Discutii cu privire la remorcarea trenurilor, simpla/dubla t

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Depinde cu ce fel de vagoane compari locomotiva, EA si DA au pe la 125t, un vagon de marfa (gen minereu sau cisterna) incarcat la maxim are 80t, deci o locomotiva are o ideea mai mult decat un vagon si jumatate de merfa. La calatori vagoanele sunt mai usoare, poate le e frica sa aibe multe vagoane usoare si apoi la urma o locomotiva care face cat 3-4 vagoane ca s-or gandi ca deraiaza trenul in curba.
Cat depsre motare, nu poti sa urci puterea oricat, la unmomentdat o sa vezi ca doua moatoare la jumatate sunt mai fiabile si mai ieftin de intretinut decat unul singur la putere dubla.
 
cristiCFR a spus:
Dane , mai demult pe vremea cand se circula pe Buzias cu electrica la roata ca era inchisa linia pe la Timisoara Est ai intrebat parca de ce nu se pune locomotiva in coada trenului , am intrebat un mecanic si asta mi-a spus , nu se pun la coada EA-uri reci, DA-uri doar cu motorul pornit si obligate sa impinga.(de aia impingea DA-ul Personalul Sacuieni-Jibou intre Sarmasag si Zalau daca tin bine minte.)

Pai da, nu o duce rece la urma, o porneste si o considera impingatoare, ca parca asa am zis mai sus.
Nu stiam faza cu astea reci.
 
Shoppy, nu are logica ceea ce spui, cum sa deraieze trenul ca vagoanele ar fi usoare si locomotiva grea? o locomotiva = 3 sau 4 vagoane, atunci orice vagon cu alte 5 dupa el ar deraia, hais a gandim putin inainte sa afirmam.

Cristi, defineste te rog concret termenul "Activa".

Instructia de remorcare si franare se aplica doar la CFR, nu este o lege, este ca un regulament intern al CFR, cu alte cuvinte, nu se aplica celorlalti operatori. Sincer ma indoiesc ca sute de trenuri ar merge ilegal si nimeni nu face nimic, chiar ma indoiesc. Bineinteles ca oricine e binevenit sa ma contrazica daca stie cum este defapt.
 
In transportul feroviar, totul, dar absolut totul este reglementat pana la ultimul detaliu. Acesta este si secretul sigurantei acestui sistem de transport, iar Romania din cate stiu eu, a fost si este una dintre cele mai sigure tari in domeniu nefacand rabat de la reguli nici in momente de economie dusa la absurd.

Cele citite mi-au starnit interesul, desi nu sunt specialist in domeniu, asa ca am sa caut documentele care fac referire la acest subiect, si daca le gasesc voi posta sectiuni pentru clarificarea acestor aspecte.
 
Florine ,

Toate instructiile sunt emise de Ministerul Transporturilor si da SUNT LEGE si se aplica tuturor operatorilor care circula pe reteaua CFR DEOARECE TIN DE SIGURANTA CIRCULATIEI, si este valabila la nivel National , deci si firma x care ia sectia y trebuie sa aplice prevederile Intructiilor , altfel ramane fara licenta.
Fiecare tara are propriile intructii iar toti operatori se supun.

Ca sa nu zici ca nu am baza in ce spun :

ORDIN nr.1.815 din 26 octombrie 2005
al ministrului transporturilor, construc?žiilor Â?i turismului pentru aprobarea Regulamentului de remorcare Â?i frânare nr. 006

??n temeiul prevederilor art. 4 lit. e) ultima liniu?ž? din Regulamentul de organizare Â?i func?žionare a Autorit??žii Feroviare Române - AFER - anexa nr. 1 la Hot?rârea Guvernului nr. 626/1998 Â?i ale art. 5 alin. (4) din Hot?rârea Guvernului nr. 412/2004 privind organizarea Â?i func?žionarea Ministerului Transporturilor, Construc?žiilor Â?i Turismului, cu modific?rile Â?i complet?rile ulterioare,

Ministrul transporturilor, construc?žiilor Â?i turismului, emite urm?torul

O R D I N:

Art. 1. - Se aprob? Regulamentul de remorcare Â?i frânare - nr. 006, prev?zut în anexa care face parte integrant? din prezentul ordin.

