Idee pentru un start-set

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
@ Ana:

Atentie mare cand este vorba despre un cadou: Inainte de a achizitiona ceva, e bine sa "sondezi" preferintele sotului in privinta scarilor favorite. Ca sa nu te aiuresc de tot, in principiu sunt trei scari uzuale si anume:
H0 (1:87) cu o linie avand 16.5 mm intre sine
TT (1:120) cu o linie avand 12 mm intre sine
N (1:160) cu o linie avand 9 mm intre sine.

In fine, mai exista si varietatile britanice, care merg pe aceleasi sine ca si H0 sau N dar sunt un pic mai mari.

De asemenea, ar trebui sa-l sondezi in privinta ariei geografice de interes (Europa, Marea Britanie sau Statele Unite) si de asemenea, in privinta epocii care-l intereseaza. Iarasi, ca sa nu te aiuresc cu epocile din modelismul feroviar, vezi macar daca-i plac locomotivele cu aburi sau le prefera cele diesel sau electrice. Primele fac parte din epocile "mici" adica pana in 1960, celelalte apartin mai degraba de epocile "mari", adica de pe la 1960 incolo.

Deci vezi intai ce-si doreste, si daca ii plac locomotivele mai vechi, cu aburi, si il incanta cele din Marea Britanie, atunci ti-as sugera o varianta un pic mai exotica, respectiv un start set britanic, care are avantajul de a fi ceva mai ieftin. Vezi aici:

http://www.hobb-e-mail.com/shop/shop.php?c=viewproduct&pid=16796&cat=501&maincat=26&start=0&sid=sidbf7414c78e9e418ce7ff69f53832156c

http://www.hobb-e-mail.com/shop/shop.php?c=viewproduct&pid=18944&cat=501&maincat=26&start=0&sid=sidbf7414c78e9e418ce7ff69f53832156c

55 de lire inseamna 261.03 lei, iar 60 de lire inseamna 284.76 lei la cursul de schimb BNR de azi, adica 4.746 lei/lira.

Se poate comanda direct de pe site si se plateste cu credit card; la pret se mai adauga inca circa 13 lire pentru transport. Coletul soseste prin posta in circa doua saptamani.

Stiu ca e un pic mai mult decat suma propusa, insa 250 de lei este realmente putin pentru un trenulet, si macar varianta propusa ar avea avantajul sa fie ceva cumparat de nou, nu second hand, ar avea tot ce-i trebuie, si ar mai fi si insolit pe deasupra!
 
ana,lasa-mi pe pm un nr de tel la care poti fi contactata si cred ca am eu ceva pt tine.am un set de la roco cu o lok electrica br 100 si doua vag de calatori foarte frumoase si un set de marfa format dintr-o lok cu aburi br 80 si 3 vag de carbuni.toate sunt noi si pe preturi foarte bune.
 
victorian a spus:
@ Ana:

Atentie mare cand este vorba despre un cadou: Inainte de a achizitiona ceva, e bine sa "sondezi" preferintele sotului in privinta scarilor favorite. Ca sa nu te aiuresc de tot, in principiu sunt trei scari uzuale si anume:
H0 (1:87) cu o linie avand 16.5 mm intre sine
TT (1:120) cu o linie avand 12 mm intre sine
N (1:160) cu o linie avand 9 mm intre sine.

In fine, mai exista si varietatile britanice, care merg pe aceleasi sine ca si H0 sau N dar sunt un pic mai mari.

De asemenea, ar trebui sa-l sondezi in privinta ariei geografice de interes (Europa, Marea Britanie sau Statele Unite) si de asemenea, in privinta epocii care-l intereseaza. Iarasi, ca sa nu te aiuresc cu epocile din modelismul feroviar, vezi macar daca-i plac locomotivele cu aburi sau le prefera cele diesel sau electrice. Primele fac parte din epocile "mici" adica pana in 1960, celelalte apartin mai degraba de epocile "mari", adica de pe la 1960 incolo.

Deci vezi intai ce-si doreste, si daca ii plac locomotivele mai vechi, cu aburi, si il incanta cele din Marea Britanie, atunci ti-as sugera o varianta un pic mai exotica, respectiv un start set britanic, care are avantajul de a fi ceva mai ieftin. Vezi aici:

http://www.hobb-e-mail.com/shop/shop.php?c=viewproduct&pid=16796&cat=501&maincat=26&start=0&sid=sidbf7414c78e9e418ce7ff69f53832156c

http://www.hobb-e-mail.com/shop/shop.php?c=viewproduct&pid=18944&cat=501&maincat=26&start=0&sid=sidbf7414c78e9e418ce7ff69f53832156c

55 de lire inseamna 261.03 lei, iar 60 de lire inseamna 284.76 lei la cursul de schimb BNR de azi, adica 4.746 lei/lira.

