Colec?ia lui Ia?u

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Drezin? CFR - Büssing
"Ceferizare" camion Büssing de la Brekina. Remora este facuta de la 0. Osiile de la drezina provin de la o drezina ZIS 150 de la ZZModell iar osiile de la remorca tot de la ZZModell.





 
Locomotiva C. F. R. 3830 fost? Bayerische Staatsbahn.

Un numar de 7 locomotive Bavareze de tipul Bay. P 3/5N au fost preluate de C.F.R. în anul 1919 de la administratia feroviar? german? Bayerische Staatsbahn. Locomotivele nu au avut o via?? lung? la C. F. R.
În parcul locomotivelor din 1936 mai figurau 2 locomotive, 3830 si 3836, fiind casate în timpul elabor?rii albumului.
Caracteristicile constructive indicau o utilizare la trenurile de c?l?tori cu viteza sporit? .


Model Trix 2409 înainte de ceferizare.





Ceferizarea realizat? de R?zvan Morar.










 
Marfa CFR.
Vagoane acoperite G cu si fara cabina franar, ep 2 ; vagoane fara acoperis pentru transport vite mari, ep 2; vagon refrigerent pe 3 osii pentru transport carne, ep 3; vagon manipulatie, ep 3, un vagon acoperit tip Oppeln G ep 3.

























 
Vagon CFR fost Württemberg Ep 2, cu statia de domiciliu Filiasi.


Marfar CFR din 1930.



Vagon marfa, CFR ROMANIA, fost vagon german "Kassel". Ep 3a.





CFR "Opplen" si CFR ROMANIA "Kassel".


2 vagoane CFR foste saxone in trecere prin Iasi in drumul catre Germania. O sa urmeze si cele cu statia de domiciliu Iasi.





 
Pe unele linii secundare, cred ca in perioada aceea puteau circula si trenuri mixte. Asadar cred ca este libera calea pentru a forma trenuri de epoca 2 cu vagoane de tipurile acestea dar si cu vagoane de marfa.
 
  • Like
Reac?ii: cosmin78
Clar! Chiar si in ep 4 am vazut poze cu trenuri mixte.
 
Da, asa este. Cred ca ultimul tren mixt care a circulat asa a fost in anul 2006 pe linia Oravita - Anina. In 2006 s-a inchis Mina Anina. apoi au ramas numai trenurile de calatori. Imi amintesc ca trenul cu vagoane Fals goale de CFR Marfa si cele doua vagoane speciale pentru aceasta linie, erau urcate cu 2 DF-uri. La Garliste in statie linia urca destul de accentuat, are declivitatea mare. Statia era in palier. Daca opreau pe linia de venire cu declivitatea mare nu mai puteau demara trenul. Asa ca urcau din greu cu tot trenul pana la jumatatea tunelului Garliste unde era un semnal pitic si opreau acolo. Apoi impiegatul schimba macazul si trenul dadea inapoi pana in gara Garliste care era in palier. Atunci urcau si coborau calatorii apoi trenul mixt demara din palier. La intoarcere de la Anina trenul mixt si incarcat cu carbune de Anina oprea pe linia cu declivitate. Franarii aveau obligatia sa ajusteze franele de mana ale vagoanelor pana dupa prevestitorul lui Garliste de contra, adica prevestitorul pe care l-au intalnit inainte de Garliste cand au venit de la Oravita. Apoi declivitatea nu mai era foarte mare si puteau cobora linistit si agale catre Valea Jitinului. Azi circula o singura locomotiva DF care urca cu doua sau trei vagoane de calatori. Nu mai este nevoie de doua locomotive, dar de franari este nevoie. Vine in tren cate un revizor tehnic de vagoane care strange (ajusteaza) franele la plecare din Garliste pana la prevestitorul lui Garliste. Apoi linistit ... scartaind la vale. Mai demult, in statia Oravita era un Fals cu cabina permanent incarcat pe care scria ,,Frana Anina". El se folosea la trenurile mixte pentru asigurarea procentului de masa franata. Am mai vazut si un G pe doua osii pe care scria acelasi lucru.
 
  • Like
Reac?ii: mrpuf ?i AdyAero
O placa de MIXT
foto Mircea Iliesi facebook Ilva Mica

Tren MIXT Ilva Mica - Rodna Veche.jpg

Mike Morant collection
In this picture no. 40.006 is depicted at departing from Subcetate in May 1969.

