Inceputul unei colectii pe N

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Horia mersi mult de informatii.ma uitam la roco pe site si acolo vad vagonul acesta cu acoperisul cu cele doua capace de acces montate deasupra.Mare dilema daca te referi la al doilea vagon achizitoinat de mine.uite si pe site
http://roco.cc/index.php?id=141&Anfangsposition=27&artikelnummer=24467
cat despre garnitura autentica nu stiu ce sa zic deocamdata pentru ca nu am acces la informatii.In plus nici nu ma omor dupa garniturile autentice 100% dar sa fiu totusi cu vagoane asemanatoare pe aceiasi garnitura.
Cert este ca vreau sa ii mai adaug doua vagoane :anume un restaurant tip WR MH 132 ce l-am gasit la noi in Ro.
http://liliputhobby.ro/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.view_images&product_id=275&image_id=product&Itemid=26
si un vagon clasa 1 pe care deocamdaa il caut dar nu imi iese in ochi . :D
 
poate ca pt clasa 1 as putea sa ii pun acest model de vagon
http://roco.cc/index.php?id=141&Anfangsposition=27&artikelnummer=24469
ince nu sunt hotarat daca trenul o sa circule de noapte ,pentru ca in acest caz ma gandesc sa mai adaug si un vagon de dormit.ma gandesc totusi si la aceasta posibilitate :
http://roco.cc/index.php?id=141&Anfangsposition=18&artikelnummer=24456
 
buna,

cu Bpmz29x cu acoperisul fals nu este nici o dilema, si pozele de pe situl Roco sunt (ca de asa de multe ori, vezi Eurofimele OBB) INCORECTE... toate Bpmz-urile construite intre 1978-1985, peste 300 de bucati aveau acoperisurile nervurate tipice pentru UIC Z-uri, aici, ca un caz particular cu aeratoare circulare Fiat la ambele capete (la unul unul singur, in cealalta parte doua); asa sunt si Bpmz-urile Fleischmann si Minitrix, precum si Roco corecte (ca primul)!

poze cu Bpmz-uri se gasesc cu gramezile pe Railfaneurope... acoperisul de WRmz 88-70 OBB este unic (Z1 nervurat, cu 2 cutii de apa, 88-90 si 88-91 il au lis) si este vorba de o eroare grosolana de la Roco, care s-a comentat de mult pe forumurile de profil vestice... partea comica este ca Roco a retras oficial aceste vagoane in martie 2008, cand s-a constatat eroarea, asa ca nu mai avea ce sa caute in comert... in Germania cele gresite s-au inlocuit gratuit... in Ro, cum o fi?
:roll:

daca vrei un tren de noapte cu T2s-ul DB, nu au ce cauta nici Bpmz si nici Amz Eurofima pe acolo (cel rosu cu bej); invers, Amz-ul merge la un IC79 (IC-urile de dupa 1979 aveau ambele clase) insa acestea erau constituite ca "bloc" cu compzitie fixa si 8-14 vagoane:

- loco (103, 110.0, 110.3, 112/113/114 DB, 111, 1044.0 OBB, 1042 OBB, s.a.m.d.)
- vagoane salon de clasa I (cel putin 1, maxim 2): Apmz 121, Apmz 111 (exista la Minitrix, Arnold, Fleischmann, in ordinea calitatii)
- vagoane compartimentate clasa I (unul sau doua, in general unul cu compartiment pentru seful de tren): Avmz 109 sau 209 (Eurofima), este cel de la Roco rosu-bej din poza ta, exista si la Mtx, Ar, Fl.
- vagonrestaurant (sau un WRumh132 fara pantograf, sau WRmz135, la fel insa cu pantograf sau mult mai modernul Quick Pick WRbumz139; toate exista la Fleischmann si Arnold, Roco nu are, Minitrix face un WRmz135 prea scurt cu 5mm)
- vagoane salon clasa a II-a (Bpmz-uri 29x) din cele de la Roco (exista si la alti producatori), cel putin doua, maxim patru
- vagoane compartimentate de clasa a IIa (Bm235) cu patina magnetica pentru 200km/h (nu Bm234!), exista foarte bun la Minitrix (cum a prezentat Alex S) si ceva mai slab la Arnold (disponibile la Cluj), cel putin trei, maxim sase.

atentie, vagoanele Fleischmann se potrivesc rau cu cele Roco (Fleischmann sunt prea inalte pe boghiuri, Roco sunt corecte); Roco are insa numai cele pe baza Eurofima in program (Avmz si Bpmz), Apmz, WRmz si Bm trebuie sa cauti in alta parte!

