Macheta Lipanesti Halta

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Pai nu este off topic

Nu inseamna ca daca avem un titlu de subiect gata ... ne cramponam de el cu atat mai mult cu cat daca cineva parcurge subiectul poate sa isi dea seama, fara sa-i traduca nimeni, ca totul este facut de la zero.

Cred ca in cazul unor lucrari de la zero ne putem perimite sa primim indicatii despre materiale ce ne pot usura munca.

Acuma cladirea statiei Lipanesti are doar un brau din doua randuri de caramida si merge facut cu oricare din metodele de mai sus la care sigur mai putem adauga dar daca trebuie facuta una din cladirile lui Elie Radu nu prea merge decat daca angajezi chinezi :D

Solutia ramane tot cu plastice ce imita caramida de la scara care respecta macar 80% dimensiunile reale.

In concluzie asteptam pozele cu caramizile si oricine are si alte idei privind utilizarea unor materiale si tehnici sunt bine veniti la discutie

:cafea:
 
daca tot m-a facut Horia curios cu gara Krakow...am gasit pe site la Auhagen ceva
care ar ajuta la reproducerea cladirilor Elie Radu,sper ca braurile alea sa
fie asemanatoare cu cele reale
 
cosmin78 a spus:
LDH a spus:
cosmin78 a spus:
daca tot m-a facut Horia curios cu gara Krakow...am gasit pe site la Auhagen ceva
care ar ajuta la reproducerea cladirilor Elie Radu,sper ca braurile alea sa
fie asemanatoare cu cele reale

Link! :D

cuvantul "ceva" nu iti spune nimic? :p

Fa-l si tu alta "coloare" sa sara in ochi ca altufel chior cum sunt nu vaz :D

:cafea:
 
mai baieti, acelea sunt brauri prusace... insa Elie Radu a avut si el de undeva modele, nu? :)

eu zic ca ar merge, cel putin 70%...

dupa ce ma ocup cum trebuie (ca murdarire si colorare) de Krakow, va dau si-o poza, promit! :)
 
mda...caramizile din braurile lui Elie Radu sunt asezate la 45 grade,astfel incat sa
ramana decat coltul in afara,cele de la Auhagen sunt asezate perpendicular...
incerc sa gasesc o metoda prin care sa realizez braurile asa cum trebuie
 
metoda conventionala Horia,accesibila tuturor :D si nu in ultimul rand,ieftina.
laserul cred ca devine mult mai rentabil la o productie in serie,insa....
 
pai de ce sa nu realizam brauri in serie, care se pot aplica oriunde?

daca nu, mai ai o solutie, faci un master, matrita din latex si apoi le torni din ceramica plastificata sau rasina...
 
si ca sa le realizezi in serie trebuie sa existe modelisti interesati...e o idee de luat in considerare totusi.
la matrite si rasina ma gandeam si eu,insa trebuie facut masterul...
 
ei hai, ca n-ati fi singurii interesati de cladiri CFR la H0... :D

eu realizez cam tot ce-mi trebuie mie cu laserul si abia dupa aceea apar si kituri comerciale... mai intai e vorba de productie proprie, si cand faci pentru tine timpul de desen nu conteaza...
 
@Horia

cu siguranta nu suntem singurii...

timpul nu este problema,este berechet.totusi,macar de curiozitate,ai putea sa imi
spui la cat ar ajunge costul realizarii a 20 de bucati,sa zicem,brauri cu lungimea de
200-250 mm?
Merisani,Calafat,Jiblea...sunt cladiri ce merita realizate si necesita asemenea brauri.
 
buna Cosmin,

costurile - atentie, vorbim de cele de decupare, nu cele de vanzare ale unui kit - depind mai putin de dimensiuni si mai mult de forma care trebuie decupata, adica de numarul de miscari pe care le face laserul...

este greu de cuantificat asa, insa ca sa avem o baza de discutie si ca sa sintetizam ar trebui poate sa gandim putin altfel...

sa spunem ca placile cu "peretii" de caramida le luati de undeva - sa zicem Kibri sau Vollmer pe N, perfecte pentru H0, sau Auhagen... ce mai ramane? ne mai raman braurile, complicate, ancadramentele de ferestre si celelalte decoratii...

insa cum mai mult de 4-5 deschideri tip nu avem (ferestre, usi, cu aceleasi bolti) nu este asa de greu de creeat un "catalog" de produse necesare...

ca exemplu, un kit de 35 de piese extrem de fin (un mic transformator de 2 x 2 x 7cm pe N, cu versiune tencuita sau cu placi de Eternit, deci greu de decupat) vine cam la 15 euro costuri de productie (deci cam 30 la vanzare); insa aici nu vorbim de ceva comercial, ci doar de costuri de productie...

primele poze cu trafoul le poti vedea aici, la noutati (scroll putin in jos pe pagina):
http://www.1zu160.net/neues/news.php
 
Da, nu arata rau. Arata chiar foarte bine.

Pai tot de costuri de productie vorbim si noi, cel putin eu.
Nu se pot cuantifica deorece sunt multe variabile.
Singurul lucru pe care ti-l pot spune cu exactitate cei ce au laserul este cat costa gravura sau decupajul pe metru liniar.
Sigur ca la taiere se adauga costurile functie de grosimea si tipul materialului.

Adevarul este ca daca doresti ceva ce se apropie cat mai mult de original si mai ales sa fie la scara merita efortul.

Din punctul meu de vedere, desi ma chinui sa le aduc cat mai aproape de real, consider constructiile ceva auxiliar, ca facand parte din decor, recuzita sau cum vreti sa-i spuneti.
Acelasi lucru pot spune si despre pomi, iarba, bla, bla ...
Ca fara ele nu se poate si, foarte adevarat, pun in valoare materialul rulant este alta poveste.

Doresc sa ma concentrez pe material rulant dar fara a neglija scenografia.
Pe material rulant deoarece aici este buba pana una alta.

De geaba ai constructii ce se gasesc, inca, pe la CFR daca materialul rulant nu este.
 
materialul rulant se obtine si acela,mai o transformare,mai o revopsire in culori CFR de
cate vreun producator,cat sa ne ia ochii...
 
ok, atunci hai sa vedem...

cosmine, fa-ne un catalog de profile necesare... hai sa le punem pe hartie si sa vedem cum ar arata decupate cu laserul la H0, la N, pe carton de 0,2mm sau 0,3mm sau 0,5mm...
 
am sa incerc,desi nu am nici un fel de program de desen...poze nu pot sa pun,nu imi
apartin,insa se gaseste o solutiune :p

sau trebuie sa ne concentram pe o gara anume...fiecare are profilele si decoratiile
ei,deloc usor de realizat la mana
 
Ar mai fi o metoda, folosind 'foam board' (chiar nu stiu cum s-ar traduce in romaneste termenul asta), asa cum este descrisa pe larg, cu imagini, in Continental Modeller din Martie, 2008.