Pe m??sur?? ce înaint??m în vârst??, inevitabil suntem lovi?i de plecarea unora dintre noi în "locuri f??r?? durere", iar ?ie ca membru de familie nu-?i r??mâne decât s?? fi prezent ?i dac?? faci deplasarea singur, socote?ti c?? cel mai "ieftin" r??mâne s?? mergi cu trenul. A?a am gândit ?i eu în seara de 26.03 a acestui an, când ajung??nd în gara nespus de pustie pentru trenul ce urma s??-l iau, în câteva minute m?? v??d cu biletul de I-a în mân?? (asta ca s?? am tot confortul pe cei 460 km de str??b??tut, gândindum-?? ?i la pl??cerea oferit?? de un compartiment unde s?? fiu singur ?i s??-mi pot eventual relaxa oasele - nu am problme cu desc??l?atul)
A?adar, bilet de clasa I-a, pl??tit cu 134 lei.
Cu biletul în mân?? urc la peron, caut tabla cu compunerea trenului ca s?? nu mai "bântui" dup?? vagon ?i r??mân pu?in uimit de numai cei 6-7 c??l??tori ce urcaser?? cu mine la peron ; bunnn zic, un tren aproape gol (era luni seara) !
Cu gândurile duse la ce m?? va a?tepta la sosire, la rudele din ??Â?ara Oa?ului ?i la retrospectiva ce ?i-o faci în minte cu momentele deosebite petrecute în acele locuri, urc în tren f??r?? a realiza c?? în capul vagonului pe o lateral?? am cabina de wc, pe cealalt?? o cabin??/panou tehnic, iar pseudoculoarul (de vreun metru lungime) e pe mijloc, trezindu-m?? la realitatea oferit?? de CFR, cu-n amestec de deziluzie ?i revolt?? p???esc în spatiul acestui "bou-vagon" în toat?? regula.
vagon ?i cu probleme provocate de "civiliza?ia" conationalilor no?trii, ce a adus atingere atât capitonajului interior cât ?i gradului de cur???enie ; degeaba priz?? de 220 V pentru laptop, fiindc?? "m??su?a" de sub fereastr?? e bun?? numai pentru formatele mici.
Scaune fixe, nereglabile, singurul element mobil al acestora fiind doar cotiera care se putea ridica ; rezem??toarea de cap, fix?? ?i ea, dar într-o pozi?ie ce te ?inea cu b??rbia în piept - relaxant la maximum - ?i bineân?eles "patina" de pe materialul scaunelor, ce avea o tent?? de gri închis la negru !!
L-a pus datoria de serviciu pe conductor s?? vin?? s??-mi cear?? biletul ; m-am "r??corit" ?i eu pe cineva, iar acesta mi-a spus c?? în ciuda tuturor sesiz??rilor c??l??torilor ?i-a lor, cei de la "Grivi?a", n-aud nu v??d! Ce mai...respect maxim pentru c??l??tor, pentru confort, pentru banii da?i pe bilet, într-un tren cu parcurs de 680 km pe Bucure?ti-Baia Mare.
Dup?? Sfântu Gheorghe,ascultând ?i de sfatul conductorului, cu arme ?i bagaje, m-am mutat în vagonul urm??tor, de clasa a II-a, într-un compartiment pe la mijlocul lui care avea scaunele "ceva mai pu?in patinate" de jeg ?i unde am r??mas singur, pân?? la Baia Mare. Cu vreo 50 de km înainte de Baia Mare, a urcat în vagon o familie compus?? din 8 persoane, deosebit de "silen?ioas??" de romulani, care spre bucuria mea s-au concentrat în primul compartiment, iar puradeii, extrem de educa?i, î?i ?ineau picioarele cu înc??l???ri cu tot pe scaun, ca s?? nu-?i murd??reasc?? pantofii, probabil. Au devenit mai civiliza?i, când le-am pomenit de eventualitatea solicit??rii interven?iei unor masca?i!
Cu o întârziere de numai 5 minute am ajuns la Baia Mare ; la coborârea din vagon, condutorul m-a v??zut c?? fac poza vagonului ?i fiind destul de aproape de mine ?i-a cerut scuze din nou ?i a spus ?i el c?? sper?? c?? aceast?? abera?ie s?? nu mai circule pe lung parcurs.
Concluzie : cu pre? de I-a, am mers la a II-a, în condi?ii de a III-a !!! La achizi?ionarea biletului nimeni nu e în stare s??-?i spun?? ce vagon "te a?teapt??". Am dat 134 de lei, dac?? m?? gândeammai bine luam la cu?et??, costa mai putin ?i condi?iile erau muuult mai bune!