un tren corect, redus modelistic ar putea fi:

1044 (1144 a ta cu alte numere) - Apmz (Mtx) - Avmz (Roco) - WRmz (?) - 2 x Bpmz (Roco) - Bm235 (Mtx) - de stiut ca Mtx produce Bm-ul cu sase (!!!) numere diferite! ;)

ca principiu de baza, vagoanele salon nu erau in epoca IV pe trenuri de noapte, deci WLABm-ul T2s nu are ce cauta pe acolo... si salon fara compartimente (cel putin 50-50) nu exista!
 
daca ai cumpara vagonul Arnold (WR4umh-64, in epoca IV il cheama WRmh132) si un Eurofima de clasa I Roco (toate se potrivesc destul de bine impreuna) ti-ar mai trebui un Apmz (unul Arnold ar fi ideal) si ceva Bm235 (Minitrix sau Arnold, Arnold parca gasesti la Cluj) si ai scoate un tren autentic cu 7 vagoane, pe N absolut acceptabil ;)
 
uite, aici gasesti un Bm23x (parca 4, nu 5, doar patina magnetica difera!) in Romania:
http://liliputhobby.ro/component/page,shop.product_details/flypage,shop.flypage/product_id,293/category_id,39/manufacturer_id,0/option,com_virtuemart/Itemid,26/vmcchk,1/
 
Horia mersi mult de tot pentru eforturi.am sa tin cont de sfaturile tale.DEocamdata trebuie sa ma obijnuiesc sa gasesc vagoanele dupa codurile Apmz Bm235 WR4umh WRmh etc. dar imi fac eu timp si ma documentez de pe net.
Totusi mi se pare cam ciudat ca acel vagon Bm23x merge impreuna cu Bpmz (pe care le am) adica ma gandeam la ceva mai asemanator din punct de vedere al aspectului gen acoperisuri asemanatoare partile de jos la fel sa fie asemanatoare,poate doar boghiurile sa difere ... acuma nu stiu exact ce ar fi mai placut de ales si nu am gusturile definite inca.
 
De la ROCO un vagon special a sosit la mine in depou ,si anume o platforma pentru transporturi grele epoca IV apartinand cailor ferate nemtesti DB.

cum nu prea imi place acel tanc as vrea sa ii schimb incarcatura ,dar sunt in pana de idei.ce recomandari imi puteti da,avand in vedere ca el va rula pe "valea prahovei" Predeal - Brasov.
Tarusii si manivelele galbene le voi monta peste catva timp, cand voi gasi alta metoda de depozitare.
 
Dupa o marire a pozei in detaliu a partii din mijloc a vagonului am vazut ca acesta se numeste RIV Samms 710 si binenteles ca am gasit si poze cu el.iata ca frumusetea poate transporta si alte incarcaturi decat tancuri.
1- http://www.drahtkupplung.de/Gueterwagen/G1197.html
2- http://www.drahtkupplung.de/Gueterwagen/G1196.html
mai multe poze cu vagoane de transporturi grele ,respectiv platforme se pot gasi pe acest link http://www.drahtkupplung.de/gtbhb245B.html
 
buna,

partea buna cu tine este ca te documentezi singur si nu am asa de multe de spus... bravo! ;)

da, acel vagon se foloseste cam la tot ce este greu si neperisabil... eu il vad mai degraba incarcat cu profile metalice grele decat cu un Leo2A4 pe care armata romana (mai exista? parca isi uita tancurile prin curtile scolilor...) nu il are nici in vis, desi dateaza din 1978... :D

privind Bm235, povestea lui este lunga si este o chestiune de bani... cand s-a creeat in Germania Intercity (nu Inter City) cu doua clase, in 1979, se doreau la ambele clase vagoane apte de 200km/h si climatizate, insa dupa achizitia primelor Bpmz29x in 1978 au lipsit pur si simplu banii, asa ca s-a montat patina magnetica pe mai vechi Bm234 care au devenit astfel Bm235 si s-au folosit cu succes in IC pana dupa 1995... inlocuitorul lor climatizat si modern, Bvmz185, nu a sosit decat in 1987-88 si a fost de la inceput vopsit in noua schema de culoare IC din 1986...

asa ca uite cum, din motive financiare, trenurile prestigioase IC care circulau cu 200km/h au mers cu vagoane UIC-X din anii 1960, neclimatizate, aparent identice cu cele din rapidele ordinare, si asta peste 10 ani de zile :roll:
 
