Locomotiva electrica ZSSK 350 (ACME)

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

mpursu

Well-Known Member
Trenulist
25 August 2007
3.673
643
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
Probabil v? mai aminti?i de locomotiva electric? ES4990 Piko din colec?ia mea, care a trecut printr-o gr?mad? de aventuri... pardon, îmbun?t??iri :D , cum sunt schimbarea becule?elor aprins-stins cu LED-uri albe ?i ro?ii, montarea de culeg?toare de tensiune pe boghiul motor, înlocuirea unei osii "cauciucate" cu una "normal?", digitalizarea, încerc?ri de dotare cu cuple apropiate etc. :)
În realitate, aceast? simpatic? locomotiv? este destinat? trac?iunii trenurilor expres, iar versiunea ei miniaturizat? nu s-a ab?tut de la aceast? pl?cut? îndatorire. Dar... expresul meu interna?ional a devenit din ce în ce mai greu de tractat din cauza culeg?toarelor de tensiune de la osiile vagoanelor, iar biata locomotiv?, dotat? cu motor doar pe un boghiu, a ajuns în situa?ia de a nu-l mai putea duce :( . Astfel, ea a fost vândut? unei alte companii de c?i ferate H0, unde va avea sarcini mult mai u?oare, iar în locul ei a sosit versiunea ei mult mai modern? ZSSK 350 ACME, adus? în avans de Mo?Cr?ciun2016 împreun? cu un decodor ESU LokSound 4.0 dotat cu sunetele locomotivei reale 8) (mul?umesc, HGDan :aplauze: )
Astfel, personalul specializat din Atelierele C?ilor Ferate "La Ursu" a trecut la efectuarea opera?iunilor de punere în func?iune a noii achizi?ii...
 
Locomotiva are motor central, care pune în mi?care toate cele 4atru osii prin axe cardanice ?i angrenaje. Dou? ro?i, plasate în diagonal?, au cauciucuri de fric?iune, iar locomotiva îns??i este grea, astfel c? tractarea expresului meu se desf??oar? f?r? probleme :aplauze: (evident, am f?cut ni?te cercet?ri anterioare ;-) )
Ea a ie?it din fabric? cu un singur mecanism de cuplare apropiat? montat sub cabina 2, cu posibilitatea de a i se monta al doilea mecanism omolog sub cabina 1, ceea ce am ?i întreprins de la bun început. Deoarece indica?iile de utilizare spun, sec, s? îndep?rtez pere?ii carcasei ?i s? o ridic de pe ?asiu, asta am ?i f?cut, cu urm?torul rezultat :p
P1180407-pregatiri-350_zpsfbpztmzb.jpg

Pur ?i simplu, nu scrie nic?ieri c? trebuie s? scot "cablurile" care duc de la carcas? spre plugurile de pe ?asiu, a?a c? mi-am dat seama prea târziu de aceast? situa?ie. Dup? re-montarea final? le voi reconstitui cu ajutorul a dou? pic?turi micu?e de adeziv.
OK, ?asiul fiind eliberat de carcas?, am demontat plugurile de sub cabina 1 ?i am montat mecanismul de cuplare apropiat?. Distrac?ie mare, fiindc? au trebuit montate dou? arcule?e microscopice între furc? ?i suport, deci... ochelari de citit, veioz?, lup?, ace, pensete etc. Dup? aceea, alt? distrac?ie cu înlocuirea plugului ini?ial, incompatibil cu mecanismul close-coupling, cu plugul compatibil cu acest mecanism, în paralel cu în?urubarea acestui mecanism pe ?asiu :D
P1180410-pregatiri-350_zpskbpmuurx.jpg
P1180411-pregatiri-350_zpsfumsvojp.jpg