Art. 2. - Prevederile prezentului ordin se aplic? Companiei Na?žionale de C?i Ferate ''CFR'' - S.A., gestionarilor de infrastructur? feroviar?, operatorilor de transport feroviar licen?žia?ži, operatorilor de manevr? feroviar? autoriza?ži Â?i operatorilor economici care desf?Â?oar? activit??ži conexe transportului feroviar.

Art. 3. - Autoritatea Feroviar? Român? - AFER, Compania Na?žional? de C?i Ferate ''CFR'' S.A., gestionarii de infrastructur? feroviar?, operatorii de transport feroviar licen?žia?ži, operatorii de manevr? autoriza?ži Â?i operatorii economici care desf?Â?oar? activit??ži conexe transportului feroviar vor duce la îndeplinire prezentul ordin.

Art. 4. - Prevederile prezentului ordin se aplic? Â?i operatorilor economici care de?žin în proprietate sau cu chirie linii ferate industriale Â?i/sau vehicule feroviare, care au acces pe infrastructura feroviar? din România.

Art. 5. - Nerespectarea prevederilor prezentului ordin atrage dup? sine r?spunderea juridic?, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.


Art. 6. &8211; (1) Prezentul ordin intr? în vigoare în termen de 180 de zile de la data public?rii.
(2) Pân? la data intr?rii în vigoare a prezentului ordin, Compania Na?žional? de C?i Ferate &8222;CFR&8221; &8211; S.A. va edita Regulamentul de remorcare Â?i frânare - nr. 006.
(3) Pân? la data intr?rii în vigoare a prezentului ordin, conducerea persoanelor juridice prev?zute la art. 2 Â?i art. 4, va asigura instruirea Â?i examinarea întregului personal cu responsabilit??ži în siguran?ža circula?žiei, privind aplicarea prevederilor Regulamentului de remorcare Â?i frânare - nr. 006.
Art. 7. - La data intr?rii în vigoare a prezentului ordin, Instruc?žia de remorcare Â?i frânare - nr. 200, edi?žia 1998, aprobat? prin Ordinul Ministrului Transporturilor nr. 538 din 2 decembrie 1997, precum Â?i orice dispozi?žie contrar? îÂ?i înceteaz? aplicabilitatea.

Art. 8. - Prezentul ordin se public? în Monitorul Oficial al României Partea I.





MINISTRU

GHEORGHE DOBRE

SECRETAR DE STAT
Constantin DASC??LU



SECRETAR GENERAL
Eugen ISPAS



DIREC??IA GENERAL?? JURIDIC??
Director General
Elena PETRAÂ?CU




DIREC??IA GENERAL?? INFRASTRUCTUR?? Â?I TRANSPORT FEROVIAR
Director General
Vasile OLIEVSCHI




AUTORITATEA FEROVIAR?? ROM??N??



Director General Inspector de Stat Â?ef
Vasile BELIBOU Constantin ZAHARIA


COMPANIA NA??IONAL?? DE C??I FERATE ''CFR'' S.A.
Director General
Traian PREOTEASA

SOCIETATEA NA??IONAL?? DE TRANSPORT FEROVIAR DE MARF?? ''CFR MARFA'' S.A.

Director General
Liviu BOBAR

SOCIETATEA NA??IONAL?? DE TRANSPORT FEROVIAR DE CALATORI ''CFR C??L??TORI'' S.A.

Director General
Alexandru NOAPTEÂ?
Cristi, defineste te rog concret termenul "Activa".

Locomotiv? neactiv?= Locomotiva legata la tren si la frana dar care nu executa operatiuni de tragere sau impingere a garniturii.

Locomotiva Activa = locomotiva legata la tren si la frana care executa operatiuni de tragere sau impingere a garniturii.
 
1. Chiar imi vine greu sa cred ca sute de trenuri circula ilegal, repet, la GFR nu este exceptie, este regula ca locomotiva sa fie la coada, inactiva. Deci deocamdata refuz sa cred ca trenurile acelea circula in ilegalitate, si fara sa contest ceea ce ai prezentat mai sus, astept clarificari si de la alti cunoscatori.

2. Vreau sa mai clarificam o chestie, locomotiva legata la frana dar care nu executa operatiuni de tragere/impingere este activa sau nu?
 