... sau le-au vandut cei de la Bundeswehr la armata romana, ca tot au cam 400 de Leo2A4 exact ca acesta in conservare de 12-15 anisori ;)
 
@sorgard: cum pareai sceptic privind autenticitatea IC-urilor care nu exista fara Bm235, ti-am scanat cateva poze dintr-o lucrare de referinta pe tema IC71 si IC79, inclusiv una cu un IC al DB tras de o 1044 (din pacate inca in culoarea Blutorange)... am nevoie de un mail sa le trimit, nu le pot pune pe forum din probleme de copyright ;)
 
Horia ,iti multumesc si aici pentru pozele pe care mi le-ai dat pe mail.pacat insa ca nu le putem face publice.
Vreau sa imi spui daca in prima poza ,IC_1979, locomotiva care trage este cumva BR181.intamplator am impresia ca aduce mult cu aceasta http://roco.cc/index.php?id=142&Anfangsposition=27&artikelnummer=23418 . Ce parere ai.Mi-am dorit mult s ao am in colectie dar vad ca inca nu se produce..oare cand o veni?
 
buna,

nu, asa cum am si intitulat poza, este o BR111, o sora mai moderna a E10 (110/112/113/114) din anii 1970, contemporana cu 181.2

mare atentie, poza ta arata o 181.2, modelul de serie, nu o 181... asta era cu totul altceva, exista mai dedemult la Trix... ambele sunt locomotive bisistem, care fac trafic de pasageri spre Franta; scoatera din serviciu este prevazuta pentru 2010, una din ele (181 212) este inca in aceste culori, am mers cu ea (la propriu) cam acum o luna...

eu am comandat o 181.2 din iarna, vreau sa o folosesc pentru un tren MetroRhin cum erau cele cu care mergeam la Offenburg cand eram student (181.2 OB + 4 Corail) livrarea este prevazuta pentru octombrie-noiembrie... si cum cele "cazute din camion in curtea uzinei" apar prin Romania ceva mai devreme, ar trebui sa o vedem azi-maine... :D

111 gasesti la Trix si la Fleischmann... insa nu este tipica pentru IC, asa cum nu este nici 181.2... a existat un IC in anii 1980 cu 181.2, Frankurt - Strassburg (Strasbourg) cu Avmz si 3 Bm-uri, fara restaurant si fara Bpmz, insa asta nu te ajuta...

cea mai tipica locomotiva de IC de dupa 1970 ramane 103.1, care a fost construita pentru aceste trenuri... exista de la Minitrix si Fleischmann, cea de la Trix are si Schnitstelle NEM...
 
Horia era sa fac infarct. :D :D :D uite aici
http://cgi.ebay.de/Fleischmann-BR103-IC-EC-Innenbeleucht-digital-analog_W0QQitemZ300260529394QQcmdZViewItem?hash=item300260529394&_trkparms=72%3A1229|39%3A1|66%3A2|65%3A12|240%3A1318&_trksid=p3286.c0.m14ebayphotohosting

mare pacat insa ca nu imi permit atata dintr-o data.oricum raman cu lokomotiva mea si eventual trebuie sa ii mai adaug inca 2 vagoane.restaurant si clasa 1.
 
O noutate .ultima pe anul 2008 o reprezinta modelul acesta de la Mehano


Astept sa o digitalizez si va spun atunci cum se comporta,referitor la ea aici : http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=3949
 
In continuarea comceperii garinturii de IC am descoperit un vagon restaurant foarte interesant de la Arnoln pe care binenteles l-am si achizitionat


Din cate am observat in poze ,acest vagon de fapt se gaseste in garnitura reala in varianta cu pantograf WRbumz 138 - 139.
http://www.railfaneurope.net/pix/de/car/restaurant/WRbumz138-139/pix.html
Modelul achizitionat de mine este de tip WRmh 132 - 135
http://www.railfaneurope.net/pix/de/car/restaurant/WRmh132-WRmz135/pix.html
 
buna,

al tau este un clasic WR4um-64/65, mai tarziu WRmh132, care este versiunea "fara pantograf" a lui WRmz135!

nu inteleg ce vrei sa spui cu "garnitura reala"; WRmh132 si WRmz135 se foloseau pe IC la fel ca WRbumz139, de preferinta in trenuri mai prestigioase... WRbumz139 era un Bistro cu autoservire care nu prea era iubit...

am o gramada de poze cu WR-ul tau in IC-uri cat se poate de autentice ;)