Constructii feroviare: Gari

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
victorian a spus:
...

A incercat insa cineva ca dupa montarea cladirii sa ii traga un weathering cu pulbere pasteluri, urmat de un strat de lac mat pulverizat de la distanta cu aerograful, ca-l fixeze si totodata sa-i ia luciul ala de plastic? Ma gandesc ca ar fi o solutie...

Salutari din Constanta,
Dorin

majoritatea cladirilor montate pe diorama modulara de la Cluj au primit asa ceva :), take a look.

Lacul cred ca inca nu l-au primit majoritatea, Sandy tine mai bine socoteala ca el e maestrul.
 
Merci Florin,

Intentionez ca intr-un viitor mai apropiat sau mai indepartat sa va fac o vizita sa le vad pe viu!

Oricum, personal nu agreez cladirile astea din plastic iar exemplarul meu de cladire Auhagen la scara N m-a convins inca o data ca nu sunt ceea ce trebuie. De aceea prefer sa-mi fac propriile modele autentice de cladiri din hartie, carton si bucatele de lemn dupa o tehnologie pe care in timp sper sa reusesc sa v-o arat si voua aici, si care nu e foarte diferita de ceea ce ne-a aratat deja Horia cu gara lui austriaca taiata cu laserul.

Salutari din Constanta,
Dorin
 
@victorian

am incercat si direct,cu strat mat la final,insa cu un strat de lac mat dat inainte se
fixeaza mai bine pigmentii.asa cum zice Rudi,se da un strat fin,care nu afecteaza
deloc detaliile modelului,cel de la Tamya e f.bun....
e bun si lacul mat folosit in pictura,exact in scopul de a fixa pastelurile si nu este
mai gros decat cel de la Tamya fiind insa mai ieftin :D
avantajul lacului mat in spray e ca nu trebuie sa folosesti aerograful de prea multe
ori,deci nici nu consumi substante ptr spalarea acestuia :p
 
Multumesc frumos de sfaturi Cosmin, e bine sa stii de la inceput cum au facut altii ca sa nu re-inventezi mereu roata!
 
@victorian

nu ai ptr ce... :)

in ciuda sfaturilor si "tips and tricks",trebuie sa pui mana pe pensula,aerograf ca sa le
murdaresti tu singur,sa "simti" modelele,insa fara frica de a strica ceva
 
De curand am intrat in posesia unei constructii Kibri. O gara "Eschbronn". Poate am sa o botez cu un nume romanesc daca imi spune cineva cu ce gara din tara seamana.
Deocamdata este in faza de constructie, dupa cam 5 ore de munca, arata cam in stadiul urmator:








Cand va fi gata, probabil ca la sfarsit de saptamana, am sa-i fac alte poze in alt cadru.
Sper sa nu supar pe modelisti. Daca ar fi de vanzare constructii cu gari romanesti, nu as ezita sa cumpar. Deocamdata nu am auzit de asa ceva si in mod sigur, degraba nu vor aparea pe piata.
 
Servus Doru!

Corpul principal de la gara ta aduce vag cu cea din Turnu Magurele, doar ca la Turnu Magurele mai exista inca o fereastra in continuare atat in dreapta cat si in stanga corpului principal (sunt 2+2+2 ferestre, in timp ce la tine exista doar 1+2+1). Si bineinteles nu exista "acareturile" anexe.

O poza a garii poti vedea in "Istoricul tractiunii feroviare din Romania" de Serban Lacriteanu, Ilie Popescu, pagina 400 (editia noua).

Pacat ca inainte de a monta gara nu ai dat un strat subtire de vopsea gri, un pic diluata, peste caramizi. Vopseaua ar fi intrat in rosturile caramizilor, iar pe urma daca stergeai suprafetele caramizilor iesite in relief, ti-ar fi ramas "rosturile" de culoare deschisa, asa cum se intampla la zidaria de caramida aparenta in realitate.

Acum e tardiv sa mai incerci asa ceva, risti sa compromiti totul definitiv. De asemenea, probabil ca ar fi prins bine un strat de vopsea un pic mai deschisa + pete de rugina pe acoperisul acela din tabla de peste parter.

