Ghid de cur??are locomotive

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

CyberDude

Active Member
Trenulist
11 Martie 2017
70
37
LOCATION
Oradea
Salutare, sunt încep?tor într-ale modelismului. Am început s? achizi?ionez material rulant, în special locomotive pentru c? sunt atras ?i de partea de colec?ionare. Unele sunt noi, din magazin, altele second (rulate sau nerulate).
Acum c? a? vrea s? le încerc, ne?tiind în toate cazurile starea in care sunt, m? gândeam c? poate ar fi mai indicat întâi s? le cur?? / gresez, etc. E posibil ca unele s? nu fi fost rulate niciodat? ?i au mul?i ani de când sunt produse, de ex Bachmann ND2.

Am c?utat pe forum, dar în afar? de câteva men?iuni în trecere, nu am g?sit un ghid mai complet/sistematic de cur??are:
- sfaturi de dezasamblare
- scule
- materiale necesare (uleiuri, solven?i, vaselin?, spray de contact?, etc)
- metode de lucru (ce se greseaz?, cum, cât)
- procedura de rodaj
- între?inere/revizie periodic? (rulare, cur??are, gresare, etc)

Cred c? ar fi o bun? surs? de informare pentru to?i membrii.
Mul?umesc!
 
Mare parte din locomotive, cele diesel ?i electrice, se desfac prin scoaterea carcasei de pe ?asiu. In pliantele locomotivelor noi, exist? aceste informa?ii. Modul general, se trage pu?in de pere?ii laterali pentru declipsare. Recomand parcurgerea instruc?iunilor.
Cele cu abur sunt ceva mai complicat de desf?cut, îns? la modul general, se desfac ?uruburile de sub locomotiv? ?i se separ? ?asiul de cazan/marchiz?. Tenderul poate fi demontat prin una din metodele descrise mai sus sau combina?ia. De asemeni, recomand citirea instruc?iunilor.

Scule, ?urubelni?e fine, scobitori, be?iga?e de urechi, alcool isopropílic pentru contactele electrice, alcool "normal'. Aten?ie mare la isopropílic, a se evita contactul cu suprafe?ele vopsite, 90% ?anse de a ataca vopseaua. Înc?pere ventilat? sau/?i masc? pentru filtrare, este toxic.

Lubrifierea....vaselin? siliconic? sau dedicat?, de la produc?torii de trenule?e, pentru angrenaje ?i ulei mecanisme fine (sau dedicate) pentru lag?re, acolo unde este axul motorului in lagar, de exemplu. Cantit??i mici, excesul se va prelinge inevitabil pe ro?i, pe ?ine.

Rodajul, Roco recomand? 30 minute, "half-speed", in fiecare sens. Cur??are periodic? la 6 luni sau 1, in func?ie de "kilometrii parcur?i".

Acolo unde sunt dubii, la vreun model sau opera?iune, exist? dou? op?iuni unde s? adresezi întreb?rile... Google sau aici, pe forum.

Succes!
 
Ultima editare:
Cum zic mecanicii: Mai bine nu pui deloc decat sa pui prea mult.
Ai sanse sa mearga asa mai mult.
 
  • Like
Reac?ii: mpursu
@CyberDude pentru locomotive disecate si cu intestinele la vedere, recomand topicurile colegilor @GFN ,@mpursu , etc

Pe langa demontaj, se pot observa o multime de detalii folositoare, fie la demontare, reparare sau curatare.
 
Ultima editare:
Mul?umesc tuturor pentru informa?ii, o s? revin dac? am neclarit??i.
Am citit câteva din topicurile tehnice cu digitaliz?ri - într-adev?r sunt multe de înv??at.
Observ c? @mpursu este membru al clubului din Oradea, unde locuiesc ?i eu. Poate când se mai potole?te Covid-ul o s? încerc s? m? al?tur.