Imbunatatire BR 95 Piko

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

GFN

Guest
14 Octombrie 2010
694
1.094
LOCATION
Bucuresti
Buna ziua.
Zilele trecute am scos din cutie vechiul Zugset de la Piko cu locomotiva BR 95 DR.
Locomotiva desi este veche are un grad de detaliere extrem de mare ,dar are un mare minus, rotile sunt excentrice si se cam batzaie pe sine.
Alergatoarea si purtatoarea au fost schimbate cu unele de la o locomotiva Liliput , dar marea provocare o sa fie la rotile motoare.
Intebarea este daca a incercat cineva pana acum o schimbare de roti motoare la o astfel de locomotiva si ce roti sau potrivit???
Masurate cu sublerul au diametrul de 16mm.
Diametre identice am gasit la BR 95 Liliput si BR 50 Roco, dar la Liliput nu gasesc piese de rezerva, asa ca as apela la Roco , sau eventual la alte roti de la BR 95 Fleischmann , dar nu stiu ce diametru au, eventual daca are cineva un BR 95 FLm sa le masoare si sa imi zica si mie.20211112_114256.jpg20211112_114312.jpg20211112_114327.jpg20211112_114303.jpg
 
Ultima editare:
Chiar nu are nimeni un BR 95 de la Fleischmann sa imi zica cat au rotile motoare diametru???
 
Dupa ce am masurat rotile la mai multe locomotive din colectie am vazut ca BR 85 Roco are rotile la acelasi diametru cu cele de la BR 95 Piko.
Drept urmare am gasit si cumparat un sasiu de BR 85 Roco cu osii si inca cateva osii pe langa.
Am facut un test de depresare la una din osii sa vad ce si cum, oricum este osia cu rotile are nu ma interesau.20211209_110029.jpg20211209_110041.jpg
 
Ultima editare:
De obicei, Fleischmann are rotile la scara, chiar si modele mai vechi.
Nu acelasi lucru as putea sa afirm despre modelele vechi Piko, unde se obisnuia a mari distanta intre osii , pentru a avea loc roata cu bandajul supradimensionat sau reducerea in diametru (exemplu BR 55).
BR 95 ,BR 86, BR 85, BR 84, BR 58 (G12), BR 57 (G10), BR 56.20-29 (G8.2), BR 52, BR 50, BR 44, BR 43, BR 42, au 1400 mm diametru, pe foaia 1:1. La modele nu cred sa fie mare diferente.
 
Ultima editare:
Daca pana acum am avansat rapid cu lucrarea , acum treaba a devenit ceva mai migaloasa la biele si contramanivele , pentru ca nu se mai potriveau vechile contramanivele in gaurile profilate ale noilor roti m-am decis sa le inlocuiesc cu unele tot de la Roco, dar care au trebuit putin modificate la lagar pentru a se potrivi la bielele contramanivela.
Momentan atat petru azi pentru ca vreau sa ajung la expozitia de la CENAFER.:rolleyes:20211211_150232.jpg20211211_150301.jpg20211211_151700.jpg
 
Ultima editare:
Dupa ce am ajuns acasa de la expozitia de trenulete m-a apucat cheful de mestereala si asa am terminat proiectul cu locomotiva BR 95.
Din pacate gaurile profilate din rotile de pe stanga si dreapta sunt la fel profilate si contramanivelele de aceea nu imi permite pe partea stanga sa montez contramanivela spre inainte cum este corect, iar o interventie acolo mi se pare cam riscanta.
Capetele osiilor au fost vopsite cu Revell Matt 36 , contramanivelele cu un creion corector cu vopsea argintie.
Am asamblat locomotiva si am facut teste de rulaj.......o placere sa o privesc cum ruleaza fara sa se batzaie.
Urmatoarea modificare o sa fie de fapt o remotorizare , motorul asta vechi face ca o rasnitza.
Va urma....20211211_205104.jpg20211211_205008.jpg20211211_204940.jpg
 
Ultima editare:
Daca ii schimbi si motorul, o sa fie fix ce trebuie. E cam zgomotoasa, totusi… Ruleaza foarte lin, in schimb.
 
  • Like
Reac?ii: mpursu
Ce nuanta RAL reprezinta rosul de pe locomotivele DB/DR? Ca am si eu de vopsit capetele osiilor la o locomotiva si as vrea sa folosesc o nuanta cat mai apropiata.
 
  • Like
Reac?ii: mpursu
Partial corect, partial fals.

Culoarea nu e aceeasi la DB si DR. Wikipedia spune multe prostii, insa nu Wikipedia e baza ci se spuneau DRG, DR (Ost) si DB in acte. Cititi in "Diener" si veti stii si de ce sunt mai multe culori. :)

DR (Ost) a preluat culoarea stabilita in 1926 de catre DRG, adica Rot RAL Nr. 7. In noul catalog de culori introdus in 1941 (RAL 840 HR) aceasta s-a definit ca Feuerrot RAL 3000. In Est se vopsesc locomotivele cu abur cu RAL 3000 pana astazi, de exemplu la Meiningen

DB a vopsit incepand cu 1951 cu nuanta mai inchisa RAL 3002 si asta pana la scoaterea din serviciu activ ultimei locomotive cu abur in anii 1970. Locomotivele de muzeu din anii 1980 s-au vopsit de asemenea cu 3002.

Atat RAL 3000 cat si 3002 se gasesc ca lacuri nitro de exemplu la Weinert. Ca Enamel 3002 exista doar mat (Revell 36 cum a scris mai sus GFN) iar 3000 doar semimat (Revell 330).
 
330 exista de asemenea ca Enamel, se gaseste in orice drogherie Müller (cel putin de partea care trebuie a frontierei). :) In RO probabil in magazine de modelism.
 
In poze se vede o diferenta de nuanta, si apoi mai stau si ma gandesc ca poate nu le iese culoarea la plastic exact asa cum trebuie la carte deci tot pe incercatelea trebuie facut.
 
Operatiune incheiata cu succes, pacientul traieste :D
A fost montat noul sasiu , din pacate nu am mai stat sa fac poze , dar am facut un scurt filmulet la final cu toata garnitura din Zugsetul de la Piko.
 
Ultima editare: