Salutari,
Ma bag si eu in vorba, ca nu pot sa tac (de aia ii dau gurii sa manance)
Se discuta mult si se prezinta putin, asa ca pun cateva poze cu trei tipuri de cuple, montate pe aceleasi doua vagoane pe rand, pentru a vedea diferentele constructive si mai ales de cuplare.
Primul model, Roco universal, este cel pe care l-am ales eu deoarece cuplarea:
- se face foarte usor, chiar daca este un singur vagon (acesta nu trebuie "lovit");
- este destul de apropiata, comparabila cu a cuplelor scurte Roco;
- este foarte sigura, vagoanele nu se pot decupla singure indiferent de tipul lor, de denivelarile de pe traseul liniei, etc.;
Ca un dezavantaj, decuplarea este putin mai anevoioasa.
Al doilea model este cel utilizat de Trix, si este foarte asemanator cu cel de la Roco. In urma testelor facute, am observat ca (virgula) cuplarea:
- este la fel de apropiata ca si in cazul cuplelor prezentate mai sus;
- este necesara o foarte foarte foarte usoara ciocnire a cuplelor, practic infima (chiar nu stiu de ce mai amintesc acest lucru) ;
- este foarte sigura
Dezavantaj mare, cel putin pe vagoanele Roco pe care le am eu:
- cuplele sunt "masive" si se agata/freaca de tampoane.
Ultimul model (nu prezint si modelul standard de tip hook, ca nu are rost) este modelul Roco scurt. Initial am vrut sa folosesc acest tip de cuple, dar am constatat ca vagonul (daca este singur) trebuie "ciocnit" destul de tare pentru a asigura cuplarea. De asemenea, aceste cuple par mai fragile (o parere poate subiectiva) si par mai predispuse la decuplari accidentale.
In incheiere, cred ca ar prinde foarte bine si niste poze cu sistemul Fleischmann si eventual kadee (eu nu am astfel de cuple).
Sa auzim numai de bine,
Romica.