Salut ,
in primul rand ca Regulamentul de Remorcare si Franare se aplica tuturor operatorilor de transport si/sau manevra , ea practic fiind baza desfasurarii activitatii pe calea ferata, este obligatoriu a fi respectata de catre toti operatorii :!:
Modul de asezare in tren a locomotivelor de tractiune
Art.6 (16) Locomotivele electrice Â?i diesel care au fost utilizate ca locomotive împing?toare la trenuri de marf?, pot r?mâne în pozi?žia ini?žial? în compunerea trenului, legate la tren Â?i frân?, pentru continuarea mersului, îns? numai ca vehicule remorcate Â?i f?r? s? fie active în remorcarea trenului.
(3) Remorcarea trenurilor de marf? se face cu una pân? la trei locomotive aÂ?ezate în capul trenului, la care se mai pot ataÂ?a una sau dou? locomotive intercalate Â?i una locomotiv? împing?toare legat? sau nelegat? la tren Â?i frân?.(8) La trenurile de c?l?tori Â?i mixte nu se admite:
locomotiv? împing?toare nelegat? la tren Â?i frân?;
locomotiv? neactiv? la urma trenului, cu excep?žia locomotivelor care au masa de 70 t sau mai mic?, dac? viteza maxim? a locomotivei neactive nu limiteaz? viteza de circula?žie a trenului respectiv.
(9) La trenurile de marf? legarea locomotivei împing?toare la tren Â?i frân? este obligatorie în urm?toarele cazuri:
când trenul circul? pe por?žiuni de linie cu pante mai mari de 3 &8240;;
pe liniile cu instala?žii de bloc de linie automat, cu excep?žia primului sector de bloc;
când toate mijloacele de comunica?žie sunt întrerupte.
 
Florin, nu trebuie sa te superi.
Nu zic ca orice vagon ce are legate dupa el mai multe vagoane deraiza, ci ca un grup de 5-10 vagoane caracterizate de lungime mare, greutate mica, centru de greutate plasat sus (asa cum sunt cele de calatori) are sanse sa deraieze in curba daca dupa ele se se remorcheaza un vehicul caracterizat de greutate mare si lungime mica (ca o locomotiva Co-Co). Alta explicatie nu vad la cele citate de Adrey.

Chiar mi-am adus aminte de P de Urziceni care pleaca din Nord remorcand un Ldh, din cele spuse de Andrey rezulta ca acel Ldh are mai putin de 70t.
 
Salut,

Shoppy eu nu ma supar, doar ca legile de la trenuletele de jucarie nu se aplica in realitate, no ofense.

am vazut nenumarate marfare compuse din 10-15 platforme goale in fata si vagoane grele la coada, deci nu poate fi vorba de asa ceva.

multumesc lui @andrey pentru clarificari.
 
Noi de ce ne certam?
ca GFR duce locomotive inactive la urma?
pai ce nu se admite se refera la calatori si mixte, nu la marfa.
Asa inteleg eu.
Nu scrie activa inactiva din moment ce e legata la tren si frina.

E cumva mai explicit la calatori decit la marfa.
Daca e inactiva la marfa, la urma trenului probabil ca se calculeaza in tonajul trenului.
De fapt acuma vad mai bine:
Art.6 (16) Locomotivele electrice Â?i diesel care au fost utilizate ca locomotive împing?toare la trenuri de marf?, pot r?mâne în pozi?žia ini?žial? în compunerea trenului, legate la tren Â?i frân?, pentru continuarea mersului, îns? numai ca vehicule remorcate Â?i f?r? s? fie active în remorcarea trenului.


q.e.d.
 
Stiu, si eu am vazut asemenea marfare si m-au pus pe ganduri, asa ca o sa-mi dau ultimele argumente:
- o platforma are centrul de greutate mult mai jos fata de un vagon de calatori, deci e mult mai stabila, chiar daca ar avea aceeasi greutate / lungime
- o locomotiva Co-Co este mult mai scurta decat doua vagoane de marfa si centrul de greutate este mult mai aproape de cupla, deci fortele lucreaza altfel

Astea le dau ca intuitii, nu ca lucruri sigure. Daca intuiesti altfel atunci nu e nici o problema.

Alta explicatie nu gasesc pentru faptul ca la marfa e voie iar la calatori nu e voie.

Ce sunt sigur este ca legea compunerii fortelor se aplica atat la trenuri cat si la trenulete. Si daca componenta fortei care trage trenul spre interiorul curbei e mai mare decat cea care il tine pe sina, atunci vagonul o ia "pe scurtatura", indiferent de scara.