La cabina 1 sunt prezente ni?te dot?ri tare simpatice, respectiv cupla cu ?urub (cred c? a?a este numit?) ?i furtunurile instala?iei de frân? (idem) cu conectoare frumos colorate :aplauze: . Din p?cate, acestea nu prea sunt compatibile cu mecanismul close-coupling ?i nici cu cupla aferent?, a?a c? am încercat s? le scot de acolo ?i s? le înlocuiesc cu versiunile simplificate din pungu?a de accesorii :p
P1180416-pregatiri-350_zpsivlbu7pk.jpg
P1180420-pregatiri-350_zpscwytucnq.jpg

Pân? la urm? am putut s? montez cupla cu cârlig, urmând s? reconstitui cupla avariat? cu ajutorul unei alte pic?turi mici de adeziv, dar nu ?tiu cum voi proceda cu furtunurile, c? TARE bine sunt înfipte la locurile lor :D
 
Ultima editare de un moderator:
OK, l?s?m deocamdat? problema furtunurilor ?i trecem la sonorizarea locomotivei. Între cele dou? boghiuri se afl? compartimentul difuzorului ?i loca?ul aferent de pe ?asiu, unde difuzorul decodorului încape perfect (oare?)...
P1180412-pregatiri-350_zpsnrvcsiyr.jpg
P1180413-pregatiri-350_zps3kteey8w.jpg
P1180414-pregatiri-350_zpsjm2tfpol.jpg
P1180415-pregatiri-350_zpsycgjct5a.jpg

Prima dat? am încercat s? plasez difuzorul cu membrana în jos, spre calea ferat?, dar loca?ul nu avea asigurat? o "scobitur?" pentru contacte, a?a c? difuzorul nu st?tea bine. OK, l-am întors cu membrana în sus, spre ?asiu, ?i am încercat s? a?ez peste el piesa de plastic aferent?. Nu numai c? aceasta nu s-a a?ezat bine, dar mi-a ?i "c?lcat" firele difuzorului :p , a?a c? am luat la studiu piesa respectiv?, descoperind c? are un spa?iu mai generos pe partea cealalt?, unde bornele difuzorului puteau sta bine-mersi. Astfel am rotit difuzorul cu 180 de grade în loca?, apoi am a?ezat frumos firele cu penseta astfel încât s? treac? prin loca?urile aferente f?r? a fi c?lcate, am plasat suportul ?i am cositorit firele pe "insulele" metalice adecvate de pe cablaj.
P1180421-pregatiri-350_zpsqsifp4ub.jpg
P1180422-pregatiri-350_zpsvzcmfpdk.jpg
P1180425-pregatiri-350_zpsea8onytd.jpg
P1180428-pregatiri-350_zpsztftyqbv.jpg
 
Ultima editare de un moderator:
Înlocuirea mufei dummy cu decodorul digital a decurs f?r? probleme, a?a c? am plasat locomotiva pe simpaticul rollertester pentru set?ri/test?ri. Suportul difuzorului s-a tot înc?p??ânat s? cad? de pe "ghearele" de fixare de pe ?asiu, a?a c? am rezolvat problema cu dou? pic?turi MAAAARI de adeziv :D
P1180429-pregatiri-350_zpszndgz5of.jpg
P1180430-pregatiri-350_zps54ueofoi.jpg
P1180431-pregatiri-350_zpsxbigh5l7.jpg
P1180438-pregatiri-350_zpshygxdb8y.jpg

Sunetul locomotivei se aude foarte clar ?i foarte puternic, a?a c? l-am redus cam la jum?tate :aplauze: . Dar... ce am g?sit la lumini?!?
P1180435-pregatiri-350_zpsmiabjxvi.jpg
P1180436-pregatiri-350_zpsvnd1l13b.jpg
P1180437-pregatiri-350_zpsamlfjum9.jpg

