Locomotive clasa 40 Phoenix - Softronic

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Vescule, cu toata prietenia, a vorbit aici gura fara tine...

de unde pana unde o Bo-Bo nu se descurca pe linii cu declivitate mare??????? :evil:

avem locomotive de 6-7000kW precum seriile SBB460/BLS465, Rh1016/1116/1216 austriece (Taurus versiunile 1-3), mai vechile 1044/1144, toate evoluand pe linii cu pante mari la viteze mari... stiai de exemplu ca vechea Re4/4 II din 1968 a SBB a fost gandita sa evolueze la viteza maxima de 120km/h pe linii cu un procentaj in curba (R=250m) si panta (15-25 la MIE, adica enorm!) de 80%?

Semmeringbahn in Austria depaseste in doua locuri 25 la mie si totusi Taurusurile si 1x44 fug la deal pe curbe fara probleme... cum oare? :(

in plus, sa nu uitam ca 060EA (40) NU a fost autorizata in Austria si nici in Germania pentru ca NU respecta acea norma europeana privind cuplajul diagonal si prin boghiurile sale rigide cu 3 osii uzeaza prea mult fetele interioare ale sinelor... DA nu are problema asta, nici EC...

socotind insa ca noua 40 este un produs papuas pentru linii papuase, unde liniile reparate sunt distruse repede la loc de marfare cu roti patrate si EA-uri depasite tehnic, nu are nici o importanta... :D
 
Care e marea diferenta intre aceasta locomotiva NOUA si celelalte locomotive modernizate/reparate/reconstruite?
Adica aceasta locomotiva e cu boghiuri, sasiu si alte piese complet noi din 2008 iar celelalte mai pastreaza ceva din piesele vechi,de exemplu un boghiu inlocuit in 2006, nu?
Asta are si o fata noua i s-au montat din fabricatie proiectoare sub tampoane, asimilind un model introdus de multa vreme in mod ,,artizanal" la locomotivele din circulatie.
Practic si seria 47 ar fi noua, daca nu ar pastra sasiul si cutia initiala nu?dar noua serie 82 cum e?

Obisnuindu-ne cu o anumita eleganta a locomotivelor, sigur ca acum combinatia intre Maglev, TGV si EA nu poate decit sa ne mire de cit de urita a iesit, insa in esenta cum spunea si Florinn la o locomotiva se urmareste altceva decit aspectul artistic.
Asta e urita in mod clar.Daca ii puneau pantograful cu articulatia inainte arata ca o casca de soldat roman :oops:
 
http://www.railfaneurope.net/pix/ro/electric/40/Softronic/08102008284.jpg

http://www.railfaneurope.net/pix/ro/electric/40/Softronic/08102008286.jpg
 
"sasiu"..."cutie"...?...sint termeni diferiti ?..in "cutie" este si sasiul inclus..sau termenul de "cutie" se refera la constructia metalica de deasupra sasiului.....din cite am auzit..in ultimii ani...Bombardier..Siemens..etc..si-au modificat sasiele locomotivelor care le produceau.....pentru a face fata normelor europene de siguranta in caz de coliziune...
 
Masina are 120 km/h viteza maxima.
Viteza si forta de tractiune o face sa fie destinata remorcarii de marfa.
Mai sunt in constructie inca 2 surori si aceasta locomotiva va fi oferita spre achizitie oricui doreste sa o cumpere, si cel mai probabil o vom vedea la privati.

Asa cum scriam si la 060. DA 001, toate dscutiile vad ca se opresc la design si culori. Dincolo, sub vopsea (in cazul asta autocolant) sta o masina, construita la normele 2008.

