci problemele sunt de doua categorii. In prima intra aceasta companie de transport feroviar de la noi care nu face nimic sa justifice preturile mari ale biletelor. Curatenia in vagoane se face de mantuiala, de exemplu garnituta din Bucuresti era maturata cand deja calatorii se gaseau in vagoane. Toaletele sunt infecte, viteza de parcurs este la nivel de personal. Sincer eu folosesc transportul feroviar doar in situatia in care calatoresc doar pentru a-mi satisface placerea de a calatori cu trenul. In rest jegul de pe scaune la un tred de cel mai inalt rang si clima care sufla aiurea in ceafa nu sunt motive sa ma multumeasca.

In a doua categorie de probleme intra comportamentul concetatenilor, indiferent de etnie, dar cu precadere a celor bronzati. Toaletele sunt de neutilizat de regula dupa prima ora de parcurs. Zgomotele si activitatile la polul opus al civilizatiei sunt si ele o caracteristica a acestui comportament. Aceste lucruri se pot corecta exclusiv pecuniar, prin drastitate maxima si amenzi mari, asa cum am mai spus-o.

Nu este o exceptie, am calatorit si cu trenuri la nivel de Acc, cum se numeau pe acea vreme. Un exemplu concludent este acceleratul Tm Iasi care cirula pe zi, sau foamea cum se mai numeste. Acesta are in componeta vagoane de tipul celor cu care calatoream ca si copil. Toaletele sunt neutilizabile jegul din vagoane este de nedescris. Nu inteleg cum poate fi considerata acceptabila o garnitura de tren care strabate intreaga tara si unde petreci parctic o zi intreaga.

O alta meteahna a cefereului este folosirea pe trasee destul de lungi a ramelor Desiro. Acestea sunt foarte bune ca trenuri de navetisti pe distante scurte, insa cca 6 ore in acel autobuz feroviar, chiar daca interiorul este climatizat si relativ spalat nu e ok.

Am amici care au calatorit recent la Bucuresti cu vagon de dormit. Pretul este exorbitant, iar stresul a fost pe masura. Oamenii au fost inebuniti de clima care functiona haotic.

Deci in concluzie parerea mea este ca transportul de calatori in tara noastra este la pamant, costurile sunt nejustificate. De altfel cei care aud ca mai merg cu trenul din placere, sunt extrem de mirati si nu inteleg aceasta activitate filantropica. Pe distante foarte lungi, eu unul am renuntat a ma chinui cu acest mijloc de transport, pentru ca este o lupta cu morire de vant.
 
Eiiii, dup?? câteva zile pe plaiurile Oa?ului, vine ?i vremea întoarcerii ; în 30.03 dup??amiaza, ajung în gara Baia Mare, cap de linie pentru IR 1742 pentru Baia Mare-Bra?ov-Bucure?ti. îmi socotesc în gând posibilitatea ca s?? am aceea?i garnitur?? cu care am venit ?i constat c?? am la dispozi?ie perechea celei cu care am venit ( cealalt?? fiind la Bucure?ti). Bucuros c?? nu mai iau chint??, de la cas?? iau bilet la cu?et?? pentru IR 1742 cu plecare la 17:47 (via Cluj), pentru cel care pleca mai devreme nemaig??sind locuri la cu?et?? (era vineri seara). Bun ?i ??sta, având timp ca s??-mi vizitez, scurt, o rud?? din Baia Mare. La momentul cump??r??rii biletului, femeia de la caserie a fost cât se poate de ferm?? în a m?? convinge c?? vagonul are cusete cu patru paturi/compartiment (dou?? jos-dou?? la mijloc), eu fiind super mul?umit in acel moment.



Trage trenul la peron, urc, g??sesc compartimentul ?i v??d - surprins - numai trei paturi, toate pe-o parte, locul meu fiind tocmai la "cucurigu". înso?itorul de vagon îmi confirm?? ?i el realitatea diferit??, fa??? de cea vândut?? la caserie. Cobor ?i dau fuga la caserie, unde intru într-o contradic?ie f??r?? de rezolvare cu femeia de la ghi?eu. Tot eu r??mân cel învins, a?a c?? înapoi la vagon ?i cuminte îmi ocup locul în "zgârie-nor". Am v??zut c?? împ??r?eam compartimentul cu o tineric??, bun?????? r??u(la "parter"), una mai "coapt??", dar concurent?? serioas?? celei tinere (la mijloc). Oricum, pân?? la Cluj am stat la palavre pe culoar cu seful radioclubului jude?ean al amatorilor Maramure?. La Cluj, pân?? s-au ata?at vagoanele de Satu Mare, am dat roat?? trenului ?i mi-am luat amintire indicativul vagonului.




