In opinia mea dimensiunea de 600 x 1200 mm este ideala. Cred ca ar trebui sa luam pana la urma o decizie pentru ca si noi cei din Bucuresti vrem sa facem cateva module pentru expozitii.
Asta presupune centrale digitale profesionale care sa poata suporta locomotive cu sunet si vagoane cu iluminat care functioneaza simultan, mai ales daca avem pretentia sa legam cat mai multe module si normal ar fi ca fiecare locomotiva sa fie dirijata de cate o persoana si sa aiba maus-ul ei altfel tot la ââ????da-i ca a trecut de buclaââ?? ajungem.BOGDAN I a spus:Nu vreau sa fiu ala cu NU dar la capitolul module am o simpa intrebare , si anume : Ce vreti sa rulati pe ele ?
Vreti sa rulati locomotive fara sunet si vagoane fara iluminat interior , iar in timpul unei expozitii sa ruleze doar maxim 2 garnituri (tronson simplu cu minim 3 oameni blocati la comenzi (da-i ca a trecut de bucla , etc etc ) pentru ca asa sunt normele din Ungaria si trebuie sa ai minim 2 gari etc etc .....
Sau vreti sa rulati 4 garnituri in digital cu sunet , si iluminat interior si maxim 2 oameni blocati la comenzi pe module cu tronson dublu ?
Eu sincer , si ma repet din experienta personala in "ce place publicului nu pasionatului inrait) sunt modulele cat mai animate , cu sunet ,fum ,minim 3 garnituri ruland fara intrerupere si cu cat mai putine batai de cap .
Nu lungimea modulelor este un impediment , latimea e cea care trebuie standardizata.BOGDAN I a spus:Referitor la dimensiuni - trebuie luat in considerare "mobilitatea modulelor" . Un modul de 60 / 100 il poti transporta in orice masina chiar si pe bancheta din spate . La 60 /120 deja este o problema si banuiesc ca nu toti aveti dube ,break etc etc
Gara de 6 metri nu este un lux ci tomai normele ne-au impus aceasta lungime!Florinn a spus:Ei si-au permis luxul sa aiba o diorama de 7 metri care poate fi asamblata doar in forma de 700 x 60 cm pentru ca au participat cu ea la expozitii mari, organizate in sali imense.
Daca dorim sa facem module dupa norme atunci cautam salile de expunere si nu facem modulele dupa marimea spatiului de expunere. Daca acest lucru nu este posibil atunci, fara suparare, nu facem expozitie.
Florinn a spus:Incerc sa explic inca o data:
Propun standardul maghiar cu modificarea fustei la 150, asta inseamna ca raman identice toate cotele mai putin lungimea fustei ce nu are repercursiuni asupra celorlalte cote. Argumentele le-am zis pe pagina anterioara, nu le repet. Sincer ma intereseaza mai putin cum se numeste si mai mult cat e de practic.
Intrebare, ce inseamna "permite mai multe interconectari" ?
Ex a spus:eu nu inteleg ...facem module pentru unguri sau facem module pt a ne expune lucrarile in fata alor nostrii ?
.....
tudor_corbul a spus:In privinta liniilor duble.
In general stiu ca majoritatea modulelor tind sa recreeze gari din realitate.Iar garile alese nu sunt mari noduri feroviare cu macaze fara numar si la fel si linii,ci gari mai mici.
Dupa cate am observat majoritatea au iesirea si intrarea cu linie simpla.Si nu prea cred ca s-ar vrea sa se renunte la aspectul real al garii doar pt o linie.
Bine,nu spun acum ca toate sunt cu linie simpla,ci majoritatea.
Sa-i intrebam pe cei care au fost la expozitii,daca ungurii s-au plans ca din cauza liniei simple trece un tren la intervale lungi.