Colectiile lui Horia: Material rulant scara N, colectia completa

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Cati metri de N ai adunat pana acum? Bineinteles fara dubluri.

La mai multe in colectie!
 
Jos palaria ,tare frate, superbe ....nu mai gasesc cuvinte. Asta da colectie :aplauze: Multumesc mult ,pot sa-mi fac o idee pt. viitoarele garnituri SBB.In ultima vreme m-am ocupat cu sistemul digital si am reusit sa trec de pe modul digital SELECTRIX pe DCC cu mobile station TRIX 66920 ( ver0.34).Iti multumesc HORIA pt. colectia ta superba prezentata.Voi fi cu ochii pe ce mai prezinti. Sa traiesti.
 
strange omul ca furnica............... :D dar tu ai facut singur tot musuroiul
felicitari o colectie impresionanta
deja mi-am punctat cate ceva ptr achizitiile viitoare
 
Buna seara,

@parpala: am furnici harnice... sa le vezi si pe alea CFR, DRG, DB, DR si DB AG ;-)

@SKLAUS: Selectrix ca SX1 este dupa parerea mea inferior DCC, la protocolul SX2 se poate discuta, insa in orice caz oricat de multe "bube" ar avea DCC este mai flexibil si compatibilitatea in afara Europei Centrale mai mare. Eu folosesc atat DCC cat si SX si cele mai multe locomotive ale mele care sunt digitalizate au decodoare multiprotocol.

@gyuri: sunt PKW-Vitrinen (vitrine pentru autoturisme) H0 de la Herpa; acum au ajuns sa coste cam 15€ una, inainte erau ieftine de tot. Problema e ca au o durata de viata cam limitata, dupa 6-7 ani crapa masa plastica termoformata pe la colturi.

@obiwan: mai Obi, doar nu te-ai gandit ca le-am pus in linie sa le masor :D
insa poti calcula si tu, sa spunem ca media este de 120mm LüP (vagon de calatori cam 160, vagon de marfa cam 80, locomotive cam 120) tot se fac cateva sute de metri bune... :D

Cu "dublurile" e complicat. Ce este o "dublura"? :roll:
Hai sa luam un vagon de "Brot und Butter" ("paine si unt") adica care se intalneste in fiecare zi, un Bmz SGP sau Euf al ÖBB. In trenul real apare de 7-8 ori, in cele mai scurte pe care le reprezint eu de 4-5 ori, daca faci 6-7 trenuri in 4 versiuni de inmatriculare diferite tot ai 30 de asemenea vagoane. Din fericire insa producatorii le-au produs de-a lungul timpului cu numere diferite, bunaoara la vagoanele EC ale SBB Bpm 20-90 au existat pana acum 8 numere de inmatriculare diferite, la cele 7 ale mele am cinci numere diferite, deci doar doua "dubluri" si acestea circula in trenuri diferite (unul pe EC "Transalpin", unul pe IC Zürich - Locarno si restul pe EC Chur - Hamburg).
 
Salut Horia, daca-mi permiti un off topic, cu dublurile iti pot explica eu cum este: spre paregzamplu moi am o garnitura Orient Express epoca I de la Minitrix, compusa dintr-un vagon restaurant, doua vagoane de dormit si doua furgoane de bagaje. As zice ca formeaza o garnitura completa de cinci vagoane, numai ca vagoanele de dormit sunt doua vagoane cu numarul 1000, iar furgoanele de bagaje sunt amandoua cu numarul 1234. Acuma, ce pot sa zic? Am eu o garnitura completa Orient Express sau doar niste modele in doua exemplare? pana nu te uiti cu lupa la ele, nu stii ca au acelasi numar... :D
 
Buna Dorin,

De acord cu tine, de aceea si explicatia privind dublurile data mai sus.

Hai sa ne mai uitam o data la poza asta:


Primul tren, IC al SBB din rama IC 2000: avem doua vagoane clasa a II-a identice insa cu numere diferite.

