Heljan 5021- 1:76 Vagon Habbins Grup feroviar Roman

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

AdyAero

Well-Known Member
Trenulist
9 Septembrie 2008
591
367
42
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Nu este un model nou, dar acum l-am descoperit din intamplare: https://www.hattons.co.uk/stocklist...oman_railadventure_livery_weather/stockdetail
O mica prezentare:


Comparatie cu model Roco: similar:


In mod ciudat, diferentele de dimensiune nu sunt asa de mari pe cat ma asteptam.
23264 mm la scara 1:11 (intre tampoane) inseamna 306 mm la scara 1:76 si 267 mm la scara 1:87, deci 40 mm cand de fapt sunt doar 15 mm intre cele 2, iar inaltimea este aceeasi.
Pe site-ul Roco un model similar are 267 mm deci Roco au respectat scara: https://www.roco.cc/en/product/23396-0-0_1000_0-1-0-0-0-003001-1/products.html
 
Ar trebui sa cauti comparatie cu vagonul real. Din cate imi amintesc, vagoanele astea cand le-am vazut in circulatie erau mai mici decat restul din tren, si ca inaltime, dar parca si lungime. Sunt facute sa fie transportate cu ferry-boat si sa circule pe reteaua engleza, care are un gabarit mai mic.
 
  • Like
Reac?ii: nae44
Da, asa este. Acelasi tip de vagon este construit si pentru gabaritul britanic. Acesta este si mai putin inalt dar si mai ingust. Desigur, un astfel de vagon poate circula in Europa oriunde (probabil nu pe linia Oravita - Anina) dar invers nu.

Referitor la modele, e destul de interesant. Stim ca britanicii au totul pe dos. De exemplu, circula pe stanga. Nici la modele nu fac exceptie. Modelele lor sunt pe ecartament de 16,5 mm (deci ar fi de H0) insa sunt la scara 1:76 (00e). Acest lucru este cu atat mai ciudat cu cat gabaritul lor este mai mic decat al celorlalti. Am avut surprinderea sa constat asta la modelele mele. Aveam, pe aceeasi linie de H0 un EA si electrica britanica 972 de la DB. Daca e sa fie respectata realitatea corect si ambele locomotive ar fi la 1:87 ar fi trebuit ca locomotiva britanica sa arate ca o locomotiva la scara TT pusa pe linie de H0 pe langa EA. De fapt, lucrurile nu stau asa. Locomotiva britanica este ma mare si mai voluminoasa decat EA-ul, ambele fiind pe aceeasi linie si in realitate fiind invers. Asta din cauza ca locomotiva britanica este la scara 1:76.

Acum ma gandesc la vagonul acesta cargo waggon. Daca el este pentru gabaritul britanic in realitate, ca model ar trebui sa fie mai mare daca este la scara 1:76 pus pe o sina de H0. Foarte ciudat, dar asa este.
 
Vagonul real Habfis pe profil britanic de generatia a saptea, precum cele de la Barexim si GFR si care e reprezentat de modelul Heljan are lungimea peste tampoane de 21.700 mm si lungimea reala de incarcare de 20.440 mm.

Vagoanele standard UIC europeene de generatie actuala Habbi(ll)ns au lungimea de incarcare de 22.000 mm si lungimi peste tampoane in jur de 23.300 mm. Habbins ale CFR Marfa au de exemplu 23.260 mm LüP.

Sunt cam un metru si jumatate lungime intre ele. Vagoanele pentru feribot nu sunt numai mai inguste si mai scunde ci si mult mai scurte.

Florin @Gam3 are poze cu ambele tipuri, poate exemplfica asta aici.
 
varianta pentru gabarit britanic are 21.70 m lungime.
varianta OBB are 23.35 m lungime
varianta pe care o are Grampet are 23.24 m lungime
varianta CFR are 23.26 m lungime
si cel mai lung, cu 3 pereti culisanti, RO-DBSR de 24.1 m lungime
 
  • Like
Reac?ii: AdyAero
Multumesc Florin.

Vagoanele standard UIC au toate lungimea de incarcare 22.000 mm. Diferentele la lungimea peste tampoane vin din cauza ranforsarilor peretilor frontali si a traverselor frontale. Cu cat vagonul e mai recent, cu atat e mai lung. De aici cei 10 centimetri in plus ai vagonului ÖBB/RCA de ultima generatie comparat cu cele CFR Marfa care au deja 15 ani.
 
In penultima poza ai prins un Habis 8 cu gabarit G2, care teoretic nu are voie pe reteaua CFR decat cu aprobare speciala.
 
Bun, inteleg atunci ca varianta Heljan este totusi la scara 1:76 dar reprezinta un vagon cu usi culisante de dimensiuni mai mici (lungime si inaltime) care poate circula in UK.
 
Intelegi bine. :)

Insa nu e un vagon cu usi culisante ci cu pereti laterali culisanti. Cu usi culisante e un Gabs, un Gags etc. La RIV la litera G avem cutie inchisa si usi laterale culisante, la litera H ce am scris mai sus. ;)
 
  • Like
Reac?ii: AdyAero