Nu stiu cati dintre voi realizeaza ca Romania nu poate produce in acest moment, dupa 50 de ani de economie multilateral dezvoltata, si 20 de ani de democratie originala - un concept nou si sa-l puna in practica. Pur si simplu agentii economici din Ro producatori de material rulant nu isi pot permite cheltuielile de dezvoltare ale unui proiect nou.
Cand nu poti dezvolta un proiect nou ai doua sanse: ramai cu ce ai, sau modernizezi ce ai, in masura banilor.
Dintr-un sasiu desenat in anii '60, din boghie desenate in anii '60, care permit totusi 200 km/h, voi ce vreti sa se faca ?
Un TGV varianta mioritica ?
Nu, dintr-o Dacie Logan (ca tot s-a dat exemplu aici) nu se va scoate niciodata un Mustang GT. Si la nevoile de trafic din Romania si viteza de 200 km/h e un vis.
Nevoia si resursele pe care le ai trebuiesc echilibrate. Ai linii de 160 (in cel mai bun caz), nu ai de ce sa construiesti locomotive de 250 km/h.
Ai o cale ferata care abia respira, nu visezi la TGV-uri.

Atata vreme cat in Romania se construieste ceva, nu doar se consuma, e un pas inainte.
 
catalin a spus:
Atata vreme cat in Romania se construieste ceva, nu doar se consuma, e un pas inainte.

Da .. in Romania se construieste .... se construieste toata instalatia electrica pentru absolut toate Bentley-urile ce se vand de ceva vreme , tot in Romania se construiesc instalatii electrice pentru McLaren F1 , Aston Martin , tot in Romania se construiesc absolut toate sondele din rezervoarele de combustibil TOYOTA , o gramada de centuri de siguranta si volane pentru marci de masini pe care unii le-au vazut doar prin poze ..... din cand in cand cate un vagon la ASTRA si poate cate un sobolan la astra calatori ( sau se repara ... nu stiu exact ce anume sa ma corecteze cieva ... daca vrea ) , unii mai fac si modele feroviare ( chiar daca nu cele mai cele :x ) . Majoritatea celor de prin locurile pe unde se produc "chestiile" de mai sus au fost "trainuiti" pe afara , au contacte zilnice cu produsele/solutiile cele mai noi si cred ca rad si cu .... partea dorsala de "maglev-ul" de softronic :(|) :(|) :(|)
Horia mi-a confirmat stirea despre interzicerea circulatiei EA-ului prin tarile civilizate ....deci trebuie sa fii dependent de PROZAC daca vrei sa investesti intr-un proiect "nou" , pe care sa nu-l poti vinde in majoritatea tarilor G8 (grupul celor mai industrializate tari din lume ) .... SAU sa fii sigur ca vei putea vinde "maglev-ul" pe bani publici :pig: :pig: :pig:
Apropo de designul interior ... in scanarile de pe prima pagina , in partea stanga a "cockpit-ului" se vad 2 cutii de tabla ( ceva de genul statiilor de emisie-receptie RTM sau IEMI son ) montate "ERGONOMIC" peste "Dashboard" :mask: , am vazut asa ceva si in malaxa prezidentiala ( oare unde este telefonul EM-72 cu disc :idea: :idea: , poate este montat intr-o carcasa reconditionata de XT upgradat pe urma la 286 AT ) . De vreo 10 ani se produc statii la standarde militare , la care se pot da jos fetele , ca si la casetofoanele de masini ( statia se amplaseaza oriunde este loc , iar fata se poate plasa si pe geam daca se doreste ... legatura facandu-se cu un cablu intre fata si baza ) :(|) :(|)
Am mai observat dintr-o poza din interior ( a lui Radu Sofran) " joystick-ul" cu designg ergonomic de ultima generatie , "custom build" de vre-un "artist popular" . Probabil si scaunele sunt din piele de taur din Argentina ( folosita in special de Bentley si Rolls Royce ) si dotate cu masaj lombar ( cateva suruburi M15 care ies din spatar si obliga mecanicul sa poarte o "pufoaica" albastra standardizata) .
De fiecare data cand vad un Bentley sau un Mercedes sunt mandru ca folosesc o multime de subansamble produse pe aici de oameni ADEVARATI (chiar daca sunt platiti prost ) , dar cand vad cate un "maglev" de genul , asta as prefera sa fiu un strut 8)
p.s. cred ca si un operator platit cu salariul minim pe economie , care are ceva talent la desenatul pe usile WC-urilor putea scoate un "design " mai reusit :fluierat: :fluierat: :fluierat:
MEDICAMENTEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE !
p.s. 2 cred ca pe langa configuratia CO-CO si 4-6-2 si-a aratat eficienta si la peste 200km/h :aplauze: :aplauze: :aplauze:
p.s.3 baieti , nu trebuie sa va atacati , este doar o parere personala si poate EU am uitat sa-mi iau PROZAC-ul :evil:
 