Al doilea tren, IC al SBB, rama EW IV cu modul complementar EW IV: avem doua A EW IV cu numere diferite, doua IC Bt cu numere diferite, trei B EW IV cu numere diferite.

Al treilea tren, IC al SBB cu rama EW IV: doua EW IV A si trei EW IV B, toate cu numere diferite.

Al patrulea tren, EC Chur - Hamburg: doua Apm EC, patru Bpm EC, toate cu numere diferite.

Dubluri nu vad :D
 
Continuam tot cu ÖBB, asa cum spuneam aceasta e tema principala a mea asa ca mai sunt vitrine destule :lol:

Vitrina a saptea:


De sus in jos:

Tren local de marfa al ÖBB (Üg, Übergabe) catre 2004, epoca V. Tractiune cu Rh. 2070 cu logo actual, patru vagoane de marfa cu marcajele din epoca.

Tren de masuratori electronice al ÖBB, catre 2010, epoca VI. Locomotiva Rh.1216 care detine recordul de viteza actual pe sine pentru locomotive izolate (curent alternativ) cu vopsirea de dupa efectuarea masuratorilor pentru record, vagon de masuratori ÖBB (acelasi prezentat si mai devreme, insa in schema de vopsire actuala), locomotiva Rh. 1144.2 in schema Valousek ca locomotiva de frana.

Naveta de cereale a LTE catre Ungaria, 2008, epoca V-VI. Tractiune cu Rh. 2016 a Dispolok inchiriata la LTE, garnitura din vagoane Uagpps cu fete plate si bombate a consortiului "Transcéréales" din Franta.

Rama automotoare Rh. 4024 "Talent" a ÖBB, epoca VI, aflata in constructie (evident proprie) :D

Rama automotoare Rh. 5022 "Desiro" a ÖBB, catre 2008, epoca V-VI, in schema de vopsire finantata de landul Austria Superioara, circula asa pe Mühlkreisbahn, vopsire proprie.

Rama automotoare Rh. 5022 "Desiro" a ÖBB, catre 2008, epoca V-VI, in schema de vopsire clasica, circula asa pe Aspangbahn.

Naveta transport autoturisme noi a fabricii VAG (Volkswagen AG) din Slovacia, asa numitul "Touareg Express" :D catre 2008, epoca V-VI. Tractiune cu locomotive ale StLB (Caile ferate ale landului Steiermark), diferite vagoane transport auto deschise si inchise, ultimele apartinand GySEV. Este intr-un fel "trenul opus" celui prezentat in vitrina trecuta care ducea piesele respectivelor autoturisme la fabrica pentru asamblajul final :D

Tren regional (R) de pe Aspangbahn, catre 2004, epoca V. Tractiune cu Rh. 2016 ÖBB cu logo actual, vagoane Bm 22-70/80 in vopsire K2 / Sparlackierung ca un compromis din partea mea, inlocuind vagoane "Schlieren" inexistente inca pe N si vagon de biciclete si coletarie rapida provenit din vagon de marfa.

LE: din "automoare" rectificat "automotoare", ca nu moare nimeni :D
 
Vitrina a opta:


De sus in jos:

Naveta de ciment a combinatului din Linz, catre 2002, epoca V. Locomotiva Rh. 2016 cu logo vechi (vopsire proprie) si diferite vagoane de ciment inmatriculate la ÖBB, DB AG, SBB si SNCF.

Vagon pentru transport biciclete a LiLo (caile ferate locale din Linz), epoca V.

Tren complet de produse chimice de pe Tauernbahn, catre 2005, epoca V. Pana la livrarea si omologarea locomotivelor Rh. 1216 in Italia ÖBB a inchiriat trei locomotive ES 64 F4 de la Dispolok care au fost incadrate in seria 0189. Vagoane pentru transport de produse chimice pe patru osii de diferite tipuri.

