buna,
cu Bpmz29x cu acoperisul fals nu este nici o dilema, si pozele de pe situl Roco sunt (ca de asa de multe ori, vezi Eurofimele OBB) INCORECTE... toate Bpmz-urile construite intre 1978-1985, peste 300 de bucati aveau acoperisurile nervurate tipice pentru UIC Z-uri, aici, ca un caz particular cu aeratoare circulare Fiat la ambele capete (la unul unul singur, in cealalta parte doua); asa sunt si Bpmz-urile Fleischmann si Minitrix, precum si Roco corecte (ca primul)!
poze cu Bpmz-uri se gasesc cu gramezile pe Railfaneurope... acoperisul de WRmz 88-70 OBB este unic (Z1 nervurat, cu 2 cutii de apa, 88-90 si 88-91 il au lis) si este vorba de o eroare grosolana de la Roco, care s-a comentat de mult pe forumurile de profil vestice... partea comica este ca Roco a retras oficial aceste vagoane in martie 2008, cand s-a constatat eroarea, asa ca nu mai avea ce sa caute in comert... in Germania cele gresite s-au inlocuit gratuit... in Ro, cum o fi?
:roll:
daca vrei un tren de noapte cu T2s-ul DB, nu au ce cauta nici Bpmz si nici Amz Eurofima pe acolo (cel rosu cu bej); invers, Amz-ul merge la un IC79 (IC-urile de dupa 1979 aveau ambele clase) insa acestea erau constituite ca "bloc" cu compzitie fixa si 8-14 vagoane:
- loco (103, 110.0, 110.3, 112/113/114 DB, 111, 1044.0 OBB, 1042 OBB, s.a.m.d.)
- vagoane salon de clasa I (cel putin 1, maxim 2): Apmz 121, Apmz 111 (exista la Minitrix, Arnold, Fleischmann, in ordinea calitatii)
- vagoane compartimentate clasa I (unul sau doua, in general unul cu compartiment pentru seful de tren): Avmz 109 sau 209 (Eurofima), este cel de la Roco rosu-bej din poza ta, exista si la Mtx, Ar, Fl.
- vagonrestaurant (sau un WRumh132 fara pantograf, sau WRmz135, la fel insa cu pantograf sau mult mai modernul Quick Pick WRbumz139; toate exista la Fleischmann si Arnold, Roco nu are, Minitrix face un WRmz135 prea scurt cu 5mm)
- vagoane salon clasa a II-a (Bpmz-uri 29x) din cele de la Roco (exista si la alti producatori), cel putin doua, maxim patru
- vagoane compartimentate de clasa a IIa (Bm235) cu patina magnetica pentru 200km/h (nu Bm234!), exista foarte bun la Minitrix (cum a prezentat Alex S) si ceva mai slab la Arnold (disponibile la Cluj), cel putin trei, maxim sase.
atentie, vagoanele Fleischmann se potrivesc rau cu cele Roco (Fleischmann sunt prea inalte pe boghiuri, Roco sunt corecte); Roco are insa numai cele pe baza Eurofima in program (Avmz si Bpmz), Apmz, WRmz si Bm trebuie sa cauti in alta parte!
un tren corect, redus modelistic ar putea fi:
1044 (1144 a ta cu alte numere) - Apmz (Mtx) - Avmz (Roco) - WRmz (?) - 2 x Bpmz (Roco) - Bm235 (Mtx) - de stiut ca Mtx produce Bm-ul cu sase (!!!) numere diferite!
ca principiu de baza, vagoanele salon nu erau in epoca IV pe trenuri de noapte, deci WLABm-ul T2s nu are ce cauta pe acolo... si salon fara compartimente (cel putin 50-50) nu exista!