Referor la masinaria produsa de softronic, ce as putea spune (ca amator, declar din start, pentru ca nu sunt nici ceferist si nici proiectant de echipament feroviar):
Singurul lucru pozitiv este intr-adevar ca se mai lucreaza cate ceva, pentru ca deja fabricile taiate si date la fier vechi au devenit istorie, si din pacate nu am prea reusit sa invatam din greseli. Noi aveam traditie in productia de echipament greu (printre altele), si din pacate nimeni nu vrea sa inteleaga (sau poate nu are interesul) ca din exportul de echipament greu s-ar fi castigat mult mai bine decat din exportul de fleacuri fie ele si electronice.

Locomotiva din pacate este urata, in primul rand ca aspect general si apoi lasa mult de dorit in privinta dotarilor. In afara de pictura futurista de exterior, care dupa gustul meu este mult inferioara ultimei scheme de culoare a electricelor, in a doua fotografie se observa stilul de lucru specific unor vremuri apuse adica tabla prost indoita. Chiar nu este in stare sa se proiecteze si sa realizeze cineva niste finisaje de calitate la nivelul anului 2008?
 
Ca o completare, la ceea ce a spus Catalin:
In Romania este adevarat ca nu se poate organiza de sine statator un proces de conceptie si productie a unui produs de top autohton (ma rog teoretic s-ar putea, dar a intervenit un fenomen de atrofiere intelectuala la care se adauga si alti factori), dar, de aia sunt o gramada de manageri bine platiti, care teoretic ar trebui sa aiba scoli in domeniu si ar putea gasi solutia.
De ce?
Pentru ca nimeni nu are interes ca noi sa facem concurenta pe o piata foarte stransa.
Solutia ar fi "cooperarea", adica, la fel ca in toate domeniile, ar trebui gasite firme "tari" sub sigla carora sa putem produce echipamente de conceptie proprie sau hibrida. Ceva in genul masinilor produse sub licenta frantuzeasca la noi in tara.

Eu zic ca este singura solutie, care va deveni din ce in ce mai greu abordabila, pentru ca nici scoala si nici proiectarea nu mai sunt ce au fost odata. Si din pacate nu au evoluat, asa cum ar fi fost de dorit.
 
oameni buni,

traim intr-o lume in care trei firme (Siemens cu conceptul EuroSprinter, Bombardier cu Traxx si Alstom cu Prima) produc locomotive electrice universale, care dupa ce vrea clientul - la fel de bine Kowloong Transport in Coreea, NJTransit in SUA, DB Schenker in Germania sau ??BB in Austria - stiu sa mearga pe unul sau patru sisteme diferite, sa traga marfare in dubla tractiune peste Brenner sau Gotthard sau sa fuga cu 230km/h cu cate un EC dupa ele...

de curand Skoda a prezentat noua Skoda 109, care se vrea o alternativa ieftina la "cei trei mari" - o platforma Bo´Bo´adaptabila, cu peste 6000kW si care "poate" cam tot ce poate un EuroSprinter sau Traxx echivalent, la jumatate de pret - cu un design aproape demn de zgariecii carpato-danubiano-pontici... insa este un produs care se poate vinde oriunde pentru ca respecta normele din 2008 si este realizat cu tehnologia din 2008.

cehii sunt insa la ani lumina fata de romani... produsul romanesc are un singur merit in ochii mei, acela de a exista... insa cine poate fi interesat de asa ceva in ziua de azi, cand s-au creeat criterii de interoperabilitate si se incearca sa se treaca cat mai mult peste granite cu aceleasi masini? aceasta 40 e tocmai buna la tras cistene pana la Constanta... si atat!
 