Tren complet cu carbune de pe Südbahn in anul 2008, epoca VI. Locomotiva Rh. 1116 cu folii speciale pentru campionatul european de fotbal 2008 "Germania" si diferite vagoane Eaos si Es pentru transport carbune inmatriculate la ÖBB/RCA si DB AG.

Naveta de role de metal (coils) a combinatului siderurgic din Linz catre 2006, epoca V-VI. Locomotive Rh. 1116.9 ale Dispolok inchiriate la CargoServ si diferite vagoane litera S cu cutii culisante ale ÖBB/RCA

Naveta de role de metal (coils) a combinatului siderurgic din Linz catre 2008-2009, epoca VI. Locomotiva Rh. 1116 cu folii speciale pentru campionatul european de fotbal 2008 "Olanda" si diferite vagoane litera S cu prelate culisante ale ÖBB/RCA, ERR si Nacco.
 
ca nu moare nimeni

s-o crezi tu, pe mine m-ai omorat cu colectia asta si cu descrierea ... material de studiu pentru muuulta vreme. Iar se schimba ordinea pe lista mea de achizitii si inca nu te-ai atins de Germania! :D
 
Buna,

Germania vine ultima, ca asa i-am promis candva lui BogdanI > ca sa doarma frumos noaptea :D

Mai intai Austria, Ungaria, Romania, dupa aceea restul Europei de Est si foarte importantul capitol "trenuri de noapte actuale", si cu asta facem si tranzitia catre Germania pentru ca City Night Line este acum o filiala 100% a DB Auto Zug.
 
Hai mai departe, tot cu ÖBB.

Vitrina a noua austriaca:


De sus in jos:

Tren de lucru al RTS / Swietelsky, epoca VI catre 2009. Locomotive Rh. 2016.9 si 1216.9 ale Dispolok inchiriate la RTS / Swietelsky, macara de 100t Gottwald a aceleiasi firme si vagon de acompaniere.

Tren RJ (Railjet) de pe axa Budapesta - Viena - München, epoca VI catre 2010. La momentul facerii fotografiei trenul era inca incomplet, lipsind trei vagoane intermediare si vagonul-pilot care nu au fost achizitionate decat ulterior. Este vorba de rama 002 "Spirit of Vienna" in culorile originale, metalizate, cu sorturi argintii si cu marcajele usilor in forma originala simpla.

Locomotive seriile 1016 si 1116 in schemele "Railjet", epoca VI din 2007 si 2009. Este vorba de "prototipurile de vopsire" (doua argintii si unul rosu inchis) cat si de doua locomotive de serie, una cu carenaj argintiu si una cu carenaj gri. Ca sa fie seria completa ar mai trebui si una cu numar superior 1116 225 cu doar doua pantografe si fara carenaj.

Tren de marfa intermodal al ÖBB/RCA, epoca VI in 2008. Tractiune cu Rh.1116 cu folii speciale pentru campionatul european de fotbal 2008 "Spania" si diferite vagoane pentru containere, alte recipiente si semiremorci auto litera S cu 4 osii ale ÖBB/RCA.

Tren de marfa intermodal al WLB (caile ferate locale vieneze), epoca V-VI dupa 2004. Tractiune cu ES 64 U2 a Dispolok inchiriata la WLB si diferite vagoane pentru containere, alte recipiente si semiremorci auto litera S simple cu 4 osii sau duble cu 6 osii.
 
Vitrina a zecea ÖBB:


Tren de marfa local al companiei Stern und Hafferl, epoca VI catre 2011. Tractiune cu Rh. 2016.9 a Dispolok inchiriata la S und H, diferite vagoane de marfa ÖBB/RCA.

