Jumperii din selectoarele farurilor se pun pe pozi?iile corespunz?toare farurilor laterale, fiindc? farurile centrale vor fi alimentate de noul montaj. Avem de întrerupt doar dou? trasee, acelea care unesc primii anozi ai LED-urilor albe cu ultimii catozi ale LED-urilor galbene (punctat). Ultimii catozi ai LED-urilor albe se conecteaz? prin cate o rezisten?? de 430 ohmi la pinii rezisten?elor originale de 270 ohmi care duc la ie?irile de lumini ale decodorului, iar primii lor anozi se conecteaz? împreun? la colectorul tranzistorului PNP universal (TUP).
Aici vine frumuse?ea montajului meu
, anume ca acest tranzistor va crea un "plus comun" pentru farurile centrale,
comandat de F1 , fa?? de care ie?irile de lumini vor deveni negative sau vor fi l?sate în aer, exact ca în cazul plusului comun adev?rat.
Daca ie?irea F1 este l?sat? in aer de c?tre decodor, atunci baza tranzistorului T1 este "tras?" spre emitor (plus) de rezisten?a R3, ceea ce produce blocarea acestuia ?i, deci, absen?a unui poten?ial pozitiv la colector. Chiar dac? una din ie?irile de lumini va fi activat? (pus? la mas?), prin niciun grup de LED-uri albe n-are cum sa treac? niciun curent, deci farurile centrale r?mân stinse.
Daca ie?irea F1 este activat?, adic? pus? la mas? de c?tre decodor, atunci baza tranzistorului T1 este "tras?" spre mas? (minus) de rezisten?a R4, ceea ce produce deschiderea acestuia ?i, deci, apari?ia unui poten?ial pozitiv la colector. Dac? una din ie?irile de lumini va fi activat? (pus? la mas?), atunci de la acest "plus comun comandat" va trece un curent numai prin LED-urile albe ale c?ror ultimi catozi sunt conecta?i la ie?irile respective, adic? farurile centrale vor lumina numai în direc?ia de mers.
Dac? s-a comandat stingerea luminilor, atunci ambele ie?iri de lumini sunt l?sate in aer, deci prin niciun grup de LED-uri (galbene sau albe) nu poate trece vreun curent, nici chiar daca F1 este activ? ?i avem plus la primii anozi ai LED-urilor albe. Deci farurile centrale NU pot fi aprinse f?r? farurile laterale.