Mersi de confirmare Cristi, oricum Calatori nu cred ca mai are in serviciu vreun DHB, doar DHC-uri.
 
Orice vehicul feroviar remorcat,se calculeaza la tonajul trenului indiferent ca e locomotiva rece , indiferent de pozitia ei in tren; Art.19(2) La calculul tonajului trenului nu se ia în considerare masa locomotivelor în ac?žiune din tren Â?i nici masa locomotivelor care au participat la remorcarea trenului pe o anumit? por?žiune de linie Â?i nu mai sunt în ac?žiune.
Nu se admit locomotive inactive cu greutatea mai mare de 70 tone la urma trenurilor de calatori pentru ca ar putea conduce la ruperea trenului precum si disconfort din cauza masei franate mult mai mari decat la un vagon, chiar si de marfa; se admite numai sub 70 de tone pentru ca la urma trenurilor de calatori se admit si vagoane de marfa intrun numar de maxim de 8 osii, insa cestea nu trebuie sa depaseasca numarul de osii ale trenului de calatori :-?
Art. 34. - (1) Este interzis a se introduce vagoane de marf? goale sau înc?rcate în trenurile de c?l?tori, cu excep?žia trenurilor de persoane, la care se admite ataÂ?area vagoanelor înc?rcate cu anumite m?rfuri, în condi?žiile stabilite prin conven?žii încheiate între operatorii de transport feroviar.
(2) Vagoanele prev?zute la alin. (1) trebuie s? îndeplineasc? condi?žiile prev?zute în Anexa 2 Â?i se ataÂ?eaz? la urma trenului.
(3) Excep?žie de la prevederile alin. (2) fac vagoanele de marf? cu 4 sau mai multe osii, care se pot introduce imediat dup? locomotiv? sau locomotivele în ac?žiune din capul trenului, cu condi?žia ca în perioada de înc?lzire acestea s? aib? Â?i conduct? de trecere pentru înc?lzire.
(4) Num?rul maxim de osii al vagoanelor de marf? care se admite a fi ataÂ?ate sau introduse la un tren de persoane, este de 8 osii.
(5) Num?rul total de osii al unui tren de persoane în care s-au introdus vagoane de marf?, nu trebuie s? dep?Â?easc? pe cel admis pentru circula?žia trenurilor de c?l?tori, iar tonajul trenului nu trebuie s? dep?Â?easc? tonajul prev?zut în livretul de mers pentru trenul respectiv

:|
 
si eu am vazut P Bucuresti-Urziceni cu LDH si chiar DA la coada dar acum nu stiu daca era activa sau inactiva tot ce va pot spune este ca scotea fum si motoarele mergeau.

iar pe Ploiesti-Urziceni trenul pleaca cu 2 LDh-uri in fata.

Mai sus se vorbea de greutatea locomotivei daor in cazul BrAOSV-Predeal acolo undee este panta si nu despre orice campie, ses sau stepa unde nu se punse problema ruperii carligului dintre loc si vagoane.
 
Florinn a spus:
Poate ca la calatori nu e voie si din considerente de confort pentru calatori, nu stiu, poate ne spune cineva mai avizat de ce.

Intr-un tren cu locomotive active la ambele capete, practic prima jumatate este tractata, iar a 2-a impinsa; vagoanele de la mijloc sunt cand tractate cand impinse, in functie de traseu, cu dese si puternice smucituri fata-spate, care le face incompatibile cu transportul de calatori, in care confortul este considerat esential. ;-)
 
Esti sigur ?
Florinn a spus:
Poate ca la calatori nu e voie si din considerente de confort pentru calatori, nu stiu, poate ne spune cineva mai avizat de ce.
De ce nu vad eu "inactiva" aici ?! :?
 
shoppy a spus:
Ce sunt sigur este ca legea compunerii fortelor se aplica atat la trenuri cat si la trenulete. Si daca componenta fortei care trage trenul spre interiorul curbei e mai mare decat cea care il tine pe sina, atunci vagonul o ia "pe scurtatura", indiferent de scara.

La trenurile reale, comprimarea tampoanelor dinspre interiorul curbei contribuie cred substantial la mentinerea materialului rulant pe sine, spre deosebire de H0 (si eventual de cel american - fara tampoane :D )...