Tren regional (R) de pe coridorul din Tirolul de Sud (regiune ocupata si anexata de Italia dupa primul razboi mondial), epoca VI catre 2010. Tractiune cu Rh. 1216 ÖBB si vagoane mai vechi, asa cum se obisnuieste pe aceasta linie: ABmz61 SGP, Bmz61 Euf, Bmz51 SGP si BDmsz51 SGP, toate in culorile K1.

Unitate de manevra a GKB (calea ferata Graz-Köflach), epoca V catre 1995. Locomotiva GKB ex-DB si vagon privat al firmei SGP din Graz.

Tren de noapte EN "Hollywood Multiplex Kino" Bregenz - Viena in 2008, epoca VI. Numele poate parea curios, insa in Austria oricine isi poate cumpara - pe o suma destul de mare - numele unui tren pe un timp limitat si astfel fostul "West Kurier" a ajuns sa poarte numele unei retele de cinematografe :roll:
Tractiune cu Rh. 1116 cu logo actual, ABmz61 SGP, Bmz61 SGP, 2 x Bmz61 Euf, toate in schema Upgrade, Bcmz51 (un 50-70, pe post de 59-70) in schema K3, WLAB30 ex-CIWL Typ P modernizat, WLBmz ex-CNL etajat si WLABmz ex-CNL etajat plus trei vagoane DDm pentru transport auto in trenuri de calatori cu logo ÖBB vechi si actual.

Tren-naveta cu vagoane cisterna de produse finite al rafinariei din Schwechat, epoca VI in 2008. Tractiune cu Rh.1116 cu folii speciale pentru campionatul european de fotbal 2008 "Grecia" si diferite vagoane litera Z pe patru osii.
 
Vitrina a unsprezecea austriaca:


De sus in jos:

Tren EURegio al GySEV/Raaberbahn, epoca V-VI catre 2007. Compania privata austro-ungara GySEV/Raaberbahn opereaza in cooperare cu ÖBB mai multe trenuri regionale internationale, cele de pe liniile electrificate fiind trase fie cu locomotive ES 64 U2 proprii (1116, 1047.5) fie cele similare ale ÖBB. Aici tractiune cu 1047.5 in vopsirea standard si trei vagoane ex-DB AG "Halberstädter Mitteleinstiegswagen" Byz, AByz si Byz cu diferite logo-uri.

Tren de noapte sezonier pe relatia Slovacia > Slovenia/Croatia, epoca VI catre 2010. Tractiune cu Rh. 1216 a ÖBB in schema speciala pentru presedentia din partea Austriei a Consiliului Europei, vagoane Aeelmt si Beelmt ale ZS (Serbia) precum si Beelmt al HZ (Croatia) (modele Zoltan Ivan/KiskuN), patru vagoane de dormit WLABmee62 tip DWA ale ZSSK si Wagon Travel Service Bratislava si un vagon cuseta Bcmh al Wagon Travel Service Bratislava ex-DB Auto Zug.

Tren complet pentru produse lemnoase brute operat de GySEV, epoca VI catre 2011. Tractiune cu 1047.5 a GySEV/Raaberbahn cu folii pentru comemorarea lui Franz Liszt si diferite vagoane literele E, R si S adaptate la transportul de trunchiuri de copaci.

Rama pentru transport de carbune, epocile V-VI dupa 2005. La momentul luarii fotografiei lipsea locomotiva Rh. 1116 a ÖBB, diferite vagoane literele F.
 
Copy de la subiectul cu liniile si normele:
Horia_Radulescu a spus:
Si ca sa ma completez pe mine insumi si ca o paranteza la topicul cu colectia mea:
Horia, iti spun sincer ca in afara de considerente financiare nimic nu ma impiedica sa trec la alte cuple si iti mai spun o chestie de gandire "defectuasa" adoptata la actualul nivel financiar : daca ar fi sa am banii pentru cuple as prefera probabil sa imi cumpar un nou model in colectie . E asemanator unui cerc vicios si marea "problema" este ca m-am obijnuit cu aceste cuple .
Mai bine o colectie cu trei trenuri complete si coerente de la A la Z, in care se potrivesc toate vagoanele si merg tampon la tampon decat zece locomotive si o suta de vagoane alese dupa modul "si asta mi s-a parut frumos"... Vorba unui coleg clujean, "parerea mea" :D

In urma prezentarii profi pe care o faci aici, ne arati trenul complet, ne prezinti vagon cu vagon si ne dai informatii din lumea reala as dori sa vad mai multi pasionati care o apuca pe drumul acesta.