Ca principiu, de la experienta mea de machete de avioane/nave citire, e bine sa vopsesti piesele inainte de a le monta, altfel risti sa patezi si parti care nu ar trebui sa primeasca vopseaua respectiva! Si bineinteles, se aplica si la tine metoda cu lacul mat + prafurile de weathering descrisa mai sus!

Oricum, gara arata foarte bine si nu e foarte diferita de unele gari din epoca I-a romaneasca din Regat. Nu uita ca gara ar putea sa faca parte din "concesiunea Strousberg", care era prusaca!

Salutari din Constanta,
Dorin
 
Discutia care a debutat aici m-a determinat sa gasesc timpul sa montez si eu kitul Kibri de care scriam mai devreme.
Este vorba de aceiasi cladire pe care o vedeti in imaginea de la inceputul topicului.
Initial, daca pastram culorile si schema initiala de lipire, ar fi trebuit sa arate cam asa:


Personal am preferat ca foisorul de langa cladirea garii sa il montez in alta locatie si cu alt scop functional. A ramas doar corpul de cladire, care, prin mijloace putin mai modeste decat cele expuse aici de voi a ajuns sa arate cam....asa:



Personal am preferat un aspect mai "neingrijit" al statiei pentru ca tema dioramei mele va fi o gara mica de provincie in timpul primului razboi mondial.

In momentul montarii pe diorama gara va fi inconjurata de vegetatie, va avea unul din peretii laterali imbracati in iedera, va primi si un nume (momentan placuta cu numele este in lucru, pentru ca solutia oferita de kit este oribila), cateva postere despre "efortul de razboi" si indemnuri la mobilizare, si..se intelege, calatori pe peron.

A, si sa nu uit. Gara este la N.
 
catalin a spus:
Personal am preferat un aspect mai "neingrijit" al statiei
:aplauze: :aplauze: :aplauze: :aplauze: :aplauze:
Este fantastic ce diferenta mare este intre poza originala si poza ta....Nu pot decat sa recomand fiecaruia cand monteaza o cladire sa vopseasca kitul.Merita lucrul in plus...de 1000 de ori .
 
buna catalin,

nu pot decat sa subscriu la ce au scris aici antevorbitorii mei: arata super!

am o mica rezerva insa privind cladirile anexe, adica veranda deschisa de asteptare si hala de marfuri... este un caz foarte atipic ca o asemenea cladire sa nu aiba macar o sala de asteptare externa acoperita, precum veranda de la Kibri...
 
Revin cu o poza a garii ce am inceput-o zilele trecute.
Nu are patina celor anterioare, dar asa ca debuntant in materie, ma decalr multumit :p
 
Va ramasesem dator cu expunerea garii "imbatranite" si modificate putin de subsemnatul, pe mica mea diorama de test, intr-un cadru mai "natural".
Deci, intr-un final, mica gara (momentan fara nume), arata cam asa...

 
arata bine, catalin!

ce fel de copaci ai folosit? ar mai trebui si un fundal in spate si o iluminare "naturala" corespunzatoare, insa nu era asta scopul pozei, stiu ;)
 
Buna Horia,

fundalul este in lucru, insa nu e montat pentru ca inca mai am de lucru in zona respectiva. De fapt in spatele garii "e santier". Am ales ca si fundal o imagine facuta de subsemnatul in drumurile lui prin tara, deci e 100% originala.


e luata undeva pe langa Ramnicul Sarat...

Lumina naturala: din pacate nu am mai ajuns de multa vreme "pe lumina" acasa...
Dar, ai dreptate. E facuta in lumina foarte slaba.

Copacii sunt banali Noch, cu cateva imbunatatiri personale, printre care modificarea tulpinii prin indepartarea suportului oribil cu care acestia vin, vopsire, aducerea de mici scobituri si elemente in relief cu un fier cald pe plasticul tulpinii.
 
pentru niste "banali Noch" arata bihne, catalin, foarte bine...

se pare ca si tu suferi de "sindromul noptilor"... de cand nu am mai ajuns acasa pe lumina (adica inainte de 16h30...) ca sa trag poze de calitate... :(
 
ma bag si eu in seama.... :D

catalin, la ce scara lucrezi?N cumva?daca da...ai facut treaba buna,prima impresie este de HO.
si miristea aia din fundal arata bine de tot.mai arata-ne :D