Imbunatatiri 060 EA CFR by Amintiri Feroviare

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

mpursu

Well-Known Member
Trenulist
25 August 2007
3.673
643
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
Deoarece orice produs finit parc? nu-i gata dac? nu-l mai bibilim un pic... iat? ca m-am apucat ?i eu de separat farurile centrale ale locomotivei electrice 060 EA CFR by Amintiri Feroviare :D
Am dorit s? fac cât mai pu?ine modific?ri ale instala?iei electrice din locomotiv?, a?a c? schema noilor mele faruri arat? astfel:
 
Ultima editare:
Jumperii din selectoarele farurilor se pun pe pozi?iile corespunz?toare farurilor laterale, fiindc? farurile centrale vor fi alimentate de noul montaj. Avem de întrerupt doar dou? trasee, acelea care unesc primii anozi ai LED-urilor albe cu ultimii catozi ale LED-urilor galbene (punctat). Ultimii catozi ai LED-urilor albe se conecteaz? prin cate o rezisten?? de 430 ohmi la pinii rezisten?elor originale de 270 ohmi care duc la ie?irile de lumini ale decodorului, iar primii lor anozi se conecteaz? împreun? la colectorul tranzistorului PNP universal (TUP).
Aici vine frumuse?ea montajului meu :D, anume ca acest tranzistor va crea un "plus comun" pentru farurile centrale, comandat de F1 :cool: , fa?? de care ie?irile de lumini vor deveni negative sau vor fi l?sate în aer, exact ca în cazul plusului comun adev?rat.
Daca ie?irea F1 este l?sat? in aer de c?tre decodor, atunci baza tranzistorului T1 este "tras?" spre emitor (plus) de rezisten?a R3, ceea ce produce blocarea acestuia ?i, deci, absen?a unui poten?ial pozitiv la colector. Chiar dac? una din ie?irile de lumini va fi activat? (pus? la mas?), prin niciun grup de LED-uri albe n-are cum sa treac? niciun curent, deci farurile centrale r?mân stinse.
Daca ie?irea F1 este activat?, adic? pus? la mas? de c?tre decodor, atunci baza tranzistorului T1 este "tras?" spre mas? (minus) de rezisten?a R4, ceea ce produce deschiderea acestuia ?i, deci, apari?ia unui poten?ial pozitiv la colector. Dac? una din ie?irile de lumini va fi activat? (pus? la mas?), atunci de la acest "plus comun comandat" va trece un curent numai prin LED-urile albe ale c?ror ultimi catozi sunt conecta?i la ie?irile respective, adic? farurile centrale vor lumina numai în direc?ia de mers.
Dac? s-a comandat stingerea luminilor, atunci ambele ie?iri de lumini sunt l?sate in aer, deci prin niciun grup de LED-uri (galbene sau albe) nu poate trece vreun curent, nici chiar daca F1 este activ? ?i avem plus la primii anozi ai LED-urilor albe. Deci farurile centrale NU pot fi aprinse f?r? farurile laterale.
 
Ultima editare:
Toate bune ?i frumoase, dar... de la gând la fapta mai e un deal ?i-o vale, spuse un personaj din celebra pies? de teatru in versuri "Vlaicu-Vod?"
4.gif

Am întrerupt traseele respective cu ajutorul unei ?urubelni?e fiiiine ?i am legat împreun? primii anozi ai grupurilor de LED-uri albe, apoi am mutat jumperii ?i am montat cele dou? rezisten?e de 430 ohmi a?a cum am descris mai sus. Apoi am f?cut provizoriu leg?turile la tranzistorul PNP de uz general ?i am f?cut probele de func?ionare. Deoarece noua schem? a func?ionat impecabil, am trecut la aranjarea definitiv? a pieselor.
Toate bune si frumoase (a?a cum spuneam mai sus), da'unde s? plasez eu tranzistorul?! În loca?ul difuzorului plasasem deja decodorul (a?a mi-a pl?cut mie, na, ca s? nu stea încol?cite firele peste motor si volante), deasupra cablajului n-am îndr?znit fiindc? nu s-ar mai fi a?ezat la loc carcasa, a?a c?... idee, hai s?-l plasez SUB cablaj! A?a am ?i f?cut, tranzistorul g?sindu-?i locul definitiv cu ajutorul unei pic?turi de... Pic?tura :)
 
Ultima editare:
frumos lucrat :aplauze: ...insa de ce pentru fiecare imbunatatire adusa trebuie sa se deschida un topic nou,deja exista unul,astfel informatia ramane concentrata intr-un singur loc :roll:
 
O idee interesanta de modificare a aprinderi luminilor la EA dar ce se intampla atunci cand cineva doreste sa treaca de la decodorul simplu la decodorul cu sunet stiind ca functia F 1 (tasta 1) de pe telecomanda este dedicata sunetului ?
Va mai fuctiona sunetul ?
Va functiona odata cu aprinderea farurilor centrale ?
Poate era bine sa alegi o alta functie care sa nu fie alocat nimic , pentru farurile centrale .
 
@Mauritius

daca folosesti un decodor care are function mapping la lumini poti sa le modifici pe alte F... de ex F11, F12

sau poti modifica setarile de la decodorul de sunet in asa fel incat F1, F2 sa fie libere...
 
Intrebare: stiu ca EA-ul nu are portcupla pt. cuplaje scurte; a incercat insa cineva sa vada daca merg montate cuplele scurte ?
Distanta dintre tampoane loco - vagon pare mai mare decat normal (cu cuple standard) ceea ce ma face sa cred ca ar merge si cele scurte; pe de alta parte manualul zice: "montand cuple scurte modelul poate fi folosit pe curbe cu raza minima 450mm"
 
cu cuple scurte, pe curbe raza 420 mm, dupa o vreme se rup serpisorii care tin port-cupla pe pozitie centrala.
 
Eu i-am rupt de la bun inceput :D
Alte probleme in rulare ? agatari de tampoane ceva ?
 
Mie da. La trecerea din linie dreapta in curba, si fiind si plan inclinat, tamponul locomotivei agata pe cel al primului vagon :(
 
Problem solved:

Am marit cam cu 1 mm distanta dintre tampoane prin decuparea unei portiuni din portcupla vagonului (posterior) si inserarea unui distantier pe gatul cuplei scurte Roco, astfel aceasta este usor iesita in afara.

Probabil ca ar fi trebuit decupata portcupla locomotivei, dar... mi-a fost lene sa o mai desfac...

Interesant este ca distanta dintre vehicule este cam aceeasi ca in cazul DA, desi distanta dintre tampoane este mai mare (EA-ul le are mai retrase)


Later edit: ba mi-am invins lenea si am decupat din portcupla locomotivei cu refacerea celei a vagonului, asa cum ar fi trebuit sa o fac de la bun inceput... :(%):