Sogard
Cu cat avem mai multe marfare cu atat o sa avem mai putine camioane pe strazi. Cat timp au avut monopol, CFR Marfa a dus o politica dezastruoasa, cu preturi umflate si acrituri la ralatii cu publicul, cam acelasi lucru care l-au facut si grecii la Romtelecom, lucru care s-a tradus in preturi sporite si mai multe camioane pe strazi. Chiar si acum, preturile CFR Marfa sunt undeva la 30-40% mai mult decat la privati, si pentru ce? Se stie ca in orice domeniu concurenta duce la scaderea preturilor si imbunatatirea serviciilor, deci noi, pe post de consumatori in general si pasionati feroviari in special, trebuie sa ne bucure nu fiecare operator, ci fiecare locomotiva noua sau salvata de la casare / parc rece ce ajunge sa circule. Oricum CFR Marfa o sa fie peste putin timp listata la bursa, unde atat RCA cat si DB Cargo o sa cumpere imediat cate 25% din actiuni, pe baza scrisorilor de intentie deja depuse, deci al cui o sa mai fie CFR Marfa?
Cat despre legatura Bucuresti - Constanta / Bucuresti - Brasov, ori se duc pe centura pe Mogosoaia - Pasarea, ori pe racordul Chitila - Pajura - Baneasa.