Dup?? Cluj mi-am luat patul in primire, dar dup?? vreo or?? atât eu cât ?i celelalte femei de sub mine (adic?? de la parter ?i etajul unu-nu mai da?i o alt?? intrepretare) am fost de acord c?? e necesar?? interven?ia înso?itorului de vagon ; ne pr??jeam de c??ldur??, mie atârnându-mi ?i limbile de la pantofi. Dup?? asta, c??l??toria a decurs normal, dar la destina?ie tot am ajuns cu 10 minute mai târziu, remorca?i de ma?ina din ultima poz?? :

La modul cum se lucreaz?? cu publicul c??l??tor la CFR, raportat la condi?iile de c??l??torie, confortul asigurat, pre?ul cerut pe bilet, timpii de parcurs, te face s?? te gânde?ti de dou?? ori când alegi trenul sau ma?ina. De?i sunt fan al domeniului ?i pentru viitor voi cump??ni alegerea, din p??cate.
???ži s?? nu uit, nu blamez numai CFR-ul (capetele de decizie, fiindc?? ceferistul de rând î?i vede cât de cât de treab??, de?i mândria de odinioar?? de-a fi ceferist le-a fost terfelit??) ; mai e marea problem?? a calit???ii ?i civiliza?iei publicului c??l??tor!!

edit by forumadmin
au fost sterse punctele de suspensie
 
Observ ca un bilet nu are acordata reducerea de fidelitate desi s-au folosit doua trenuri. De ce?
 
Dane, din ce v??d pe bilet suma 91,10, minus 9,05 reducere acordat?? (motivul "fidelitate") D? SUMA DE 82,05 lei......
???ži daa, mai e tichetul cu 48,00 lei care are reducere 00,00 lei. Se mai face reducere ?i la tichet ? (sincer nici n-am mai întrebat ce ?i cum la bilet-tichet) !
 
aaa 48 e tichetul ? separat?

n-am fost atent. Mea culpa.
 
Nu e ceva iesit din comun ca vagonul de dormit seria 71-31 sa aiba 3 cabine folosite ca, cuseta.
In livret este pus un vagon cuseta dar daca revizia Grivita nu are in ziua respectiva vagon disponibil se dau locuri la vagonul de dormit, loc care e platit ca loc la cuseta, dupa cum se vede si pe biletul tau. Ai platit la cuseta de 4 locuri - BC4 si ai mers cu vagonul de dormit.

Daca era vagonul cuseta tot sus dormeai, locul 55 e cel de sus. Pozitionarea e urmatoarea:
jos 51 52
miljoc 53 54
sus 55 56
 
buna,

ca sa fiu mai clar, asa cum spunea si Florin, ai avut noroc: ai mers cu vagon de dormit clasa a II-a (3 locuri / compartiment) in loc de vagon cuseta clasa a I-a (4 locuri / compartiment), unde ai fi avut tot locul de sus.
 
Vornice...Florin....?i Horia....sunt "l??rmurit" (în loc de l??murit).....total.....din ce zice?i voi, deci am fost plin de noroc precum "capra de râie".....Acum fiindc?? suntem între noi, oricât am glumi, pân?? la urm??, mie mi-a c??zut totu?i "invers"....??sta este CFR-ul din ziua de azi, pe plaiul mioritic....?i m?? întreb cum mama naibi, mai avem vrere, putere, n??zuin??? ?i orgoliu, ca s?? mai facem un voluntariat - mai r??u ca pe vremea lui "Cea?c??"- pentru a mai p??stra ceva din ce am avut - poate ap??rea off top, dar, dar......offfff câte ar mai fi de spus. Oricum, n-ar trebui s?? fie "chestie de noroc" cum ?i când iei bilet la "dormitor"!!!!......... ???ži mul?umesc Vornice, voi ?ine minte numerotarea !
S??n??tate mult?? tuturor!
 
ir

<t>Din pacate ai calatorit cu celebrul Bucuresti--Baia-Mare care de cand in stiu nu a fost un tren OK. Nici la I nici la II. E la concurenta cu cel de Timisoara via Sibiu.</t>
 
Suplimentul la dormitor cu 3 locuri e mai scump decât la cu?eta cu 4, deci ai f??cut, totu?i, o afacere.
Cu?eta de 4 oricum e ,,vagon cu?et?? clasa a doua transformabil în vagon cu?et?? clasa întâi ?i a doua", deci tot 3 paturi pe fiecare rând are, iar când e dat ca vagon clasa întâi r??mân neocupate paturile din mijloc (sau bag?? na?ul pe altcineva acolo), foarte rar st?? cineva s?? strâng?? patul din mijloc (se pliaz?? ?i se coboar?? mai jos patul de sus).
 
Vagonul 19-56 nu prea isi merita banii de clasa a1a am calatorit si eu cu celebru 002 pe langa faptul ca instalatia de climatizare nu face fata la fiecare deschidere a usii de intrare in salon lumina puternica pe timpul noptii am avu parte si de convorbirea a 6 concetatenii maramureseni pe durata intregii calatorii de la Brasov la Teius!!
Pe trenuri de lung parcurs ar trebuie bagate vagoane clasa 1 compartimentate 19-70 sau 19-76 sau salon 10-70