Chestia cu "ce vagon te a?teapt??" am gustat-o la întoarcere, de?i am luat la cu?et?? ; la "cas??"- de?i e sta?ia de plecare - nu se ?tie cum sunt dispuse locurile dar asta o voi relata ceva mai târziu, tot aici.
Cele descrise mai sus, s-au întimplat pe IR 1641 Bucure?ti Bra?ov-Baia Mare. Vagonul în cauz?? este 50 53 19-56 005-6
A?adar, bilet de clasa I-a, pl??tit cu 134 lei.
Cu biletul în mân?? urc la peron, caut tabla cu compunerea trenului ca s?? nu mai "bântui" dup?? vagon ?i r??mân pu?in uimit de numai cei 6-7 c??l??tori ce urcaser?? cu mine la peron ; bunnn zic, un tren aproape gol (era luni seara) !
Cu gândurile duse la ce m?? va a?tepta la sosire, la rudele din ??Â?ara Oa?ului ?i la retrospectiva ce ?i-o faci în minte cu momentele deosebite petrecute în acele locuri, urc în tren f??r?? a realiza c?? în capul vagonului pe o lateral?? am cabina de wc, pe cealalt?? o cabin??/panou tehnic, iar pseudoculoarul (de vreun metru lungime) e pe mijloc, trezindu-m?? la realitatea oferit?? de CFR, cu-n amestec de deziluzie ?i revolt?? p???esc în spatiul acestui "bou-vagon" în toat?? regula.
vagon ?i cu probleme provocate de "civiliza?ia" conationalilor no?trii, ce a adus atingere atât capitonajului interior cât ?i gradului de cur???enie ; degeaba priz?? de 220 V pentru laptop, fiindc?? "m??su?a" de sub fereastr?? e bun?? numai pentru formatele mici.
Scaune fixe, nereglabile, singurul element mobil al acestora fiind doar cotiera care se putea ridica ; rezem??toarea de cap, fix?? ?i ea, dar într-o pozi?ie ce te ?inea cu b??rbia în piept - relaxant la maximum - ?i bineân?eles "patina" de pe materialul scaunelor, ce avea o tent?? de gri închis la negru !!
L-a pus datoria de serviciu pe conductor s?? vin?? s??-mi cear?? biletul ; m-am "r??corit" ?i eu pe cineva, iar acesta mi-a spus c?? în ciuda tuturor sesiz??rilor c??l??torilor ?i-a lor, cei de la "Grivi?a", n-aud nu v??d! Ce mai...respect maxim pentru c??l??tor, pentru confort, pentru banii da?i pe bilet, într-un tren cu parcurs de 680 km pe Bucure?ti-Baia Mare.
Dup?? Sfântu Gheorghe,ascultând ?i de sfatul conductorului, cu arme ?i bagaje, m-am mutat în vagonul urm??tor, de clasa a II-a, într-un compartiment pe la mijlocul lui care avea scaunele "ceva mai pu?in patinate" de jeg ?i unde am r??mas singur, pân?? la Baia Mare. Cu vreo 50 de km înainte de Baia Mare, a urcat în vagon o familie compus?? din 8 persoane, deosebit de "silen?ioas??" de romulani, care spre bucuria mea s-au concentrat în primul compartiment, iar puradeii, extrem de educa?i, î?i ?ineau picioarele cu înc??l???ri cu tot pe scaun, ca s?? nu-?i murd??reasc?? pantofii, probabil. Au devenit mai civiliza?i, când le-am pomenit de eventualitatea solicit??rii interven?iei unor masca?i!
Cu o întârziere de numai 5 minute am ajuns la Baia Mare ; la coborârea din vagon, condutorul m-a v??zut c?? fac poza vagonului ?i fiind destul de aproape de mine ?i-a cerut scuze din nou ?i a spus ?i el c?? sper?? c?? aceast?? abera?ie s?? nu mai circule pe lung parcurs.
Concluzie : cu pre? de I-a, am mers la a II-a, în condi?ii de a III-a !!! La achizi?ionarea biletului nimeni nu e în stare s??-?i spun?? ce vagon "te a?teapt??". Am dat 134 de lei, dac?? m?? gândeammai bine luam la cu?et??, costa mai putin ?i condi?iile erau muuult mai bune!
Chestia cu "ce vagon te a?teapt??" am gustat-o la întoarcere, de?i am luat la cu?et?? ; la "cas??"- de?i e sta?ia de plecare - nu se ?tie cum sunt dispuse locurile dar asta o voi relata ceva mai târziu, tot aici.
Cele descrise mai sus, s-au întimplat pe IR 1641 Bucure?ti Bra?ov-Baia Mare. Vagonul în cauz?? este 50 53 19-56 005-6