Gara Govajdia

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Rogames

New Member
17 Decembrie 2011
8
0
Brasov
LOCATION
Brasov
(Govajdie 1905)

"Furnalul din satul hunedorean Govajdie, cunoscut pentru faptul c?? a produs fonta necesar?? realiz??rii mai multor elemente de rezisten??? ale Turnului Eiffel, va fi reabilitat ?i pus în valoare din punct de vedere turistic în baza unui proiect cu finan?are nerambursabil?? estimat la 1,5 mi??­lioane de euro, informeaz?? Agerpres.

Proiectul a fost elaborat de Prim??ria comunei Ghelari, pe raza c??reia se afl?? satul Govajdie, ?i va fi finan?at prin Programul Opera?ional Regional dup?? organizarea licita?iei publice de execu?ie."Inten?ion??m ca lucr??rile de reabilitare ale furnalului s?? fie începute în prim??vara acestui an ?i s?? se încheie în toamn??. în cadrul proiectului va fi ref??cut acoperi?ul halei în care se afla furnalul, vor fi efectuate repara?ii la funda?ie ?i vor fi consolidate zidurile. De asemenea, va fi ref??cut?? gara veche din Govajdie, dup?? modelul ini?ial din anul 1800</B>
<B>[de fapt 1900]", a declarat ieri primarul comunei Ghelari, Ioan Bulbucan.
în proiect a fost inclus?? ?i reabili??­tarea c??minului cultural din Govajdie, acesta urmând s?? fie transformat în Muzeul Fierului. în acest loc vor fi posibile proiec?ii tridimensionale cu imagini ale furnalului, în diferite perioade ale existen?ei acestuia. Lâng?? Muzeul Fierului vor fi amplasate câteva case tradi?ionale din ??Â?inutul P??durenilor.

Turi?tii interesa?i de aceste obiective vor fi adu?i din Hunedoara la Govajdie cu o replic?? a moc??ni?ei, deosebirea fiind c?? vagoanele trenule?ului vor fi montate pe ro?i din cauciuc ?i nu pe boghiurile de cale ferata îngust??. Traseul gândit de autorit???ile locale include Castelul Corvinilor din Hunedoara, Catedrala Ortodox?? din Ghelari ? singura dintr-o comun?? româneasc??, intrarea într-o min?? de fier, furnalul ?i Muzeul Fierului din Govajdie.[...]"

Text preluat din Jurnalul National.

Exista oare planuri cu gara, era model tip, sau poate doar din fotografii s-o reconstituie?
 
Gara veche din Gavojdia e de fapt inglobata in actuala gara. Reconstituirea "ca la 1900 " e o poveste, pentru ca ar trebui sa darame aripa din stanga.

Statia Gavojdia era la 1900 o statie clasa a 3-a MAV. Planurile si alte informatii gasesti pe acest site.
 
Dar Gavojdia e pe linia 900 si avea legatura cu Nadrag pe linie ingusta. In judetul Timis.

Aici e vorba de linia ingusta din judetul Hunedoara. E Govajdia.
 
@ Catalin:



Vezi aici:

http://ro.wikipedia.org/wiki/Calea_Ferat%C4%83_Minier%C4%83_Ardelean%C4%83

Oricum, am serioase indoieli privind rezultatul lucrarilor, intrebandu-ma ce as putea sa inteleg din propozitia asta: "deosebirea fiind c?? vagoanele trenule?ului vor fi montate pe ro?i din cauciuc ?i nu pe boghiurile de cale ferata îngust??".

Ce sa inteleg de aici? Ca nu vor merge pe sine? Or sa toarne asfalt peste traseul caii ferate si in cele din urma in loc de locomotive vor fi folosite niste tractoare "mascate" in locomotive ca la Mamaia?

Daca este asa, o sa iasa un kitsch de toata jena!
 
Refacere "gospodareasca", precum atatea altele in Romania. Oricum, nu cred ca e cineva dispus sa refaca sinele de cale ferata, pana nu iese comisionul gras.
 
...Asa o sa faca, Victorian, o bataie de joc...din ce am vazut si eu prin presa nu va fi reabilitat traseul fostei mocanite...vor aduce niste "TI-TI-car-uri" tractorase mascate, care vor merge pe SOSEA de la Castelul Corvinilor catre Teliucul Inferior, Ghelari, Retisoara, Govajdie si inapoi la Hunedoara.


Oricum colegul de forum COMBO, ne poate lamuri cel mai bine ce anume se va face acolo...
 
Am gasit pe fortepan multe poze cu linia ingusta Retisoara.

http://www.fortepan.hu/?tags=Transylvania%2C+Ghelari%2C+&x=6&y=5&view=query&lang=en&q=