Se poate comanda direct de pe site si se plateste cu credit card; la pret se mai adauga inca circa 13 lire pentru transport. Coletul soseste prin posta in circa doua saptamani.

Stiu ca e un pic mai mult decat suma propusa, insa 250 de lei este realmente putin pentru un trenulet, si macar varianta propusa ar avea avantajul sa fie ceva cumparat de nou, nu second hand, ar avea tot ce-i trebuie, si ar mai fi si insolit pe deasupra!


Buna dimineata.Multumesc frumos pentru ajutor insa nu cred ca se gandeste la asa ceva.Nu l-am vazut sa se uite pe site-uri dupa trenulete sau sa-mi spuna ceva de acest gen mai mult sau mai putin.Stiu ca-i plac,stiu ca-si doreste dar nu cred ca se duce cu gandul atat de departe.Oricum multumesc de sfat si voi lua in considerare.
 
dac a spus:
Ana, dau si eu un sfat:

Start-seturile sunt mai potrivite pt. cei mici; chiar daca barbatii tot copii raman (zice-se) eu cred ca daca vrei un cadou de mos pt. sotul tau, cauta o locomotiva cat mai frumoasa si mai detaliata (pe gustul tau) in bugetul de care dispui.

Daca asta ii va trezi interesul pt. acest hobby, atunci o sa isi ia singur sine, etc. (si e posibil sa ajungi sa regreti... :D )
Daca nu, macar va da bine intr-o vitrina pe post de bibelou...


:D Imi place sa cred ca e totusi un copil mare si are grija sa nu ,,se duca in cap" asa usor.
 
ana a spus:
:D Imi place sa cred ca e totusi un copil mare si are grija sa nu ,,se duca in cap" asa usor.

copil mare...mic...tot copil e :p ...nu se duce in cap,insa pe sine si roti de trenulete cu siguranta se va da :skul:
peste un an(sau poate mai devreme) sa ne spui cate locomotive si vagoane are deja...sau daca iti cere ajutorul la diorama :|
 
Imi permit si eu un sfat, pentru ana.
Acest hobby este unul foarte costisitor, indiferent de ce zic unii sau altii, indiferent de nivelul la care este practicat. Chiar la marfa de slaba calitate, preturile sunt foarte mari, mai ales pentru salarizarea de la noi, singura sansa fiind aceea a materialului rulant adus de afara si vandut sub pretul pietei.

Daca omul doreste un start set ieftin, solutia ar fi Mehano. Un pret putin mai sus duce catre Piko. Se prefera evitarea produselor second hand, mai ales datorita uzurii mecanice si chiar al aspectului. Daca se incepe cu un start set ieftin, iar sotul tau va fi prins de aceasta pasiune, va investi treptat, urmand a tine primele modele din motive nostalgice, sau le poate folosi pentru experimentarea tehnicilor de weathering sau iluminare.
 
Era o vreme cand se gaseau start-seturi Bachmann la noi...si destul de ieftine...Gata, s-au dus? :(
Eu cred totusi ca o "americana" reprezinta un mai bun inceput. Are aparenta "tehnica" care le lipseste modelelor europene de pret similar. Locomotivele/vagoanele americane, negasindu-si locul in peisajul european, au preturi muuult mai bune. Daca vrei sa duci de nas un copil Mare :D eu cu asa ceva as incepe...Daca prinde, se orienteaza el singur (am citit pareri si pareri pe-aici, si cat se poate de diferite....E bine totusi cand ai de unde alege; oricare din variantele propuse, dupa cum ai vazut, se intemeiaza pe ceva!)

Succes in achizitie...si pe mai departe!
 
Va multumesc frumos domnilor.Am stat si m-am gandit mai bine si am zis ca dc tot vreau sa fac o treaba,o bucurie unui copil mare :D o sa ma orientez catre o locomotiva, sine cu o gara eventual.Ulterior, daca el isi va prinde sufletelul pe acolo o sa facem investitii.A? Ce ziceti,merge asa? 8)
 
copil mare...mic...tot copil e :p ...nu se duce in cap,insa pe sine si roti de trenulete cu siguranta se va da :skul:
peste un an(sau poate mai devreme) sa ne spui cate locomotive si vagoane are deja...sau daca iti cere ajutorul la diorama :|[/quote]


Hehe.Sa ne vezi pe amandoi aranjand diorama ca,sa nu crezi ca eu sunt altfel decat el.Este foarte posibil sa ma prinda pe mine mai mult decat pe el. :D
 
hmmm... ma bag si eu un pic
Daca exista "riscul" sa va molipsiti amundoi e bine sa ai in vedere si un alt aspect: spatiul. Marea majoritate duc lipsa de un spatiu care sa le permita desfasurarea.
In cazul in care stati la bloc si o eventuala diorama va fi sub 2mp, m-as orienta catre o scara mai mica (N de ex). Se pot face lucruri frumoase si la HO pe 2mp, am vazut destule exemple pe aici, dar la N in 2mp faci un oras intreg (exagerez un pic, dar nu mult).
Dezavantajul(e) ar fi: niste costuri parca mai mari - nu sunt f sigur ca nu am urmarit, dar sigur o oferta mult mai subtire ca la HO. Si evident o munca mult mai de chinez...
 
