Va multumesc!
Catalin,
diferente sunt multe, de aceea trebuie aleasa o coloana anume, lucru valabil si pentru alte instalatii si cladiri CFR.
La inceput am avut ceva ezitari, daca sa reproduc sau nu ranforsarile de la baza coloanei, prezente in desen, insa mi-am zis ca este mai bine sa respect intocmai fotografia, pornind de la premiza ca starea actuala a coloanei ar fi cea din anii ??´60-??´70, exceptand vopseaua verde. Pana si acest detaliu (ranforsarile bazei) a cunoscut variatii, la unele coloane sunt ceva mai scurte si mai late, vizibil in imaginile puse de Gam3 pe pagina anterioara, la altele sunt mai inalte si mai inguste, precum la coloana de la Focsani sau cea de pe Valea Viseului.
De asemenea, manivela vanei, este prinsa pe coloana sau separat, pe un suport specific
Unele coloane sunt mai groase, diametrul tevii fiind mai mare , in general, coloanele la care te refereai ca au ranforsarile triunghiulare , spre partea superioara.Tot pe pagina anterioara, imaginea pusa de smotocel arata acest lucru.
Chiar si cele doua coloane de la Calafat nu sunt rocmai "gemene", pe coloana dinspre port exista flanse la racordarea arcului coloanei cu cotul bratului si ceva modificari la baza coloanei.Fara sa mai vorbesc de amplasarea coloanei, perpendicular pe linie, cu bratul de-a lungul liniei, asta fiind de fapt, pozitia de lucru la celelalte coloane.
de pe http://modelism-feroviar.blogspot.pt/2008/03/calafat-si-nu-numai.html