Dar ce ne facem dac? nu g?sim în apropiere un alt sistem feroviar compatibil?!
Încerc?m s? ne descurc?m pe cont propriu
Putem încerca s? evalu?m "starea de s?n?tate" a sta?iei digitale, ?inând cont de principiul de func?ionare pe care-l g?si?i descris în atât în literatura de specialitate, cât ?i în paginile acestui subiect. Pe scurt, semnalul DCC este dreptunghiular, bipolar ?i respect? standardele NMRA în ceea ce prive?te amplitudinea, duratele, pantele, codificarea etc., iar distorsiunile sale pot duce la disfunc?ionalit??i zdravene.
Ar fi excelent dac? am dispune de un osciloscop cu care s? vizualiz?m forma semnalului DCC atât la bornele sta?iei deconectate de la calea ferat?, cât ?i în diverse puncte ale c?ilor noastre ferate digitale, dup? reconectare. Dac? observ?m abateri de la forma standardizat?, atunci... BINGO!
... deja ?tim c? sta?ia ?i/sau c?ile ferate au probleme, deci ?tim ce avem de f?cut.
Dac? sta?ia singur? emite semnalul corect, dar la ?ine g?sim semnal distorsionat, înseamn? c? trebuie s? c?ut?m condensatoare uitate în paralel cu ?inele, diode uitate în serie cu sectoare izolate pentru automatiz?ri în sistem analogic, contacte imperfecte între tronsoanele c?ii ferate etc. În sistemul feroviar digital, semnalul DCC corect trebuie s? fie disponibil pe absolut toate ?inele c?ii ferate respective.
Dac? sta?ia îns??i emite semnalul DCC gata distorsionat... atunci e clar, dar se verific? totu?i ?i c?ile ferate, pentru a se identifica eventualele cauze care au putut duce la defectarea sta?iei, gen scurtcircuite, condensatoare etc.
Dac? semnalul DCC este corect, atunci decodoarele ?i/sau locomotivele bucluca?e au probleme, deci iar??i ?tim ce avem de f?cut.