Revin cu relatari de la intalnirea de ieri.
Cu ce sa incep? A fost bine sa ne revedem din nou "pe terasament" dupa 1 luna de pauza, am avut si musafiri de la Oradea. O sa prezint faptele in ordinea in care s-au intamplat.
Au fost prezente obb 1043 - 009 - 8 (roco), 1043 - 010 - 6 (roco) si 1043 - 006 - 4 (fleishmann). A rezultat un test comparativ intre aceste modele.
Va prezint mai intai poze cu aceste locomotivele la scara 1:1 :
1043 - 009 - 8 si 1043 - 010 - 6:
(Sandy, nu am gasit 006-le)
Revin la cele prezente la intalnire si va prezint cateva poze comparative:
Modelul produs de Fleishmann in mijloc, iar in margini cele doua Roco.
Inainte de comentarii trebuie tinut cont ca diferenta de varsta intre cele doua modele este de cel putin 20 de ani, deci este normal ca modelul Roco sa fie mai detaliat si mai bine realizat.
Cateva diferente, la Roco barele sunt in relief, la Fleishmann sunt lipite de carcasa, stergatoarele, oglinzile, farurile, mult mai detaliate si mai bine realizate la Roco, stopul rosu este vopsit la Fleishmann, la Roco nu, la Roco farurile au "capace", exact ca intre tampoane, acest detaliu nici nu se observa decat in poze, este extrem de fin lucrat, detaliile intre tampoane mai bine realizate la Roco, alte detalii precum anumite scari in zona asta, conector de curent pt vagoane (banuiesc eu), la Roco apar, la Fleishmann nu, interiorul realizat superb de Roco, desi nu am desfacut locomotiva am impresia ca are si un locas pentru montat mecanic, barele de la usi de asemenea in relief la Roco, la Fleishmann nu.
O alta mare hiba la Fleishmann ar fi carcasa din doua bucati, la Roco dintr-o singura bucata, astfel dispare acea imbinare imperfecta, imbinare care de altfel o are si modelul 060-DA.
Pantograful putin mai fidel realizat la Roco:
Daca vorbim despre acoperis, parerea mea e ca atat Roco cat si Fleishmann au si plusuri si minusuri:
Cateva poze din lateral cu cele trei modele (Fleishmann in mijloc)
Am remarcat ca pe modelul 1043 -009 produs de roco lipseste placuta ASEA desi pe celalat model roco aceasta apare
Am cautat poze pe net in special pentru faptul ca pe usile modelului Fleishmann apar ceva "detalii" in plus :
Daca ne uitam putin in pozele de mai jos :
observam ca aceste detalii nu exista in realitate, de unde eu banuiesc ca Fleishmann a folosit o matrita pe care a utilizat-o si la alt model similar, spun asta si datorita striatiilor de pe lateral care si ele sunt corect facute la Roco si incorect la Fleishmann.
Comparatie intre boghiuri:
As spune ca Roco a realizat mai finut si mai detaliat si acestea, desi apar discurile de frana si la Fleishmann ele nu sunt argintii cum ar trebui de fapt sa fie, Roco a respectat acest lucru.
Mai jos se poate vedea modul in care de cupleaza cuplele roco universale:
Avand transmisie pe toate osiile prin ax cardanic, cauciuc pe 1 osie, Roco sta mult mai bine la partea de viteza si putere de tractiune, decat modelul Fleishmann. Acesta fiind mult mai vechi, are tractiune pe un singur boghiu si este putin mai galagios dar nu semnificativ.
(Mai jos se vor gasi niste filme cu aceste locomotive puse la munca)
Va voi prezenta niste poze cu un model CFR 060-EA facut din aluminiu, nu stiu exact la ce scara. Radu poate sa ne spuna mai multe despre el.
Va pun si niste poze cu modelele 060DA in culorile KEG, respectiv PKP.Nu voi comenta prea multe, review-ul l-a facut deja Paul, in mare parte, modelele sunt identice. (de remarcat doar acel "craiowa" de pe modelul PKP si inscriptia referitoare la CFR de pe modelul KEG):
Nimeni nu a uitat ozn-ul insa toata lumea a uitat statia digitala pentru el. Incercam din nou data viitoare sa il punem pe sine.
Pana atunci va arat niste poze:
Va las pe voi sa va chinuiti sa va dati seama unde sunt ledurile de sub cazan puse de Mity, noi le-am gasit destul de greu, in poze se depisteaza mai usor.
Felicitari Mity pentru munca depusa si realizarea pe masura! , sper sa le vedem aprinse la urmatoarea intalnire.
Automotorul malaxa a lui Paul a fost si el prezent la intalnire:
Cu toti am fost de acord ca este destul de bine realizat in ceea ce priveste carcasa, partea mecanica insa lasa mult de dorit.
Printre altele, doua aburoase superbe, din pacate le lipseste ceva pentru a fi perfecte (stie Mircea ce)
Prezenta:
Suntem aceeasi plus oaspetii nostri Paul si Vasile Coste din Oradea (in stanga pozei)
Se vede clar ca unora trenuletul le-a furat ochii chiar si in cele 10 secunde cat a durat facutul pozelor.
Pentru download mai usor pun doua arhive cu poze.
Prima cu pozele dupa crop si resize, deci calitate low
aici (12 MB)
Arhiva cu pozele nemodificate
aici (115 MB)
Trecem la partea video. Am realizat cateva filme cu modele OBB 1043 tragand "ciment expres", cu cele doua modele 060DA si cu automotorul malaxa, si 2 filme cu superbul Hercules produs de roco, cu toti am remarcat sunetul placut pe perioada accelerarii acestei locomotive.
(filmele sunt nemodificate, deci ocupa cam mult dar cred ca merita downloadul)
Arhiva filme 1
aici
Arhiva filme 2
aici
Arhiva filme 3
aici
Arhiva filme 4
aici
Arhiva filme 5
aici
Deoarece am fost foarte obosit mi-au scapat cu siguranta unele lucruri, astept pe colegi sa ma completeze, eventual sa ma corecteze daca e cazul la review.
Pozele cu modele scara 1:1 sunt luate de pe www.railfaneurope.net
Sper sa ne vedem saptamana viitoare din nou, mai pregatiti pe partea de digital, si sper sa fie ultima data cand ne vedem la Sandy "acasa", nu ca nu ne-ar mai primi el ci pentru ca sper sa ne vedem la viitoarea
locatie a CAP-ului odata cu infintarea clubului.
p.s. Emisiunea va fi disponibila curand.