Dupa ce se trece de entuziasmul de inceput pe acest drum trebuie sa o apucam, de identificat trenurile care ne plac si apoi sa cumparam vagon cu vagon ca sa ne facem trenul.
 
Zici bine tu Florine, problemele stim care sunt, asa ca nu mai zic decat ca astept cu mare interes DB si DR , CFR trece in planul doi pentru ca vorbim de modele custom made mai putin accesibile unora dintre noi, ma refer strict la N caci la H0 momentan ai de unde alege. :D
In curand poate ca voi pune si eu poze cu garniturile mele 3 la numar :D :D :D .

PS: Horia mai ai pereti liberi ?
 
Eu de 5 ani tot incerc sa imi fac un tren OBB EN Wien West-Bregenz, ca sa fie complet mai am nevoie de un vagon de dormit ex-CNL etajat. In atatia ani de zile nu am cumparat vagonul.
Ca sa nu mai zic ca am vagoane CFR lipsa la trenurile romanesti.
Daca bani nu sunt nici modele nu sunt :( .

Horia, la urma sa bagi si vitrinele auto.
 
Buna seara,

Va multumesc pentru aprecieri. Asa cum spunea si Florin - cred ca nimeni nu ar fi putut sa o faca mai bine - am strans intotdeauna modele sistematic, incercand sa compun garnituri autentice. Nu exista placere mai mare pentru mine decat sa vad in vitrina in fata ochilor un tren cu care am calatorit sau care m-a marcat in mod deosebit prin istoria sau compunerea lui si sper - asa cum ma "intarata" Obi - intr-o zi sa am si vitrinele care sa-mi permita sa le admir in toata lungimea lor, asa cum se cuvine.

Cu asta ii raspund si lui sogard:
Horia mai ai pereti liberi ?

Da, in sufragerie, acolo m-am inteles cu prietena sa evitam sa avem (prea multe trenuri sau automodele :D insa tot sunt cateva. Colegii de forum care m-au vizitat pot sa confirme.


@parpala2010:
cat mai am de tras sa ajung si eu in top-ul colectionarilor

Exista un "top" al colectionarilor? Probabil ca da, sunt colegi aici pe forum cu colectii si mai impresionante ca a mea, unii le arata, altii nu. Daca le arat nu o fac pentru a ma lauda cu ele - insa nici nu mi-e rusine, pentru ca au fost toate cumparate cu bani grei, castigati prin munca cinstita si nu veniti de aiurea - ci pentru a "instiga" putin colegii sa stranga lucruri cu cap - si aici revenim la ce scria Florin mai sus.

@smotocel:
Gam3 a scris:
mai am nevoie de un vagon de dormit ex-CNL etajat.
este vorba de cel albastru inchis cu sigla veche (Heris) sau de cel in schema noua de vopsire (LS Modells)?

LSModels a produs atat versiunea ÖBB ex-CNL albastra (vezi modelele LSM in aceasta schema pe N in vitrina mea a zecea ÖBB, exista si pe H0) cat si pe cele in schema de vopsire actuala "Upgrade", ambele ca WLABmz si WLBmz. Heris le-a produs doar pe cele in schema albastra, insa de calitate Heris.
Florin doreste sa completeze un tren din 2007-2008, deci cu vagoane albastre, si cauta modele LSModels. :|
 
  • Like
Reac?ii: mrpuf