Elefantul la N

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
na ca a venit si Horia, insa nu mai am ce sa pun la loc ca le-ati pus voi (cu ajutorul lui Rudi) destul de bine... :D

mai intai in 1953 a fost V200.0, cea cu bot rotund si geamuri mari pe lateral, de 2200PS (motoare Maybach)... apoi in 1959 V200.1, cu botul mai plat si motoare mai puternice.

pe 1 ianuarie 1968 V200.0 devine 220 si V200.1 devine 221...

ca modele pe N actuale si acceptabile, avem V200.0 Roco si V200.1 Mtx si Fleischmann... cam toti au avut V200 in diferite versiuni in program!

felicitari Elef pentru trenurile "reale" :)
 
buna Nelu,

imi aminteste de Trainz :D

daca n-ar fi acele linii de garare (sau acces la rampa de marfuri?) foarte atipice, nu as avea ce zice... organizarea mi se pare logica, amplasamentul pe diorama la fel ;) poate il mai "strambi" un pic ca sa scapam de acele linii paralele cu blatul de care am tot vorbit!
 
Salut Horia,

gara este facut in WinTrack versiunea demo .
Ideea acelor linii de garare (care de fapt sunt rampe de marfuri) mi-a venit cand ma uitam in goolgle earth la berlin(mai precis la cel de vest) si ceva similar exista pe langa Siemensstrasse.



Referitor la blat, teoretic linia pe diorama va fi un mare 8 , gara fiind pusa oblic pe o diagonala a blatului(blatul iese cam 1,85m/0,85m).

Nelu
 
stai mai asa... tocmai la Siemenstrasse ai ajuns si tu...

pe undeva am o poza, facuta de pe pasajul denivelat acum disparut (ce frumusete de pod!); de pe acele linii se descarcau pana prin anii 1970 vagoanele de marfa acoperite incarcate cu fructe si alte "primeurs" direct in camionete si camioane, in directia pietelor... in poze se vad mai ales G-uri italiene cu acoperis in V!

din cate stium rampa nu se mai foloseste de zeci de ani... iar "gara" nu e gara, doar o Abstellgruppe pentru garnituri goale si pe acolo trec si liniile de S-Bahn (care are statie ceva mai departe)

avem deci un caz particular de rampa de marfuri...
 
Salut,
Parerea mea este ca arata foarte urat asa cu raze mici in colturi ,si cu buc de sine drepte intre curbele mici.....Trenurile o sa aibe un mers foarte nerealist ,si in plus nu arata optic bine.Eu as renunta la cativa cm in lungimea garii ,si as face raze mai mari dintr-o bucata .
 
Sincer curbele R1 si R2 nu prea ma incanta, dar pe mine ma intereseaza gara mai mult.Problema e ca datorita garii am ajuns la 1,8m/0,85m, asa ca am sacrificat restul.
 
OK ,atunci nu ar fi rau sa faci putin "camuflaj" ? Ceva pomi in curbe ,un pod care trece exact peste colt ,unde razele sunt mici etc.....
 
buna,

ca principiu, R1 si scara N nu fac bun menaj... de exemplu, locomotive clasice ca 1044 OBB Roco, 243/143 Roco, etc nu trec prin R1 ci doar de la R2 in sus... incearca macar sa scurtezi cu 5-10cm gara, ca sa poti trece pe curbe R3/R4...
 
Buuun sa lasam un pic diorama ipotetica.
Am cumparat niste vagoane si am facut unrmatoarea garnitura:
BD4yg-B4yg-AB4yg-B4yg.



Ideea e ce locomotiva ar merge?
 
Belea. :lol: intentioneaz si eu sa fac aceasta garnitura.deocamdata am doar vagonul de clasa a doua.ce locomotiva pui sa traga frumusetea?
 
buuuun... avansam, poate nu cu diorama, insa avansam!

avem aici o foarte autentica garnitura de Umbauwagen 4yg, vagoane realizate in anii 1950 pe sasie de vagoane vechi care au supravietuit in trafic regulat la DB pana spre 1984-85... la tine vad vagoane de epoca IIIb (1956-1968), pesemne cele de la Roco din productie aradeana... :D

aceste vagoane circulau sau "intre ele" sau se completau cu 4yl-uri, Eilzugwagen din Grupa 30 (nituite) sau 36 (sudate) de la Fleischmann sau Roco. ca locomotive tipice, am avea BR86, 50, 65 (cu aburi, Fleischmann), V160 de preserie (Trix), V160 serie (Brawa), eventual V100 (Fleischmann, Trix, Arnold) sau V80 (Trix, Arnold)... nu prea vad nimic potrivit prin gama Roco...

o combinatie des intalnita cu 4yg-uri (cunoscute in Germania ca Ypsilon-Gustav) si in capat un Mitteleinstiegwagen cu post de conducere (Fleischmann) era cea cu locomotive cu aburi pregatite pentru trenuri reversibile (ceea-ce CFR nici acum nu e in stare sa gandeasca) cu BR38.10 Wanne sau BR78... :lol:
 
Vagoanele sunt Roco si or fi facute la Arad ;), iar diorama e o chestie mai indepartata.Momentan un minim necesar de locomotive si vagoane este prioritar.
Dar un BR38.10 cu tender normal nu merge :D ?Fiindca am 2 locomotive in plan acum Br38.10-40 si Br56.20-29.

