Buna Eusebiu,
"Otomarsan" este o marca depusa care pe vremea aceea nici macar nu era proprietatea Mercedes Benz Türkye A.S. si nu are nimic de-a face cu "O"-urile de la autobuze si autocare introduse in anii 1940. Otomarsan a fost cumparata tarziu de MB, abia dupa ce carosasera cateva mii de sasiuri de O 302.
La inceput "O"-ul era important intrucat pe acelasi sasiu exstau versiuni camion (LKW, litera "L") si autobuz / autocar (Omnibus, litera "O"). De-a lungul anilor au existat de exemplu L 3500 / O 3500 (categoria de 3,5t), L 5500 / O 5500, L 6000 si O 6000, apoi la categoria usoara L 319 si O 319 s.a.m.d.
Daca iti amintesti, autocarele aduse din Iran produse de Irannational ca licenta Mercedes-Benz erau toate O 302, unele LHD 12 si altele LHD 14.
Si acum exista O-ul: Integro este O 550, Citaro este O 530, Travego este O 580. Modelele din Turcia aveau traditional numere cu prima cifra a modelului german din generatia precedenta pe care se bazeaza si cifra a doua marita cu cateva unitati: O 340 era versiunea ieftina de O 303, O 350 Tourismo I era versiunea ieftina de O 404, O 400 Tourismo II este versiunea ieftina de O 580.
Cat despre acele "Otomarsan", acestea purtau doar la export in tarile sarace codul "O 303" care era de fapt fals, intrucat Otomarsan-ul era o recarosare "inalta" pe sasiu de O 302 LHD 15 cu motor de camion si nu avea nimic de-a face cu mult mai modernul O 303 RHD. In Turcia acelasi autocar purta codul "O 302". Dupa preluarea integrala de catre Mercedes-Benz Omnibusse aceste coduri au disparut complet, pentru a nu le confunda cu modelele originale MB (O 303 s-a mai fabricat in serie mica si dupa aparitia in 1991 a lui O 404).
P.S.: "parintele" acestui subiect a fost mai rapid