@ Ana:

Decat sa va luati un start-set ieftin, mai bine ia de banii aia o locomotiva mai buna, si n-aveti decat sa completati voi pe urma. Daca cumperi un start-set, cumperi ceva ieftin, gandit oarecum pentru copii si pentru persoane fara pretentii. Daca cumperi numai o locomotiva, cumperi ceva care se adreseaza, cel putin teoretic, unor persoane avizate, deci are alta "clasa" de calitate.

Dar iti sugerez inca o chestie, inainte de a face prima achizitie: fa in asa fel incat sa vezi cu ochii tai ce inseamna scara H0, ce inseamna scara TT si ce inseamna scara N. Neaparat sa tii chiar in mana o locomotiva la toate cele trei scari, sau macar la H0 si la N, inainte de a apuca sa te obisnuiesti cu scara. Fiindca pe urma, daca te obisnuiesti cu H0, N o sa ti se para extrem de mic, minuscul. Daca te obisnuiesti cu N, pe urma H0 o sa ti se para mult prea mare, monstruos (englezii zic ca H0 vine de la "Horribly Oversized"!) Nu sunt in masura sa iti recomand vreuna din ele; aici vei gasi admiratori infocati ale tututor, si fiecare din ele are avantaje si dezavantaje. Important este sa faci o alegere care sa-ti mai placa si peste doua luni sau doi ani.
 
victorian a spus:
@ Ana:

Decat sa va luati un start-set ieftin, mai bine ia de banii aia o locomotiva mai buna, si n-aveti decat sa completati voi pe urma. Daca cumperi un start-set, cumperi ceva ieftin, gandit oarecum pentru copii si pentru persoane fara pretentii. Daca cumperi numai o locomotiva, cumperi ceva care se adreseaza, cel putin teoretic, unor persoane avizate, deci are alta "clasa" de calitate.

Dar iti sugerez inca o chestie, inainte de a face prima achizitie: fa in asa fel incat sa vezi cu ochii tai ce inseamna scara H0, ce inseamna scara TT si ce inseamna scara N. Neaparat sa tii chiar in mana o locomotiva la toate cele trei scari, sau macar la H0 si la N, inainte de a apuca sa te obisnuiesti cu scara. Fiindca pe urma, daca te obisnuiesti cu H0, N o sa ti se para extrem de mic, minuscul. Daca te obisnuiesti cu N, pe urma H0 o sa ti se para mult prea mare, monstruos (englezii zic ca H0 vine de la "Horribly Oversized"!) Nu sunt in masura sa iti recomand vreuna din ele; aici vei gasi admiratori infocati ale tututor, si fiecare din ele are avantaje si dezavantaje. Important este sa faci o alegere care sa-ti mai placa si peste doua luni sau doi ani.


Ha,deci m-am gandit bine.Intentionez sa ma duc intr-un magazin specializat pe asa ceva si sa urmez sfatul tau.Oricum toti m-ati ajutat f mult. :kiss:
 
Aaaa super.Pai cred ca ma orientez catre scara N.Mi se pare cea mai potrivita dintre toate.Desi si TT ar fi ok.
 
Ce ziceti de locomotiva asta?E buna? Si daca da spuneti-mi ce sine s-ar potrivi si ce altceva mai trebuie ca sa intregesc setul.
http://www.trennet.ro/produs/183
 
Eu "votez" ferm cu scara H0 (1:87) :

Detaliile sunt mult mai bine realizate (si vizibile); angrenajele, motoarele si mecanica in general muuuult mai fiabila; modelele au un rulaj mai apropiat de realitate (prototipic) precum si o rezistenta sporita la "intemperii" sau cataclisme - un mic zbenghi poate trece neobservat la H0, dar altereaza juma' din "impresia artistica" la N sau Z...

Ca sa nu mai vorbim de disponibilitate si variabilitate, care la H0 sunt superioare celorlalte scari la un loc (cel putin la noi...)
 
poate mai sunt si prin alta parte mai ieftine - si mai simple - dar iti trebuie ceva de genul asta:

http://www.jucarii.com.ro/produs.php?prodcod=1962