Romania_40006_Subcetate_5-69-XL.jpg

poze ce au fost de vanzare pe ebayl
sursa ebay.co.uk - Trotskee

CFR Romania Railways Steam Loco 50 579 1968
CFR Romania Railways Steam Loco 50 579 1968.jpg


CFR Romania Railways Steam Loco 230 062 1968
CFR Romania Railways Steam Loco 230 062 1968.jpg
 
Locomotive diesel-electrice de 3000 CP.
Fabricatie ELECTROPUTERE Craiova intre 1978-1983. Au fost fabricate 23 de locomotive inseriate 060 DC clasa 66 si 67.
Au fost utilizate la remorcarea trenurilor de calatori si marfa.
8 locomotive au intrat in parcul depoului Iasi. Au remorcat trenuri pe relatia Iasi - Tecuci - Focsani, Iasi - Pascani. Inca din primul an au aparut defectiuni mari ca la locomotivele DD care au condus la neutilizarea lor in cadrul termenului de garantie cate 1-6 luni a fiecarei locomotive. Intre anii 1986-1990 nici-o locomotiva DC din din parcul depoului Iasi nu a facut serviciu consemnandu-se in evidentele parcului stationarea in termen de garantie. In anul 1981 (la 2 ani de la fabricatie) doar locomotivele DC 003 si 013 au facut serviciu tot anul iar in anul 1985 doar locomotiva DC 006 a facut serviciu 6 luni. In anii 1990 locomotivele au fost expediate la Electroputere Craiova.

Model MTB HGD13204.
Locomotiva 67-0005-8. Intrata in parcul depoului Iasi la 24.12.1979. Pana in anul 1986 a facut 242968 km.
.













 
Nu ma asteptam sa fie ventilatorul mobil dar nici asa turnat dintr-o singura bucata :confused:
 
24.12.1979. C 005 repartizata de noua la Depoul Iasi. Pleaca in prima cursa cu marfarul 63111.
pe 26.12.1979 pleca la ora 01.40 cu trenul marfa 60111.
Primul tren de calatori tractat de C.005 a fost Rapidul 68 Iasi-Marasesti_Bucuresti in data de 27.12.1979. S-a intors de la Marasesti cu R 67.



C. 005 la tractiunea trenului Rapid 65 "Moldova" in anul 1989.
trenul era format din vagoane seria 20-50 si 19-50 si un WR.



C. 003 in 20 octombrie 1979. A plecat cu trenul Acc. 622 Iasi - Bucuresti catre Marasesti, s-a intors cu P 6003 Marasesti - Iasi si pleca la ora 14.45 cu tr cursa 6487 la Trusesti.
Trenul cursa 6487 Iasi-Trusesti era format din WIT 61 53 99-52 138 i 2 cupluri etajate.

 
O intrebare de novice, unde am putea afla informatii despre compunerea trenurilor, cum ai postat mai sus?
 
Cel mai usor este din livrete. Greu este din notitele lacatusilor mecanici (ciocanarii). Tatal meu a fost revizor tehnic la revizia de vagoane Iasi. Din pacate mai nimeni nu s-a gandit sa pastreze acele notari. Avantajul este ca se nota ziua, trenul, vagon , serie/nr.
Apoi pozele vechi din epocile respective. In pozele vechi se vede trenul ,tipul vagonului si eventul un singur numar de vagon.
 
Vagon CFR tip Vh14, ep 3, cu etaj pentru transport de porci si oi, seria EFF 824204.
Kit produs de RST-Modellbau Germania (cod produs FZ5100/CFR, se poate cumpara de aici).
Kit-ul si necesita asamblare si vopsire!
Kit-ul contine:
- 140 piese din plastic si metal.
- instructiuni de montaj in limba germana
- osii cu bandaj RP25
- decaluri cu inscriptiile necesare (eu am facut alte decaluri)
Modelul rezultat este unul extrem de detaliat, cu multe piese atasate, chiar si dedesubtul vagonului fiind reprodus in cel mai mic detaliu. Am uitat sa fac poze la sasiu, Revin.
Se poate opta in a realiza modelul cu cabina de franar sau fara cabina de franar, cu diagonale sau fara ( am optat pentru peretii fara diagonale si fara cabina de franar). Din ce a ramas din kit ma gandesc sa fac un vagon magazie asezat pe langa gara , pe pamant.

 
Ultima editare de un moderator: