Imbunatatiri BR41 Roco nr.art.62316

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Urata treaba.
Nu stiu ce traseu ai putea sa imbunatatesti , inauntru este inca o placa lunga( pozitia 20 incercuita cu rosu ) de la care pleaca cele trei cabluri catre placa din fata cu ledurile si lamela pentru generatorul de fum.
Cumva trebuie sa desfaci burta cazanului (piesa de la pozitia 30) dar nu stiu cum se face asta,pentru ca eu nu am demontat-o pana acum pe a mea .Doar tenderul l-am demontat chiar zilele trecute sa o dotez cu decodor cu sunet(Zimo) si difuzor exact cum ai procedat si tu (lipit pe peretele dinspre marchiza)
 

Ata?amente

  • BR 41 parts.jpg
    BR 41 parts.jpg
    264,9 KB · Vizualiz?ri: 8
Ultima editare:
  • Sad
Reac?ii: mpursu
V? rog s? NU m? întreba?i ce-am f?cut (fiindc? nici eu nu sunt sigur) dar... am demontat cazanul locomotivei! La fel ca în cazul simpaticei BR44 Roco, au ie?it/c?zut diverse alte piese, pe care le voi identifica pe rând ?i le voi rea?eza la locurile lor dup? opera?iunile de repara?ii ?i optimiz?ri propuse.
IMG_007833r.jpg

IMG_007835r.jpg

IMG_007838r.jpg

IMG_007836r.jpg

Dup? câteva încerc?ri nereu?ite de dezlipire a celebrei tije metalice care aduce din cazan semnalul AUX1 la ?asiu ?i-l urc? înapoi la cazan printr-un fir la contactul cu arc din soclul generatorului de fum, am t?iat-o astfel încât rezervoarele ro?ii s? se a?eze frumos peste ciotul r?mas (încercuit cu galben). Pe cablajul din cazan am identificat rapid lamela care f?cea contact cu tija respectiv? (încercuit? cu galben), unde voi aduce direct firul de la contactul cu arc sus-men?ionat. Dar, pân? atunci, avem de ref?cut lipiturile firelor smulse
4.gif
 
Ultima editare:
Am incercat sa desfac un cazan de la BR 042 cu niste timp in urma si nu am reusit fara a lasa niste urme. In plus, urechile de la panoul de comanda (cele care se prind de cazan pe interior) nu au supravietuit - locomotiva era rulata intens si cu multe alte defecte, a fost adusa pe post de donatoare.
Nu pot decat sa va felicit - ce ati facut a fost foarte bine, se pare. Daca va aduceti aminte etapele operatiei, cel putin un om va va asculta :).
Din ce observ constructia cazanului nu difera mult fata de modelele 43XXX.
 
Ultima editare:
Cablajul din tender este cam greu de în?eles
10.gif

IMG_007842r.jpg

Conectorul spre locomotiv? are cam urm?toarele semnifica?ii, de sus în jos:
1) culeg?toare dreapta, respectiv fir ro?u decodor;
2) un fel de plus pentru corpul generatorului de fum, care duce spre firul albastru al decodorului printr-o diod? înseriat? cu anodul spre pinul respectiv al interfe?ei digitale;
3) lumin? cazan, respectiv fir alb decodor;
4) ?!?!?!? pare s? fie un fel de plus comun pentru lumini, ale c?rui conexiuni n-am reu?it s? le identific;
5) contact pentru vârful generatorului de fum, care poate fi activat de luminile înainte ?i înapoi sau de semnalul AUX1, cu jumperul plasat de mine pentru AUX1;
6) culeg?toare stânga, respectiv fir negru decodor.
Când sensul de mers este setat pe "înapoi", când m? a?tept cel mai pu?in, luminile tenderului încep s? clipeasc? ?i chiar s? se sting?, indiferent de vitez?. B?nuiesc un contact imperfect al ansamblului luminilor cu conectorul din col?ul dreapta-sus, cauzat de distan?a de circa 1mm între acest conector ?i cablajul flexibil al ansamblului LED atunci când totul este montat pe ?asiu. Aceste probleme dispar când cablajul este demontat de pe ?asiu ?i cablajul flexibil al ansamblului LED intr? complet în conector. S? vedem cum voi reu?i s? dezlipesc conectorul ?i s?-l (de)plasez cu 1mm spre exterior
4.gif

Tenderul mai are o micu?? problem?, tot la mers înapoi. Pe la viteza 16/28 (adic? treapta 16 din 28 posibile) ceva începe s? zbârnâie cu o frecven?? care nu depinde de viteza de rota?ie a motorului, iar zgomotul dispare doar dac? încetinesc zdrav?n sau dac? ating unul din melcii motorului. B?nuiesc c? o roti?? din?at? din angrenaje începe s? vibreze, da'care o fi ?i cam ce ar trebui întreprins în acest sens? La mers înainte nu apare a?a ceva, iar motorul separat nu are asemenea manifest?ri.
Later edit: dup? înc? o demontare a tenderului ?i o ungere mai atent? a ambelor angrenaje, zgomotul a disp?rut, ba chiar ?i clipirea farurilor nu se mai manifest?
16.gif
 
Ultima editare:
Mie imi miroase a ceva scurtcircuit(atingere) intre circuitul lumina spate cu una din alimentarile motorului ( gri, orange) din cate ai descris mai sus manifestarile.
Verifica ca nu cumva lestul care vine deasupra sa atinga de respectivele circuite, daca zici ca se manifesta doar cu tenderul inchis.
 