Cu foarte bune inten?ii, electroni?tii de la ACME au conectat fizic farurile centrale la ie?irile AUX1 (cabina 1) ?i AUX2 (cabina 2), ?i au men?ionat în manual c? în regim digital se recomand? trecerea microswitch-urilor de pe cablaj în pozi?ia OFF, ceea ce am ?i f?cut. Faza este c? acum farul central de la cabina 1 poate fi aprins oricând ?i oricum cu F8, indiferent de sensul de mers ?i de starea farurilor laterale, în timp ce farul central de la cabina 2... pauz?... Deoarece remedierea acestei situa?ii se va face electronic, prin set?ri ale decodorului, am asamblat locomotiva ?i am f?cut un set de poze:
P1180452-pregatiri-350_zpsmoking1h.jpg
P1180453-pregatiri-350_zpspecroncq.jpg
P1180454-pregatiri-350_zpsdpax189w.jpg
P1180455-pregatiri-350_zpsa6zk35dn.jpg
P1180456-pregatiri-350_zpsuebonlpi.jpg
P1180457-pregatiri-350_zpsco5a0ear.jpg

Îmi surâde ideea de a aprinde farurile centrale cu F8 independent de farurile laterale ;-) , dar tare mult îmi doresc s? le aprind conform sensului de mers, a?a c? îi rog pe Mae?trii Digitalului s? m? ajute în acest sens :D
 
Ultima editare de un moderator:
Datorit? ajutorului prompt oferit de colegul nostru cheluIS, c?ruia îi mul?umesc înc? o dat? :aplauze: , farurile centrale ale simpaticei locomotive se aprind acum conform sensului de mers atunci când F8 este activat? 8)
"Formulele magice" pentru rezolvarea problemei mele sunt:

CV31 = 16, CV32 = 2

CV465 = 4
CV474 = 4

CV31 = 16, CV32 = 4

CV257 = 8
CV259 = 16
CV266 = 8
 
Deci... ne apuc?m s? reconstituim "cablurile" rupte în cursul demont?rii carcasei de pe ?asiu. Studiem cu aten?ie locul faptei, apoi locomotiva intr? în opera?ie (veioz?, lup?, ochelari etc) ?i, cu pic?turi mici de adeziv, "cablurile" sunt restaurate.
P1180460-reparatii-ZSSK350_zps8yesih0n.jpg
P1180464-reparatii-ZSSK350_zpspaiy0alt.jpg
P1180465-reparatii-ZSSK350_zpsnfbdbe6x.jpg
P1180467-reparatii-ZSSK350_zpsv4sofhcy.jpg

Pare mult mai simplu decât este în realitate, din cauza dimensiunilor foarte mici ale pieselor implicate :p
 
Ultima editare de un moderator:
Acum hai s? vedem cu rezolv?m plasarea cuplelor Roco universale. La cabina 2 am putut monta foarte u?or cupla respectiv?, dar la cabina 1 au r?mas la locurile lor furtunurile, care intr? în raza de ac?iune a cuplei :p
P1180474-cuple-ZSSK350_zpskkyqygq2.jpg
P1180475-cuple-ZSSK350_zpsprzgbtw4.jpg
P1180476-cuple-ZSSK350_zpskbrp2mte.jpg

O nou? tentativ? de scoatere a furtunurilor respective, în vederea înlocuirii cu piesele omoloage mai mici din pungu?a cu accesorii, s-a soldat DIN NOU cu un e?ec :fluierat:. Piesa rupt? este atât de mic?, încât a s?rit din penset? ?i dus? a fost :( . Atunci... pur ?i simplu am t?iat furtunurile de lâng? cupl? :D
P1180477-cuple-ZSSK350_zpsbrzfmwl6.jpg
P1180478-cuple-ZSSK350_zpsbmbrsrrp.jpg

A urmat cunoscuta procedur? de "acordare" a decodorului la configura?ia mecanic? a locomotivei (motor, angrenaje, iner?ie etc), datorit? faptului c? ESU LokSound V4.0 are aceast? facilitate :aplauze:. Turele de onoare ale locomotivei, pe ovalul de cale ferat? instalat special în acest scop, s-au desf??urat cu succes.
Astfel pot s? declar încheiate opera?iile de punere în func?iune a simpaticei locomotive ZSSK 350 (ACME) 8)
 
Ultima editare de un moderator:
  • Like
Reac?ii: cornelTT