O constatare, daca imi permiteti.
Majoritatea criticam ceva dintr-o poza :lol: , pe alta parte daca Skoda a incercat de ce nu poate incerca si Softronic. N-am fixul Co-Co-ului dar ma intreb de unde banii pentru superloco Siemens si altele. MAV s-a cam oprit cu Siemens-urile oare de ce?
Tendinta asta ca "numai aia fac lucruri bune" nu cred ca e 100% OK. Iar normele europene...o sa-mi impuna azi maine sa merg pe jos..ca masina mea nu e "ariana". Despre felul in care acesti mari fabricanti se impun pe o piata noua nu cred ca mai e cazul sa zic ceva, se stiu destule exemple.
La "infra" de la noi...toate se misca incet si destul de sigur, la ce folosesc 230km/h, sau cum mergi cu un Ferrari F50 pe un drum forestier?
Ce ziceti?
 
tari vecine Romaniei...pentru un eventual parcurs al ei in tari straine..cu vagoane de marfa.....Ungaria..daca nu ma insel citeva EA-uri au ajuns deja in Ungaria...Serbia....are o surioara..461....Bulgaria....alta surioara....seria 46.....cred ca aprobarea pentru "Phoenix" in aceste tari s-ar obtine mult mai repede fiind bazata pe EA...
iar designul la noua Skoda 109E...am citit undeva...responsabili ...Porsche design...
 
Gabi_Todoran a spus:
O constatare, daca imi permiteti.
Majoritatea criticam ceva dintr-o poza :lol: , pe alta parte daca Skoda a incercat de ce nu poate incerca si Softronic.

Tendinta asta ca "numai aia fac lucruri bune" nu cred ca e 100% OK. Iar normele europene...o sa-mi impuna azi maine sa merg pe jos..ca masina mea nu e "ariana".
Ce ziceti?

Perfect adevarat. Eu sunt impotriva globalizarii asa cum se pare ca incepe a fi vazuta. De aceea, pentru ca nu putem realiza ceva de capul nostru din considerente diferite(banditi locali care vor sa se imbogateasca peste noapte si firme de afara care nu doresc concurenta) o solutie ar fi sa ne facem frate cu "concurentul" pana trecem de aceste hopuri.

Adica sa nu se piarda ani de traditie in proiectare si executie, si sa se imbunatateasca ceea ce se poate prin aliante cu firme consacrate in domeniu. Tablele ciocanite parca pe genunchi si placajele arhicunoscute pentru mascarea diferitelor compartimente se pot inlocui cu ceva mai de soi. Adica baza teoretica a vremurilor apuse ar trebui sa se uneasca cu valorile economice ale vremurilor mai noi.

Oameni talentati cred ca se mia gasesc pe aici, chiar daca migratia care s-a produs in masa ne-a cam lasat descoperiti. Totul este sa fie un pic de intelepciune si vointa de a face cate ceva. O opinie personala, dar eu unul prefer sa merg cu o garnitura trasa de un DA romanesc decat cu una trasa de o loko poate mult mai performanta realizata de cine stie cine. Din patriotism poate, asa cum il vad eu si probabil si din afectiunea pe care o simt fata de acea forma unica. Nu contest, se pot aduce imbunatatiri oricand oricarui produs, problema este ca daca vom lua totul de-a gata la un moment dat nu o sa avem cu ce plati. Computere de afara, armament de afara, masini de afara, loko de afara. Toate acestea costa bani, si oricate resurse ar avea locurile acestea, la un moment dat se va ajunge la fundul sacului cu adevarat.
 
florrin12 a spus:
tari vecine Romaniei...pentru un eventual parcurs al ei in tari straine..cu vagoane de marfa.....Ungaria..daca nu ma insel citeva EA-uri au ajuns deja in Ungaria...Serbia....are o surioara..461....Bulgaria....alta surioara....seria 46.....cred ca aprobarea pentru "Phoenix" in aceste tari s-ar obtine mult mai repede fiind bazata pe EA...
iar designul la noua Skoda 109E...am citit undeva...responsabili ...Porsche design...

Si acum poti posta, te rog, un mesaj in care sa traduci ce ai vrut sa spui mai sus si pe intelesul celor mai batrani? Sugestie: incearca sa folosesti propozitii care sa contina si subiect si predicat.