  • Like
Reac?ii: mpursu
OK... Zgând?rit de neclarit??ile sistemului electronic din BR41 Roco, am început s? compar cablajul din tender cu cele din alte locomotive Roco similare în vederea unei eventuale înlocuiri. Cablajul din tenderul BR44 (nr.art.111768, identic cu cel din BR01) este mai clar, cu semnalele binecunoscute spre/dinspre decodorul digital aduse la conectorul spre locomotiv? exact a?a cum sunt. Din punct de vedere mecanic cele dou? cablaje sunt perfect interschimbabile ?i semnifica?iile conexiunilor sunt cam pe acolo, numai c? adapt?rile ?i modific?rile ar fi cam multe, mai ales în locomotiv?, a?a c? deocamdat? am renun?at la aceast? idee. Astfel, înarmat cu cantit??i industriale de r?bdare & curaj ?i ajutat de ochelarii de citit, pensete, ?urubelni?e, sta?ie de lipit etc. am început s? reconstitui locomotiva.
Astfel, mai întâi am cositorit o bucat? suficient? de fir ro?u în col?ul stânga-jos al cablajului din locomotiv? (imaginea dintr-un mesaj anterior)...
IMG_007840r.jpg

... dup? care am plasat lestul în jum?tatea inferioar? a cazanului în vederea asambl?rii cu jum?tatea superioar? a acestuia, Am strecurat sârma ro?ie prin orificiul din cazan pe unde venea tija metalic? ?i am strecurat cablajul cu LED-urile prin cap?tul cilindric deschis al jum?t??ii superioare a cazanului, dup? care am îmbinat cele dou? jum?t??i cu FOARTE mult? grij? ?i aten?ie la piese, conducte, robinete etc. Dup? ce am asamblat cazanul cu pervazul ro?u, am de?urubat contactul cu arc pentru vârful generatorului de fum ?i am cositorit cel?lalt cap?t al firului ro?u pe piesa de tabl? a acestui contact, dup? care am reasamblat contactul ?i l-am în?urubat la loc, împingând în cazan bucla de fir r?mas?. Am ales fir ro?u ca s? se confunde cu pervazul, cu ?asiul ?i cu piesele de pe acestea.
IMG_007848r.jpg

Astfel, ansamblul cazan & pervaz poate fi ridicat (relativ) mai u?or de pe ?asiul locomotivei fiindc? nu mai exist? nici tija metalic? despre care am povestit ?i nici firul prin care contactul cu arc este conectat la ?asiu. Evident, noul fir ro?u trebuie astfel aranjat încât s? se a?eze în ?an?ul practicat special pentru el în ?asiu.
 
Între timp am ref?cut cu (mai) mult? aten?ie conexiunea smuls? din conectorul spre tender ?i am marcat cu ro?u ?i cu negru leg?turile spre ro?i...
IMG_007851r.jpg

... dup? care am dezlipit firele respective de pe ?asiu fiindc? opera?iile de reasamblare a cabinei pe cazan ar fi fost îngreunate de prezen?a ?asiului. Dup? o întreag? aventur? pentru strecurarea firelor prin podeaua cabinei ?i prin celelalte piese ro?ii ?i negre de sub focar, am plasat cabina pe pervaz ?i am conectat la ea ?evile ?i tijele de pe cazan (sau cel pu?in am încercat cât am putut de bine). Apoi am introdus în cabin? piesa care reprezint? spatele cazanului (cu manometre, manete, vas de ungere etc) ?i am împins-o spre cazan, prinzând astfel cabina ?i fixând-o pe cazan & pervaz. Evident, astfel s-au deplasat aproape toate piesele pe care încercasem s? le fixez, a?a c? am mai avut parte de o por?ie zdrav?n? de distrac?ie cu repozi?ionarea acestora. Dup? ce am montat ?i sumedenia de alte piese s?rite / c?zute / demontate, am declarat cazanul aproape completat (cu câteva piese înc? nemontate inten?ionat pentru verificarea func?ion?rii) ?i am trecut la asamblarea acestuia cu ?asiul.
Astfel, am cositorit înapoi firele respective pe ?asiul locomotivei ?i am a?ezat cazanul pe ?asiu cu foarte mult? grij?, dirijând ?i noul fir ro?u a?a cum am povestit mai sus. Aten?ie, ?asiul are din construc?ie o u?oar? mobilitate fa?? de cazan, deci ?i acest aspect trebuie luat în considerare la asamblare! Dup? ce m-am asigurat c? toate sunt la locurile lor, am în?urubat ?asiul pe cazan cu cele dou? ?uruburi aurii. Evident, am avut grij? s? plasez arcule?ul elicoidal pe ?urubul osiei purt?toare, între cazan ?i piesa respectiv?, acolo unde fusese înainte de demontare. Ouf...
 
  • Like
Reac?ii: anvo5555 ?i GFN
Dup? ce am mai pus câteva pic?turi de unsoare în angrenajele tenderului, l-am reconstituit ?i pe el. Manifest?rile anormale men?ionate anterior nu s-au mai f?cut remarcate, a?a c? am cuplat tenderul la locomotiv? atât mecanic cât ?i electric. Testele rapide cu privire la lumini, sunete ?i fum fiind încheiate cu succes (yeeeey), am asamblat la cazan ultimele piese r?mase: capacul cutiei de fum ?i co?ul.
IMG_007852r.jpg

Ca s? m? conving c? am a?ezat bine noua conexiune spre vârful generatorului de fum, am mai demontat o dat? ?asiul de la cazan...
IMG_007856r.jpg

... ?i l-am montat înapoi f?r? probleme, astfel c? am declarat locomotiva complet?, reparat?, optimizat? ?i în perfect? stare de func?ionare :cool:
 
Ultima editare:
Din ciclul "Cand nu ai de lucu, iti faci".
Sau mai inginereste "Daca functioneaza , nu o repara". :D

Doar 4 puncte de contact sunt pe masina? Alea de sub marchiza?
 
  • Like
Reac?ii: mpursu