Locomotiva BR204 (DR V100) de la DB Schenker în Gara Bucure?ti Sud<i></i>,
2 mai 2012<i></i>
La început de mai, întâmplarea a f??cut ca locomotiva 86-0081-9 (fosta
LDH45-389) de la Suceava s?? efectueze în aprilie o repara?ie cu ridicare (RR) în cadrul companiei REC Bucure?ti. A?adar ro?cata locomotiv?? diesel-hidraulic?? urma s?? parcurg?? o distan??? de aproximativ 470 de kilometri, sta?ia de plecare fiind Bucure?ti Sud.
Aici am întâlnit o activitate FeRoviaR?? interesant??, operatorii trenurilor fiind CFR Marf?? cu vagoane Rils, DB Schenker cu vagoane Habis, GFR cu Fabls-uri de la fabrica de sticl?? Stirom. De la amiaz?? ?i pân?? la miezul nop?ii, liniile sta?iei
Bucure?ti Sud sunt parcurse de locomotive diesel-hidraulice sau diesel-electrice, realizând manevre, probe de frân??, revizii, plec??ri la drum.
în cazul
DB Schenker, pentru c?? despre acest operator vorbim acum, sosise dup??-amiaza în jurul orei 17 în Gara Bucure?ti Sud cu o navet?? de Habis-uri cu europale?i, urmând ca la 19 s?? plece în direc?ia B??neasa. Locomotiva de trac?iune a fost 845-003-8, iar dac?? vorbim ââ??Âpe nem?e?teââ??Â, este o locomotiv?? din Germania, diesel-hidraulic??, clasat?? ca BR204 / DR115. Locomotivele (6 la num??r conform colegului meu pasionat de trenuri, AlexCta) au sosit în România în cursul anului 2011 ?i au f??cut repara?ii capitale la EuroEst Constan?a.
Zgomotoase, înalte, cu geamuri mici ?i capote laterale largi ?i cu o cabin?? de conducere îngust??, acestea sunt dotate cu motoare puternice supraalimentate cu 12 cilindri în V de 1500 CP (MWJ 12 KVD 18-21 AL5), oferind o vitez?? maxim?? de circula?ie de 80 km/h. Masa este de 64 de tone, iar lungimea ei are 14 metri. în fine, mai multe informa?ii cu privire la
performan?ele locomotivelor, pute?i g??si în link-urile de mai jos: http://www.bahnfrau.de/bahnfrau/html/br_v100_dr.html ?i http://www.v100-online.de/index.php?nav=1000001 .
Ne bucur??m c?? în peisajul feroviar românesc apar locomotive cu fa??? nou??, unele mai cosmetizate, altele mai îngrijite ?i mai cârpite ?i, în fond, puse la treab??, iar
traficul feroviar de marf?? fiind, încet-încet, mai atractiv pentru operatorii economici.
http://www.youtube.com/watch?v=000M4-NxRV8??