Nelu.
 
buna,

BR56.20-29 nu prea are cum, erau masini de marfa si prin 1956 erau la DB cam toate duse... pe calea flacarii... :(

BR38.10 se poate, ba chiar daca gasesti pe undeva pe prima de la Fleischmann, cea originala din 1972 cu numere de control (038 772-x, fosta 38 1772) am pe undeva si o poza cu ea coborand in veselie pe Kinzigtal pe la Schenkenzell, in jos spre Schiltach, prin 1970, cu trei Umbauwagen pe 4 osii dupa ea - pesemne, BD, B si AB... este vorba de linia cu profil greu Hausach-Freudenstadt, care se desparte din magistrala Padurii Negre Offenburg-Konstanz...

in acest caz, as prefera o 38.10 cu tender prusac (cum era/este 1772), cu trei lumini si deflectoare Witte; pozitia si numarul domurilor nu sunt relevante; atentie, cand vorbeam de 38.10 reversibila, asta nu inseamna numai tender Wanne, ci si cabina inchisa, ca sa poata merge si inapoi cu 80km/h!

acum ramane de vazut daca 38.10 Fleischmann te multumeste; cele mai recente au bielele mai fine, ca aspect general este ok insa dateaza totusi din 1971... eu am trei in colectie...

adevarul este ca daca baietii ar fi destepti, ar scoate o 38.10 noua de la A la Z...

nu uita ca in acest an o 38.10 este impreuna cu cateva Donnerbuechsen in StartSetul anului de la Fleischmann! ;)
 
BR56.20-29 nu prea are cum, erau masini de marfa si prin 1956 erau la DB cam toate duse... pe calea flacarii...

Stai ca Br56.20-29 nu o pun la trenuri de calatori.


Br38 -ul la care ma gandisem e :
http://www.reynaulds.com/products/Fleischmann/7160.aspx
nu uita ca in acest an o 38.10 este impreuna cu cateva Donnerbuechsen in StartSetul anului de la Fleischmann!

Imi facea cu ochiul dar e totusi start set si mi-e frica ca locomotiva sa nu fie cu tot ce trebuie pe ea ;).

Oricum multam pt consiliere :).

Nelu
 
buna,

am vazut setul, si loco are tot ce trebuie pe ea, inclusiv inscriptiile, parca lipseste ceva vopsea rosie pe la biele insa asta nu e o drama... iar ramele geamurilor de la vagoane nu sunt vopsite!

7160 NOUA este ok, e una fara primul dom de aburi; exista insa si 7160 veche, produsa din 1971 pana in 1995, si aceea este de fapt 038 772-x de epoca IV... prima loco cu tender Fleischmann pe N!
 
Mai am o intrebare Horia, la Br41, pe care il am, vreau sa ii pun o garnitura de calatori si pe un forum in limba lui Goethe (care e o limba aproape total necunoscuta pt mine) am vazut urmatoarea garnitura:
PW 4i - B4yw 36/50 -B4yw 36/50 - A4yw 30/50 -B4yw 36/50.

Este corecta?

Nelu
 
buna,

yw-uri 36/50, deci vagoane de Eilzug sudate reconstruite cu scaune moi... ar putea fi cele de la Roco :)

41 era o masina de coletarie rapida, care prin nordul Germaniei a tras si D-Zug-uri renumite (D512 Helvetia Express) de la Puttgarten cel putin pana la Lubeck daca nu chiar Hamburg HBf... am vazut des 41 Altbaukessel cu trenuri accelerate (Eilzug, E) cu vagoane de Eilzug 36/50, uneori combinate cu vagon de bagaje de razboi (MPw, MD, exista la Roco) - in general 4-5 vagoane!

in general in anii 1960 se circula amestecat, nu ar strica si un Bum sau un yl (Mtteleinstiegwagen) pe acolo, ba chiar dupa 1965 si primele Silberlinge, inca cu sasiu negru...

rar se intalneau garnituri "curate", numai cu un tip de vagon... cel mai bine ar fi sa te iei dupa o poza veche, mulumita unor oameni ca Walter Hoellnagel sau Carl Bellingrodt avem ce sa vedem! :D